Jonge Betta voeren


Mooie nieuwe vissen! Ben benieuwd hoe de kleintjes eruit gaan zien als ze straks groot zijn.
 
@Jessicapilon, Thanks!

@Biologist, Ja ik ben ook erg benieuwd! Ik zie een aantal die nog blanco zijn... licht bruin...
de rest kleurt al mooi blauw/paars..

Helaas geen rode of andere exotische kleuren... Maar met mijn nieuwe mannen en vrouwen moet dat goedkomen! Nu nog een rood tint mannetje en gaan...

Of mijn Black Orchid verder boosten... daaruit een copper lijn verkrijgen en dan copper inkruizen met rood.
 
Erg mooie vissen hoor. Ik heb mijn jongen de eerste 2 weken azijnaaltjes gegeven en vervolgens artemia, vrijwel geen uitval gehad. Wel veel water ververst ondanks het sponsfilter.

Ik vroeg mij af hoe je de mannen gescheiden houd als je zo direct druk in de weer gaat met je kweekt.
 
Hoi Frater,

Ik heb een kweekstelling met 6 aqua staan. 4 gevuld in 3 een volwassen man op dit moment.
1 helaas overleden gisteren...

1 bak met alle jongen.. nu ben ik de 2 lege aan het klaarmaken.. die zijn gesplitst in 50x50 cm.daar gaan de mannen straks in.
dan prepareer ik de bakken die nu gevuld zijn, ook in 50/50.

De jongen houdt ik in de gaten en de mannen zet ik apart in kleine nano aqua of grote vazen.
Het is de bedoeling 2 lijnen naast elkaar te houden, dus de jongen blijven straks in hun eigen bakken zwemmen. Zo hou ik alles uit elkaar. De mannen splits ik daar dan uit. hou ik zelf de lijn waarmee ik verder wil en de andere bied ik aan of ruil ik tegen nieuwe vrouwen en mannen.

Mocht ik dan uit eindelijk de gewenste lijnen hebben, dan wil ik daarvan 2 mannen van beide hebben zwemmen. Met de vrouwen die daarbij gematched worden... Zo wil ik ook zorgen dat er niets ingekruisd met elkaar wordt.. maar ik ga wel jongen vrouwen omzetten die de gewenste kleur hebben.

En met mede hobbyisten ruilen helpt ook ;)
 
De 4 grote mannen beginnen eindelijk kleur te vertonen!!!
:) :) :) :) :) :) :) :) :)

2 mannen lijken op hun vader! Dragon donker blauw met oranje in hun vinnen en staart!
1 man lijkt Rood/Blauw te worden... Plakat met een crowntail staart?? Kan dit? Moeder kan de rode crowntail zijn geweest... stiekem extra :eek:
1 man Donker blauw/Paars metallic dus denk ook dragon!!

Alleen foto's is een hell! Dus die komen later!!

en helaas is mijn HM mannetje ook niet meer onder ons :( en hebben mijn pinto garnalen hem al verorberd.. Miss die ook wat meer voeren :p
 
Klinkt goed!! We willen foto's :D en extraatjes zijn natuurlijk altijd leuk. Jammer van het mannetje... Moeten die garnalen toch behoorlijk honger hebben gehad
 
ja baal als een stekker maja!!
 
Mannetje 1!!
Rode vinnen, rode/ roze gloed over zijn lichaam.
20160128_204612_resized_zpspdk9t2jt.jpg


mannetje 2!!
Blauwig/rood..
blanco lichaam..
20160128_204622_resized_zpsbc9hocxm.jpg


Mannetje 3!!
3 foto's :p
Paarse gloed, metallic, Oranje vin aanzetten!!

20160128_204609_resized_zpsokdoislu.jpg


20160128_204605_resized%201_zpssaelynml.jpg


20160128_204544_resized_zpsjwqkupew.jpg



en alle 3 lijken ze een CT staart te krijgen.. maar voor de rest plakat...

Hopen dat de kleuren volgende week nog mooier zijn!!
 
Ze zien er al mooi uit hoor! Krijgen ook goed te eten aan de lekkere buikjes te zien :D
 
haha ja!

stofvoer, elke dag artemia... ik laat de artemia in verschillende potjes borrelen... ze krijgen geen artemia van 1 dag oud meer... maar van minimaal 3 zijn ze lekker groot!

Nu alleen snel plekkie vinden voor de mannen haha
 
Ja, moeten dan bakjes bijkomen,he.

op naar 12.
 
wat bedoel je bertus? Voor de artemia?? Die staan in 1,5 liter flessen.. en voer ze er elke dag mee..

Of bedoel je voor de mannen straks?
 
Hoe groot zijn de mannetjes nu? En hoe onderscheid je de mannetjes van de vrouwtjes als ze nog jong zijn, want vrouwtjes kunnen onderling ook nog wel eens te keer gaan toch?
 
mijn grootste nu bijna 3 cm.

die staan ook op de foto.. de vrouwtjes doen eigenlijk heel lief bij mij.. de mannetjes verjagen elkaar nu een beetje
Herkenbaar is de lange borstvinnen.. die zijn 2 keer zo groot nu als bij de vrouwtjes..
 
