Jeppo's onrealistische blik op de Amazone


Prachtig de filamentosussen. Hoeveel heb je er in de bak zitten.

Misschien kun je een tweede filter met (deels) turf erbij zetten? Zacht / zuur water kunnen ze zeker waarderen.
 
Even maar een update eruit gooien. Sorry voor de late reactie Harry; het zijn er vier. Ik dacht eerst geluk te hebben met ��n mannetje en drie vrouwtjes, maar eentje laat nu mannelijke kenmerken zien. Wie weet groeien er nog meer uit tot mooie mannen, maar dat moet ik nog maar even aan zien. Tot nu toe gaat het goed in ieder geval.

Enkele foto's:

bf2d7656-b4fe-45c9-b1fd-c8fe52bfda0e_zpssnr1vwef.jpg


87fef305-ccdf-4ea5-b22d-f1f631ca08a7_zpsvtyexr6g.jpg


06a5cf28-2b76-46b7-a060-20592e00ddd3_zpsc7dgpdft.jpg


0d1c8cfb-c6a2-4900-bd7b-9843bd53b396_zps0ecxvsvu.jpg


2b352f81-d782-4859-a140-ddfd980181fe_zpsefef3vhu.jpg


53f36554-f614-4a0d-b439-a0a401b541eb_zpsditij6os.jpg


d82e07fa-bfc3-400c-9ef7-cd5f45f09838_zpszidccvhz.jpg


Sinds kort ook deze twee donderstenen in huis genomen:
IMAG0684_zps5izuqutt.jpg
 
Mooie bak! Erg realistisch ;)
Fantoompjes kleuren prachtig zeg.

Tips:
Als ik jou was zou ik de thermometer aan de zijwand plakken ipv de voorruit, dan kijk je daar niet zo tegenaan.
Wat meer drijfplanten zou het geheel mijns inziens volmaken, is ook beter voor de nannostomussen dacht ik.
 
Dank allen!

Het zijn echt scheetjes Tijn, wel ondeugend hoor, maar je kan er niet boos op blijven..

WIN_20150115_222845_zpsdvd8gfbl.jpg


Klopt Jef, ik moet inderdaad de thermometer ergens anders plakken, heb je gelijk in. De drijfplanten moeten nog even groeien! Heb ze stevig ingedund nadat ik al het kroos heb weggehaald.
 
Wat een prachtige foto's van je bak / vissen. En je katjes... wat lief zo samen slapen!
 
Begint helemaal volwassen te worden die jeffrey ;) nu vissen en katten voor je het weet poepluiers ;)

Maar aquarium ziet er weer top uit kerel
 
Dankjewel beide!

Foto's zijn gewoon met de telefoon gemaakt, Mascha. ;)

Haha, stiekem moet ik er ook altijd om lachen, Tig. Kleine rakkers.

Edit: Dan reageert 'ie nooit en dan weer tegelijkertijd! Dankjewel Stijn. Die poepluiers laat ik nog maar even wachten!
 
Erg mooie bak Jeppo!

De nannostomussen vind ik ook erg mooi! Welke soort is het?
 
Dat zijn Nannostomus eques. Niet een heel veeleisend visje, maar wel heel leuk gedrag.

De Dicrossus filamentosus hebben wederom eitjes. E�n van de vrouwtjes had al een tijdje oranje vinnen (ondertussen de ander ook), maar ik had nog nooit eitjes kunnen vinden, tot nu toe!

Het vrouwtje met linksonder de eitjes:
45193d6d-67c8-4876-9a94-2184368497d8_zpsfxuufqf8.jpg


Het vrouwtje bewaakt ze goed. De andere D. filamentosus worden fel weggejaagd en ook de H. megalopterus en N. eques mogen niet te dicht in de buurt komen. De cute-factor van de C. pygmaeus werkt echter blijkbaar ook bij vissen, want die mogen vreemd genoeg wel heel dichtbij komen. Het is dat ze niet merken dat de eitjes er zijn, want ze zaten er net maar een centimeter of twee vandaan. Waarschijnlijk weet het vrouwtje D. filamentosus niet hoe ze ze weg kan jagen, want ze reageert er heel anders op dan bij de andere vissen.

Volgens mij had ik nog niet vermeld dat ik C. pygmaeus had gekocht. Ik vroeg om 10 stuks, maar de enkeling die over zou blijven mocht ook mee, dus zijn het er 11 geworden.

Hier samen met het D. filamentosus vrouwtje:
312abaf9-a0a9-48a3-ac2a-d9a2152a3df0_zpsnsxjngwp.jpg


Sommigen hebben een soort tijgerprintje, terwijl anderen gewoon grijs zijn. Iemand enig idee waarom? Hier kan je het misschien zien:
4a3f6844-9656-415a-88b3-b996d41ba9e0_zps55rnuyun.jpg


Ondertussen groeien ook de mannen D. filamentosus uit tot mooie, grote exemplaren. Eentje is wel duidelijk de baas over de ander en laat dat ook regelmatig zien:
d7e7e93c-5d85-4e61-9e59-010b23117c34_zpsis6cvuot.jpg


En om mee af te sluiten, een totaaltje:
0aca839a-3269-4b7b-a0d3-e6bdd1917e07_zpszbb4b1zf.jpg
 
Schitterende bak en wat een juweeltjes die Dicrossus!
 
Prachtig om met zo weinig planten en hout soorten zoiets te cre�ren, prachtig geldt eveneens voor de foto kwaliteiten de vissen.
 
Dank jullie wel! De Dicrossus zijn inderdaad prachtige visjes, vooral het dominante mannetje. Ik zal nog proberen foto's te maken van wanneer hij aan het pronken is. Z'n vinnen kleuren dan ook helemaal op.

Foto's worden gemaakt met de HTC One. Wie weet krijg ik nog betere foto's als ik ooit een spiegelreflex aanschaf.

Nogmaals bedankt!
 
Mooie bak en ook erg leuke visjes :)
Leuk h� jonge katjes, moet je die orchidee ook maar ergens anders neerzetten.. :p
 
Dankjewel! :)

Je leert van de katjes inderdaad wat wel en vooral wat niet een plaats heeft in huis. Volgens hen dan, haha.
 
Heel mooie ZA bak. Die Discrosus doen het precies heel goed.
Filter je nu over turf of niet? En welke verlichting heb je op de bak liggen?
 
Ha Otto,

Dankjewel! Ik filter niet over turf. Ik heb sinds ik de bak heb opgezet pas ��n keer water ververst, waarvan wel zo'n 75% osmosewater. Waterwaarden zou ik ook niet durven zeggen, maar ik zie aan de vissen wel of het goed gaat of niet.

Verlichting weet ik niet. Dat zou ik thuis een keer moeten checken. Zijn twee T5'jes, volgens mij.
 
Zeer mooie inrichting!
De Dicrossus heeft ook al mooie kleuren zo te zien :thumbs:
 

Terug
Bovenaan