Kerst en gedachteloos vreten..


kellemes

Well-known member
Lid geworden
8 december 2012
Berichten
5,169
Locatie
Kan alle kanten op..
Tis weer Kerst.. gezellig met het gezin lekker veel vreten, de schoonfamilie komt ook morgen, dus de Kerst is weer traditioneel.
We gaan aan de gourmet, ditmaal met lekker veel vis en vooral garnalen.. van die dikke zelf te pellen joekels.. mijn kinderen zijn er dol op, en ik ook eigenlijk, vooral met een lekker knoflooksausje, al vind ik zelf de kleine grijze Hollandse toch lekkerder.
Ook heb ik een paar pond verse paling gekocht bij 1 van de vele palingkwekers/rokerijen in deze regio, mega lekker die beesten, op een toastje of stokbrood.
De zorg die ik los laat op mijn kleine dwerg-garnaaltjes en visjes in mijn aquaria staat er los van, dat is anders.. die verdienen al mijn liefde en aandacht, en centen, die hebben het vanouds reuze goed, en het is ze gegund.
De garnalen en de palinkjes die morgen genuttigd worden hoeven alleen maar lekker te zijn, hun welzijn telt toch even niet, als ik denk aan hoe hun leven er uit zag smaakt het niet meer.. dus denk ik daar niet aan.
En dan heb ik het nog niet over de varkensrollade die ik voor onze gasten in petto heb, hhmmm...
 
Wil helemaal nergens heen..
Vraag me alleen af of er mensen zich hierin herkennen, jij schijnbaar niet.
We maken ons druk om het welzijn van onze aquarium-dieren, maar bij de Jumbo zijn de aquarium-dieren niet aan te slepen en is welzijn ineens geen issue.
 
Tis weer Kerst.. gezellig met het gezin lekker veel vreten, de schoonfamilie komt ook morgen, dus de Kerst is weer traditioneel.
We gaan aan de gourmet, ditmaal met lekker veel vis en vooral garnalen.. van die dikke zelf te pellen joekels.. mijn kinderen zijn er dol op, en ik ook eigenlijk, vooral met een lekker knoflooksausje, al vind ik zelf de kleine grijze Hollandse toch lekkerder.
Ook heb ik een paar pond verse paling gekocht bij 1 van de vele palingkwekers/rokerijen in deze regio, mega lekker die beesten, op een toastje of stokbrood.
De zorg die ik los laat op mijn kleine dwerg-garnaaltjes en visjes in mijn aquaria staat er los van, dat is anders.. die verdienen al mijn liefde en aandacht, en centen, die hebben het vanouds reuze goed, en het is ze gegund.
De garnalen en de palinkjes die morgen genuttigd worden hoeven alleen maar lekker te zijn, hun welzijn telt toch even niet, als ik denk aan hoe hun leven er uit zag smaakt het niet meer.. dus denk ik daar niet aan.
En dan heb ik het nog niet over de varkensrollade die ik voor onze gasten in petto heb, hhmmm...

Een sarcastische kerstgedachte die je moet vasthouden. Een goed tijdstip zou zijn wanneer je je hengeltje uitgooit, een lekker rustig "nadenk moment" aan het water. Oh, bij ons "eten" de vissen zelfs...
 
Wil helemaal nergens heen..
Vraag me alleen af of er mensen zich hierin herkennen, jij schijnbaar niet.
We maken ons druk om het welzijn van onze aquarium-dieren, maar bij de Jumbo zijn de aquarium-dieren niet aan te slepen en is welzijn ineens geen issue.

Fijn dat je (schijnbaar) meteen de beslissing voor mij neemt :)

Nee ik zoek geen ruzie, want ook ik denk er wel is hetzelfde bij.
ik snap het hele kerst gedoe überhaupt niet, maar dat terzijde :)
 
ik snap het hele kerst gedoe überhaupt niet, maar dat terzijde :)

Ow das simpel gewoon mindfuck.
Iets met een rendier met een rode neus die nog kan vliegen ook. Dan heb je die gast met die baard die stiekem je huis in sluipt.

Dat andere verhaal over kindje in de stal en hoe die is ontstaan zeg ik maar niks over voordat ik straks het hele forum op mijn nek krijg.
 
Ik houd niet van zoetwater vis. Dus die eet ik dan ook niet.
Paling is een grens geval.
Die eet ik alleen op de braderie (jaarmarkt) dus 1x per jaar.

De hollandse garnalen met whisky saus waren erg smaakvol. Deze avond.

Het 22 maanden gedroogde iberico hammetje viel een beetje tegen. Neem de volgende keer gewoon serano.

