Juwel Rio 125 wit gekocht vandaag (ikbenFrits)


nee ik vond het via Google.
gewoon leuk om te kijken en ook om te volgen op youtube en Google+.
 
dankje, heb vandaag een siameese algeneter albino erbij gekocht. zwemt mooi...
 
Dat is jammer want die vis wordt veel te groot voor je bak en wordt ook nog eens erg agressief als hij te klein gehuisvest zit.
 
Zou er toch wat andere zuurstofplanten in zetten.
Als deze goed doorgroeien heb je een oerwoud.
 
ik snoei mijn planten elke maand.
en die siameese is nog maar 2cm groot.
kan toch prima in mijn Rio 125, en als ie te groot word, verkoop ik hem.
 
Te groot wordt hij niet als hij vergroeit door ruimtegebrek en dat zou je niet moeten willen.

2 cm. is trouwens wel heel klein. Dat vind ik moeilijk te geloven.
 
net geboren vis bij de Koi in Beilen. (drenthe)
ze waren 6 weken oud zei hij tegen mij.
 
huidige stand van zaken

495454ikbenfrits_0_84_juwel_rio.jpg
 
Foto's.......


794888ikbenfrits_0_84_rio_125_mei_2016_10.jpg


462229ikbenfrits_0_84_rio_125_mei_2016_11.jpg


521645ikbenfrits_0_84_rio_125_mei_2016_12.jpg


626458ikbenfrits_0_84_rio_125_mei_2016_18.jpg


354577ikbenfrits_0_84_rio_125_mei_2016_3.jpg


271243ikbenfrits_0_84_rio_125_mei_2016_4.jpg


214865ikbenfrits_0_84_rio_125_mei_2016_5.jpg


986619ikbenfrits_0_84_rio_125_mei_2016_6.jpg


829653ikbenfrits_0_84_rio_125_mei_2016_7.jpg


151856ikbenfrits_0_84_rio_125_mei_2016_8.jpg


858516ikbenfrits_0_84_rio_125_mei_2016_9.jpg


mei 2016 mijn enige aquarium de Juwel Rio 125 Wit.
 
Leuke bak Frits! :thumbs:

Waarom heb je niet voor een zwarte bodem gekozen? Daar komen alle vissen veel beter op uit. Zeker je albino.

En werkt je voederautomaat een beetje? Ik ben aan het twijfelen om er ��n aan te schaffen voor de vakanties. Maar heb ervaringen gehoord dat door de condens van je bak, heb voedsel blijft plakken en er niet uit komt.
 
vandaag mini maanvisjes gekocht:

292513ikbenfrits_0_84_mini_maanvisjes.jpg


ze zijn kleiner dan 1 cm.
ik laat ze iets groter worden en dan verkoop ik ze weer op marktplaats.
 
Wat zeg je me nou?. je koopt iets om het vervolgens weer te kopen?.
Dat kan erbij mij dus echt niet in. Je wist dat je bak ze niet goed kon huisvesten en toch koop je ze met de reden om ze weer te verkopen als ze iets groter zijn
 
zo'n reactie had ik wel verwacht...
maar deze kunnen best een tijdje in mijn bak rond zwemmen.
ik kon er heel goedkoop aan komen en wil ze laten opgroeien tot een cm of 3�4.
en dan op marktplaats zetten.
 
en Sander-fish mijn Juwel voederautomaat bevalt prima, alleen als de water temp. veel hoger is dan de kamer temp. dan blijft het voer plakken.
maar meestal niet.
en ik voer 2x per dag.
ook voer ik nog algen tabletten van JBL Fect. Voor de corydoras en ancistrus. 3 tabletjes per dag.
Ook heb ik 1 stop dag in de week. Dan krijgen ze eventjes niets.
 
ikbenFrits zei:
zo'n reactie had ik wel verwacht...
maar deze kunnen best een tijdje in mijn bak rond zwemmen.
ik kon er heel goedkoop aan komen en wil ze laten opgroeien tot een cm of 3�4.
en dan op marktplaats zetten.

Weet niet waarom ik nog eens reageer aangezien jij denkt dat dit een goede manier is. Maar je koopt toch ook geen hond als pup en vervolgens als hij iets groter is door te verkopen?. En wat denk je voor deze dingen te krijgen nog?. Marktplaats staat er vol mee.

