Juwel rio 350 van Killerfish


Met hoeveel gemak het externe filter ook te verschonen is, icm het spiderwood en de houteters niet te doen. Elke week het filter los om de sponsen uit te spoelen is me eigenlijk ook teveel werk. Vnm het filter van de slakkenbak maar gewisseld en hier het andere interne filter ingekit. Zijwaarts vanwege de uitstroom om 1zelfde richting te houden. Kit heeft de hele dag uit kunnen harden en net de bak gevuld om de doorstroming weer te krijgen. Ook kleine rescape, want past natuurlijk net niet in 1x met het hout en de planten. Eea moet wat dichtgroeien, maar zeker niet ontevreden. Foto's met de leds volgen, die hangen ook wat anders en het laatste kabeltje is daarvoor onderweg.

IMG-20220121-WA0007.jpeg

'TL'buizen voor de planten achterin wat gedraaid, zag dat deze het moeilijker kregen doordat ze nagenoeg geen licht kregen. Tl gewend die alle kanten op straalt, deze led straalt toch teveeel naar beneden. Geeft wat minder sfeer, maar de avonden worden nu alleen maar mooier

20220121_223357.jpg

Nu elke week ff de watten wisselen, stuk makkelijker voor mijzelf. Slakkenbak heeft maar weinig vervuiling heb ik gemerkt dus externe mag rustig daar op verder draaien
20220121_223403.jpg

Edit; halfsnavels worden iig wel lekker dik zag ik
20220121_162757.jpg
20220121_162811.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dank u heren! Afgelopen week wat bewoners toegevoegd, kubotais bleven stabiel maar de lfs had ze niet zwemmen. Ook de voorraad bij ruinemans was er niet. Al een tijdje getwijfeld over een iets grotere scholenvis, dus dat is het geworden. Voor nu 9 stuks, meer waren er niet.

Kom alleen ff niet op de naam van de vis 🙈
20220125_190156.jpg


Overigens zaten de zuignapjes niet goed vast denk ik... de 3 kleine cory s zijn in de grote bak terecht gekomen. Denk niet dat ze het gaan overleven, maar wie weet
20220125_185824.jpg
 
Ben er al achter. Hyphessobrycon sweglesi dus de rode fantoomzalm
 
Mooi Mike, leuke visjes. En wat betreft die Cory's, wie weet gaan ze je nog verrassen 😉.
 
Ja, ik moet de ramen schoonmaken...

Vissen zwemmen mooi voorin, maar vinden hoger zwemmen nog wat spannend. Binnenkort paar bijhalen, wellicht helpt dat
 
Gaaf geheel Mike, ze zitten er ook net in he 😉, over een paar dgn maar eens beoordelen, maar een iets groter school is nooit verkeerd al heb je de ruimte.

Maar dat raam.............🤔😉.
 
En nu geduld hebben. @Mafkees Hoever staan ze bij jou in de bak? Hier nu enkel de wortels
Tof, ik ben benieuwd.
Dat gaat een beste bos worden bij jou. Ik heb drie stekjes gebruikt en dat neemt al de helft van mijn aquarium in.
 
Snoeien kan altijd. Ben benieuwd hoe hard ze gaan, zijn 2 planten geworden, plant 3 hangt in de 80cm boven
 
nice ga da je bak nie leeg zuigen van nutriens ben benieuwt hoe je aque scape stand gaat houden
 
nice ga da je bak nie leeg zuigen van nutriens ben benieuwt hoe je aque scape stand gaat houden
Ben ik ook wel heel benieuwd naar, ook omdat ik eigenlijk niks toevoeg verder. Osmocote in de bodem, maar dat is het. We zullen zien, kan altijd nog de verlichting verminderen qua tl. Wellicht merk ik niks. Trial or error

Oto doet powernap op het hout :))
Zitten constant overal ja en met dikke buiken :oo

Tnx de rest!
 
als goed is hoef je niet met het licht te spelen je krijgt geen algen op deze manier krijg je ze wel zijn het geen vervelende algen
denk eerder dat je planten gewoon langzaam afsterven onder water zonder extra voeding
 
Mooi hoor Mike 👍, zal mij benieuwen die beplanting boven water.

Gr. Ed
 
als goed is hoef je niet met het licht te spelen je krijgt geen algen op deze manier krijg je ze wel zijn het geen vervelende algen
denk eerder dat je planten gewoon langzaam afsterven onder water zonder extra voeding
Doelde ook meer op het verminderen van de hoeveelheid licht, zodat ze minder voeding nodig hebben. Mocht het onderwater inderdaad slechter gaan, dan gaan de planten er ook weer uit of zonder de wortels in het water. Liever een groene bak, dan groen erboven
 
Absoluut! Geen bak zonder (multibak uitgezonderd natuurlijk)
 
Betta moet gelijk het veld ruimen ;)):DD
 
Haha, zeker. Die is helaas overleden en vond deze ook wel heel vet
 
De eerste 15 waren vlot te doen. Nummer 16 ook redelijk maar 17 speelt hard to get helaas...

20220220_163659.jpg
20220220_163746.jpg
 

Terug
Bovenaan