Voor de rest beschouw ik mijzelf als een flexitarier. Bijna alle avonden eet ik geen vlees bij het eten. Maar een surrogaat product.
En dat is dan mijn bescheiden bijdrage aan het geheel.

Wat betreft kerst. Ik vind het een cultureel massa vreetfestijn opgevoerd door de inhalige supermarkten en media.
 
Wil helemaal nergens heen..
Vraag me alleen af of er mensen zich hierin herkennen, jij schijnbaar niet.
We maken ons druk om het welzijn van onze aquarium-dieren, maar bij de Jumbo zijn de aquarium-dieren niet aan te slepen en is welzijn ineens geen issue.
Wist je dat paling niet kweekt in gevangenschap en dat alle "kweekpaling" oorspronkelijk wildvang is en gewoon als glasaaltje massaal uitgevangen zijn bij spanje/frankrijk en dan worden volgemest om op te groeien voor de rookpan?
Wist je dat mede daardoor (door het massaal uitvangen van glasaaltjes, de paling op de rode lijst staat van bedreigde diersoorten en letterlijk met uitsterven bedreigd word?
Wist je dat een pond paling duurder is dan de goudprijs daardoor?
 
Wist je dat een pond paling duurder is dan de goudprijs daardoor?
Hah hoe kom je daar nou bij? Enig idee wat een pondje goud kost? Ik toevallig wel, vandaag was dat €21742,79. Een pond paling? Zeg 15 euro. Zit een factor 1450 tussen ;)

Of de rest waar is geen idee maar die vergelijking met de goudprijs is gewoon kolder.

Eetsmakelijk allen! Ik had zalm, paling en rosbief op het menu staan en het was heerlijk.
 
Hah hoe kom je daar nou bij? Enig idee wat een pondje goud kost? Ik toevallig wel, vandaag was dat €21742,79. Een pond paling? Zeg 15 euro. Zit een factor 1450 tussen ;)

Of de rest waar is geen idee maar die vergelijking met de goudprijs is gewoon kolder.

Eetsmakelijk allen! Ik had zalm, paling en rosbief op het menu staan en het was heerlijk.
Dat van die goudprijs was kolder inderdaad, de rest is helaas bittere waarheid: https://www.sportvisserijnederland....aling-nog-steeds-met-uitsterven-bedreigd.html
 
De garnalen en de palinkjes die morgen genuttigd worden hoeven alleen maar lekker te zijn, hun welzijn telt toch even niet, als ik denk aan hoe hun leven er uit zag smaakt het niet meer.. dus denk ik daar niet aan.
En dan heb ik het nog niet over de varkensrollade die ik voor onze gasten in petto heb, hhmmm...
Dit dus. Mensen menen vaak maar dat ze "lekker eten" verdiend hebben, en hebben niet zo'n zin om stil te staan bij de achtergronden dan wel gevolgen. Geldt voor wel meer consumptiegedrag natuurlijk. De struisvogelhouding --kop in het zand-- gaat de mens goed af. :)

Geen oordeel verder hoor, we hebben allemaal zo onze sterke en minder sterke punten. Zelf koos ik er als tiener wel voor om met vlees en vis te stoppen. Toen ik eenmaal wist wat er allemaal bij kwam kijken aan negatieve effecten, zag ik het als mijn eigen verantwoordelijkheid om daar al dan niet aan bij te dragen...

Voor de rest beschouw ik mijzelf als een flexitarier. Bijna alle avonden eet ik geen vlees bij het eten. Maar een surrogaat product.
En dat is dan mijn bescheiden bijdrage aan het geheel.
:thumbs:
 
Ik heb hier toch smakelijk genoten van een kreeftje.
Die hebben een onvoldoend ontwikkeld zenuwstelsel om pijn te voelen, dus heb ik ze zelf gekookt.
ik eet niet elke dag vlees, maar af en toe een goed stukje vlees, liefst van een lokale boer gaat er toch wel in hoor.
 
Wauw Kerst gevoel ...

Elkaar een kaartje sturen ook al zie je elkaar never of zijn het vage kennissen... vervolgens 2 dagen lief zijn tegen elkaar met kado'tjes en gezellig lekker met de gehele familie of vrienden vreten...
Zeg dit kan ook het hele jaar door hoor. liefe zijn voor elkaar en elke week gezamelijk lekker eten met familie of vrienden.
Het enigste verschil wel of geen kerst is comercie en extra geld verdienen aan 2 feestdagen en oud en nieuw… een andere betekenis heft het al Jaren niet meer of gaan wij allen gezellig naar de Kerk om de geboorte van Jezus te vieren ?
Dat is toch de reden van Kerst en die Kerstboom en versieringen en lampjes is allemaal comercie en geld verdienen vanuit Amerika overgewaaid over de wereld.
Kerstboom hoort helemaal niet bij Kerst maar hoorde bij de vreugde vuren in Noorwegen en Zweden die op die manier oud en nieuw vierde door dennebomen te versieren die in hun dorp of in het bos stonden zonder gekapt te worden.