Nogmaals je zal wel goed bedoelen maar dat zie ik hier niet in.
 
Idd Frits het is niet al te leuk voor de diertjes.

Maar wat voer jij veel zeg! Of misschien voer ik weer weinig?

Ik voer om de dag en dan zoveel wat ze binnen 5 minuten op hebben. Ik geef 1x in de week een tabletje voor de corydoras want de rest van de week eten ze toch wat er op de grond valt. Dit doe ik ook zodat er geen overschot kan ontstaat en algen dan de kans krijgen. Maar nogmaals misschien voer ik wel te weinig? Benieuwd wat anderen hier van vinden...
 
mijn bak zit behoorlijk vol met bodem vreters dus ik moet wel tabletjes voeren, anders eten ze mijn plantjes op.
 
ikbenFrits zei:
en ik voer 2x per dag.
ook voer ik nog algen tabletten van JBL Fect. Voor de corydoras en ancistrus. 3 tabletjes per dag.
Ook heb ik 1 stop dag in de week. Dan krijgen ze eventjes niets.

Ik lees dat JBL NovoFect voor Herbivore (planten etende vissen) is, je kunt je Corydoras dan beter bijv. JBL NovoTab geven.
 
JBL Fect, Novo, Tab en Pleco. ik heb ze allemaal wel gehad, maar Fect bevalt mij het beste.
 
Je bak ziet er mooi uit maar het visbestand lijkt mij een beetje een rommeltje om eerlijk te zijn. Wat zwemt et in je bak (soorten en aantallen)? Daarbij zijn corydoras carnivoren en echt goed teren ze dus niet op plantaardige voeding. Ze zijn echt dierlijk voedsel nodig. Ludger hier op het forum verkoopt ook tabletten (zoals te zien in mijn topic heb ik ze sinds kort ook en hier zijn ze onwijs enthousiast)
 
Geloof niet dat je bodembewoners je planten gaan opeten hoor. Ze zullen wel dood blad opruimen voor je.
 
Vandaag 23 mei 2016 nog een Juwel rio 125 Wit besteld bij Hornbach. �149,95 incl. bezorgen.
Dit is mijn 2e Rio 125 wit. Maar dan met zwart grind straks en een witte achtergrond poster.
hierin komen vooral rode planten en guppen. Ook komen er mijn albino ancistrussen in.

Nu maar wachten wanneer deze binnen komt.

Het indraaien van deze bak ga ik Niet doen. Wel komt er eerst een Lek test van 24u.
ik hou jullie op de hoogte...
 
hier nog even het meubel van steigerhout waar mijn rio op komt te staan...
vooraanzicht

684942ikbenfrits_0_84_meubel_rio_125_1.jpg


Totaal

254642ikbenfrits_0_84_meubel_rio_125_3.jpg


In combinatie met mijn dressoir

682395ikbenfrits_0_84_meubel_rio_125_2.jpg



Trouwens ik heb het meubel zelf gemaakt.
 
Sander-fish zei:
En werkt je voederautomaat een beetje? Ik ben aan het twijfelen om er ��n aan te schaffen voor de vakanties. Maar heb ervaringen gehoord dat door de condens van je bak, heb voedsel blijft plakken en er niet uit komt.
Ik hoor teveel rampen door slecht werkende voederautomaten. In een goed beplant aquarium is een vakantie van een week of drie, vier totaal geen probleem. Ik geef ze dan gewoon geen eten; er is zat voor ze in de bak te vinden. Ik heb tijdens vakanties nog nooit ��n vis verloren, en ze waren ook totaal niet ondervoed. In mijn oude Rio 125 was eerder het probleem dat in een week of 3 � 4 de planten bijna de bak uit groeiden, maar een beetje snoeien voor en na doet wonderen.
 
Mijn Juwel Rio 125 is vandaag bezorgd.
En staat nu vol water voor de lektest.

986958ikbenfrits_0_84_20160526_082252711_ios.jpg
 
alvast een beetje fijn zwart grind in de bak gedaan en wat rode planten...

999688ikbenfrits_0_84_new_2.jpg


Mijn ancistrussen aten mijn rode planten in mijn andere bak op.
vandaar dat ik ze nu in de nieuwe bak heb gedaan.
 
Als hij lekvrij is dan kun je deze verder lekker gaan inrichten en laten indraaien.
Veel plezier ermee alvast.
 

Terug
Bovenaan