Denk erom tommass, de grootste wil niet zeggen dat het de man Is :)
Borstvinnen zijn een van de kenmerken maar ook een hoge rugvin, en de kieuwkleppen.
Bij langvinnigen Is het de ondervin die het eerste groeit. Dames kunnen zeker net zo reageren dus kunnen ook om elkaar heen draaien ;) Ik laat ze overigens zo lang mogelijk bij elkaar, rond 4/5 maanden ( soms eerder) haal ik de dominansten eruit, je zal zien dat er elke dag wel een nieuw mannetje de dominanste wil zijn.
 
Ps; op de eerste 2 foto's nog niet echt duidelijk dat het mannetjes zijn :mad:
 
Mij lijken de bovenste 2 foto's juist vrouwen. Op foto 1 is volgens mij een eierbuisje te zien en op foto 2 zie ik verticale strepen op het lijf. Dat laten vrouwtjes toch zien als ze bereid zijn om te paren? Ik ken dat niet van een mannelijke betta. Maar misschien zie ik het wel verkeerd??
 
hmm nu begin ik te twijfelen haha..

naja we gaan het afwachten!! over aantal dagen/weken weten we meer.
 
De meeste visjes kleuren nu blauw!!
Heel donker blauw, sommige rode staart en sommige helemaal blauw.

3 stuks zijn licht blauw en 2 kleuren rood/paars.

Super leuk om te zien, alleen een gedoe met foto's haha..
Zie wel dat sommige dragon scales krijgen dus hoop er wat moois uit te krijgen.
 
Ook mannen kunnen een eipunt hebben, die gaat in de loop van de tijd vaak weg. Dus daar kunnen ze je ook behoorlijk in foppen.
 
ja ik merk dat de 3 grootste nu langzaam ruzie krijgen om een eigen plek!!

2 zijn zeker een man, de aller mooiste is een vrouw. Die lijkt op haar vader.

1 mannetje is wel vreemd. Krijgt zwarte schubben en voor de rest is hij helemaal gelig aan het worden.
met een rood koppie.

wel blauwe strepen in zijn vinnen.

Even kijken of ik een foto kan maken, ze zitten allemaal nu in andere bakken... net alles omgegooid in mijn stelling.
 
Even een update!

De jongen groeien goed! Heb de 4 grootste op de foto!

1 Blauw/Groen/Paarse (mannetje?)
20160210_230437_resized_zpszaw5pmcj.jpg


1 Paarse! (vrouwtje)
20160210_230439_resized_zpsfmnnpf0b.jpg


1 was blauw en is verkleurd naar dit:
20160210_230426_resized_zpsxzuuhnfw.jpg


20160210_230422_resized_zpsc0up7yiv.jpg



Dan een mannetje die verscholen zat in mijn pomp :( :(
Die is ook gelig...
20160210_230506_resized_zpsljnksipd.jpg



Kunnen dit Marbled zijn?
De grootste had ook meer zwart wat nu langzaam wittig kleurt.

Of gaan ze rood kleuren? wel grappig dat ik 2 toverballen ertussen heb...
 
Ziet er goed uit! Vooral die tweede vind ik echt prachtig. Afwachten welke kleur de toverballen gaan worden dan :D
 
Mascha zei:
Mij lijken de bovenste 2 foto's juist vrouwen. Op foto 1 is volgens mij een eierbuisje te zien en op foto 2 zie ik verticale strepen op het lijf. Dat laten vrouwtjes toch zien als ze bereid zijn om te paren? Ik ken dat niet van een mannelijke betta. Maar misschien zie ik het wel verkeerd??
Mijn betta jong had ook verticale strepen en hij is een man geworden dus deze zou ook een man kunnen worden
 
klopt Guppy, ze zwemmen ook soms rond met een eipuntje..

Maar de gele en blauwe zijn echte mannen! Elkaar najagen al en ieder een eigen plek in de bak.
Die 2 gaan straks ook uit elkaar. Maar de paarse blijft de verticale strepen tonen als 1 van beide langskomt.

Ook de buikvinnen zijn kleiner als bij de andere 2.
 
ik heb hier ook zo'n toverbal die verkleurd van blauw naar wit en nu is ze weer blauw aan het verkleuren
 
Dat maakt het ook erg leuk, zeker omdat je niet weet welke kleuren het uiteindelijk gaan worden.
Mijn jongen komen uit blauw HM vrouw en een rode VT man. De meeste jongen krijgen een blauw lichaam en rood blauwe vinnen, sommigen lijken vooral blauw te worden en dan heb ik net als Tommass jongen die een rood staartje hebben en nog geen gekleurd ( bijna licht) lijfje.

Volgens mij zit er ook nog verschil in de tinten blauw. Ook zijn ze een kruising van een VT met een HM.

Kortom ik ben erg nieuwsgierig naar het eindresultaat van mijn eerste nestje
 
Zal mij benieuwen wat er allemaal uit komt :p

Het grappige is, nu een dame waarvan ik verwachte dat ze wildkleur bleef met rode vinnen. Gooit de bruine kleur eraf en begint wit te worden... vinnen blijven wel rood.

Hoop dat ze straks kleur vast beginnen te worden haha.
 
is niet gezegd dat ze dat blijven
zag vanmiddag dat de blauwe vrouw die wit werd en daarna weer blauw nu weer witte vlekjes begint te krijgen
 
Dus als ik het goed begrijp kan de kleur nog wel eens veranderen als ze zo klein zijn.
Ben benieuwd hoe oud ze moeten zijn om kleur te bekennen :)
 

Terug
Bovenaan