Dus tja…. hoe je het ook viert de reden waarom Kerst echt werd gevierd bestaat allang niet meer.
 
Weet je wat?
We laten gewoon iedereen denken en vinden wat ze willen.
Daar wórd je toch een partij relaxt van joh.
En dan kan iedereen op zijn eigenwijze van het Kerstfeest genieten.

"Met een beetje tolerantie ben je altijd op vakantie."
 
Dit is iets wat ik mezelf altijd weer voor ogen hou als ik zie hoe er weer eens iemand hier op zijn kloten krijgt omdat hij zijn dieren "mishandelt" middels een te kleine of ongeschikte bak.

Maar ondertussen durf ik te wedden dat men hier massaal aan de plofkip zit. Een volwassen varken heeft het iq van een kind van 4 toch is een speklapje lekker.

Zelfs melk drinken, wat nergens voor nodig is, veroorzaakt dierenleed.

Met kerst heeft dit allemaal niks te maken want met kerst vieren wij de geboorte van Jezus Christus, die later vooral bekend is geworden wegens het sterven voor onze zonden aan het kruis van Golgotha.
 
Dit is iets wat ik mezelf altijd weer voor ogen hou als ik zie hoe er weer eens iemand hier op zijn kloten krijgt omdat hij zijn dieren "mishandelt" middels een te kleine of ongeschikte bak.

Maar ondertussen durf ik te wedden dat men hier massaal aan de plofkip zit. Een volwassen varken heeft het iq van een kind van 4 toch is een speklapje lekker.

En dat is dus jouw excuus voor het verkeerd houden van je krabben? "ach hunnie eten plofkip"? en ondertussen laat je je krabben voor wat het is en neem je totaal geen verantwoording, want ja die plofkip.....
 
En dat is dus jouw excuus voor het verkeerd houden van je krabben? "ach hunnie eten plofkip"? en ondertussen laat je je krabben voor wat het is en neem je totaal geen verantwoording, want ja die plofkip.....

Klopt ook weer wat je zegt, je kan het beter zo zien.
Iedereen die zo gezegt van dieren houd moet dan al helemaal niet beginnen aan dieren houden als huisdier, dat geld dan ook voor cosumptie maar aangezien hier iedereen vissen.krabben.garnalen,schildpadden,kikkers en weet ik nog veel meer aan dieren houd in een glazen bak doen we er allemaal aan mee met soort dierenleed.
Of je de beesten nu opeet of in een kooi of aquarium stopt het is allemaal erg onnatuurlijk zoals de mens met dieren omgaat in het algemeen ook al verzorgen we ze nog zo goed en proberen we ze een zo goed mogelijk huisje te geven.
 
En dat is dus jouw excuus voor het verkeerd houden van je krabben? "ach hunnie eten plofkip"? en ondertussen laat je je krabben voor wat het is en neem je totaal geen verantwoording, want ja die plofkip.....
Je hebt je oordeel wel snel klaar vind ik. Mijn krabben kunnen zowel onder als boven water lopen, zitten, en schuilen. Het enige wat ze boven water niet kunnen is graven.

Ondertussen zien ze er wel fantastisch uit. Beter uitziende pseudosesarma moeshi dan de mijne heb ik eigenlijk nog niet gezien.

Als ze echt aan het wegkwijnen waren dan had ik al lang conform de "wetenschap" met betrekking tot dit dier hebben gehandeld. Inmiddels ben ik zover dat ik niet echt kapot ben van deze wetenschap alsmede de hier op dit forum aanwezige know how met betrekking tot deze krab dat ik een grote bak wil inrichten met alle denkbare loop zwem graaf en schuilmogelijkheden zodat ik zelf kan vaststellen wat deze krabben zelf willen.

Tot het zover is zullen deze krabben op een studentenkamer met enorm tropisch zwembad moeten wonen iets wat ik zelf ook doe alleen ontbreekt bij mij het enorme tropische zwembad.
 
Je hebt je oordeel wel snel klaar vind ik. Mijn krabben kunnen zowel onder als boven water lopen, zitten, en schuilen. Het enige wat ze boven water niet kunnen is graven.

Ondertussen zien ze er wel fantastisch uit. Beter uitziende pseudosesarma moeshi dan de mijne heb ik eigenlijk nog niet gezien.

Als ze echt aan het wegkwijnen waren dan had ik al lang conform de "wetenschap" met betrekking tot dit dier hebben gehandeld. Inmiddels ben ik zover dat ik niet echt kapot ben van deze wetenschap alsmede de hier op dit forum aanwezige know how met betrekking tot deze krab dat ik een grote bak wil inrichten met alle denkbare loop zwem graaf en schuilmogelijkheden zodat ik zelf kan vaststellen wat deze krabben zelf willen.

Tot het zover is zullen deze krabben op een studentenkamer met enorm tropisch zwembad moeten wonen iets wat ik zelf ook doe alleen ontbreekt bij mij het enorme tropische zwembad.
Ja want wie weet evolueren ze wel bij je ..... :stom: Vooral zo doorgaan en je vooral bekommeren om plofkip en je niks aantrekken van de wetenschap want dat zijn toch maar kneusjes die nergens wat van afweten :stom:
 
Ja want wie weet evolueren ze wel bij je ..... :stom: Vooral zo doorgaan en je vooral bekommeren om plofkip en je niks aantrekken van de wetenschap want dat zijn toch maar kneusjes die nergens wat van afweten :stom:
Ik weet het verschil tussen wetenschap en "wetenschap". En als ik zie dat mijn krabben met gemak 2 meter omhoog tegen een muur op kunnen klimmen zie ik niet waarom ik een zacht glooiend strandje voor ze nodig heb om uit het water te komen.

Holen in de vorm van pvc buizen zijn boven water aanwezig. Ze kunnen alleen zelf ze niet graven. Mijn vissen onder water hebben ook holen van pvc buis heb er nog nooit 1 klacht over gehoord. De "evolutiegrap" was inderdaad een grap excuses wanneer dit niet als zodanig is overgekomen.

Ik zou me eerder druk maken over de bak kibbeling die ik iedere week eet bij de King of the Kibbeling in Goes. Qua dierenwelzijn.
 
Ik weet het verschil tussen wetenschap en "wetenschap". En als ik zie dat mijn krabben met gemak 2 meter omhoog tegen een muur op kunnen klimmen zie ik niet waarom ik een zacht glooiend strandje voor ze nodig heb om uit het water te komen.

Holen in de vorm van pvc buizen zijn boven water aanwezig. Ze kunnen alleen zelf ze niet graven. Mijn vissen onder water hebben ook holen van pvc buis heb er nog nooit 1 klacht over gehoord. De "evolutiegrap" was inderdaad een grap excuses wanneer dit niet als zodanig is overgekomen.

Ik zou me eerder druk maken over de bak kibbeling die ik iedere week eet bij de King of the Kibbeling in Goes. Qua dierenwelzijn.
Waarom blijf jij jezelf verdedigen man. Laat zitten. Als jij denkt dat het goed gaat en je ziet een vrolijke krab dan is er niks aan de hand!
 
image.png
 
Laatst bewerkt:
Kreeg laatst nog op mijn donder voor 5 slakken die ik via DHL uit Duitsland had laten overkomen. Dierenleed. Gelukkig leefden ze nog alle 5 bij aankomst. Een dag later bleek het krabben--of botiavoer te zijn. Nu heb ik er geloof ik nog 3. Zitten nu vaak boven water terwijl het eigenlijk zoetwaterslakken behoren te zijn. Zielig.
 
Kreeg laatst nog op mijn donder voor 5 slakken die ik via DHL uit Duitsland had laten overkomen. Dierenleed. Gelukkig leefden ze nog alle 5 bij aankomst.

Ik wil dat hier gerust nog eens fijntjes herhalen hoor!
(Want herhaling werkt!!)
Dieren versturen via de reguliere pakjespost (dus zonder medeweten van de transporteur) getuigt van een gebrek aan respect.
Dat is verboden mét redenen.

Het al dan niet overleven van de slachtoffers doet niets ter zake, het concept blijft namelijk onveranderd verfoeilijk!
:D

Zitten nu vaak boven water terwijl het eigenlijk zoetwaterslakken behoren te zijn. Zielig.

Op de vlucht voor de botia's werden deze Duitsers, eenmaal aan wal, alsnog het slachtoffer van de immer evoluerende krabben...
:D
:zwaai:
 
Het is een kwestie van tijd dat mensen gaan piepen over mijn laatste aanwinst in mijn aquarium.
 

Bijlagen

  • IMG_20191226_152133.jpg
    IMG_20191226_152133.jpg
    84.3 KB · Weergaven: 110

Terug
Bovenaan