jaaps 1050 liter avontuur 250x60x70 door flipper 34


daar ben ik inderdaad van uitgegaan dat hoge temperaturen mede de oorzaak is van blauwalg
denk zelf dat er ook nog iets anders speelt oa het voorhanden zijn van bepaalde zouten door oa verdamping
maar net als John zegt ben ik ook geen scheikundige en heb de centen niet om dit echte eens te laten onderzoeken

tevens werd mij van verschillende kanten aangeraden om de temp in de bak te verlagen (geen optie bij mij vinden de visje niet prettig)
zelfs door de bekende goede lfs hier in de buurt
 
zo weer terug van vakantie en zie het volgende
SAM_1048.JPG

zo te zien heeft het eikenblad geen hekel aan de hoger temperaturen:D
helaas wel een slachtoffer gevallen 1 platie is geen hemelen (verzorger gelijk in paniek)
rustig blijven adem halen buur niets aan te doen
voor de rest blauw alg is nog steeds iets aanwezig maar breid niet uit dus das een goed teken
verder vinden de vissen de extra schaduw wel heel prettig merk ik
tevens tijdens mijn afwezigheid is de roeiboot uit Hongkong langs gekomen met 4 van deze
SAM_1053.JPG

nu nog even testvloeistof zien te vinden zal wel weer een toer wezen hier in de noordkop
maar dan kunnen we gaan zien of de co2 ook door de hele bak komt

was het weer

SAM_1049.JPG


SAM_1050.JPG
 
Tjonge, da's flink gegroeid allemaal!
tja Daan wist ook niet wat ik zag na 6 dagen afwezig geweest te zijn verbaas me er eigenlijk nog over eerst niet willen en nu gaan als de brandweer

Jaap.

Ik heb onderstaande vloeistof besteld. Doe je de rest van je leven mee!
2 types. 20 en 30 mg/l co2

https://www.devisvoerwebwinkel.nl/a...a-rebell-co2-check-indicator-vloeistof-250-ml
bedankt Marcel gelijk besteld
bespaard me weer een zoek tocht hier in de regio
 
toch maar weer een paar plaatjes geschoten van de bak
helaas laat het waterschap hier verstek gaan met het onderhoud :D
zal dus zelf de maai boot moeten gaan besturen kan bijna geen open plek meer vinden om het voer te geven:oops:

bij het grote onderhoud maar proberen de clownbotia er uit te vangen worden iets te vervelend naar andere bewoners toe
en gaan er vandoor met het eten
gaat nog wat worden
plaatjes

SAM_1077.JPG


SAM_1078.JPG


SAM_1079.JPG


SAM_1080.JPG


SAM_1082.JPG
 
nou dat valt me alles mee eerlijk gezegd lijkt het wel of ze het beter doen
maar nu wordt het echt het echt te veel van het goede
heb aantal corry´s zitten en die moeten nu zoeken naar een plek om lucht te halen
trouwens is geen echte drijfplant maar eikenblad en gaat zo als je ziet als de brandweer met deze temperaturen :D:D
 
ja dat snoeien daar gaan we maar een paar uur voor uittrekken vrees ik
zal wel weer patat of chinees worden voor het avond eten
want :chef:zal er wel bij in schieten
hier ook John bevalt prima als ik ze kan spotten :help:
 
ja dat snoeien daar gaan we maar een paar uur voor uittrekken vrees ik
zal wel weer patat of chinees worden voor het avond eten
want :chef:zal er wel bij in schieten
hier ook John bevalt prima als ik ze kan spotten :help:

Ach ja. Kun je morgen op de gezonde toer. Een verse eikenblad salade:chef: met een stukje gefileerde clownbotia. Nou Jaap, dat wordt smullen!!:p

Ik denk dat het nu wel erg vol is. Maar ik deel je mening vwb de planten groei. Als mijn HN het oppervlak een beetje bedekt vinden de planten dat best fijn.
 
Ach ja. Kun je morgen op de gezonde toer. Een verse eikenblad salade:chef: met een stukje gefileerde clownbotia. Nou Jaap, dat wordt smullen!!:p

Ik denk dat het nu wel erg vol is. Maar ik deel je mening vwb de planten groei. Als mijn HN het oppervlak een beetje bedekt vinden de planten dat best fijn.
tja nou sla ik toch even over hoor ben niet zon vis liefhebber qua eten dan kibbeling zalm en een lekkerbekje en daar blijft het wel bij :D
wat de verlichting betreft denk steeds meer dat wat ik er boven heb hangen toch een beetje te veel van het goede is
ga binnen kort een met een ander bakje met dimbare verlichting aan de gang om eens te kijken hoe of wat
als dat gaat zoals ik verwacht dan maar eens in de buidel tasten om de verlichting aan te passen bij deze

@Daan een beetje te
@bderooij leeuw al tijden niet gezien waarschijnlijk verhuist naar meer open water :D
absoluut een fijne plas water
bedankt iedereen
 
zekers Ton lijkt eindelijk de goede kant op te gaan :D:D
 
Ik ben ook een jaar aan het stoeien geweest voordat het helemaal in orde was :D
 
verkeers-info sterke mist vorming in de bak geconstateerd zicht minder als 0,25 cm
SAM 01.JPG

man wat een mist hier in de bak
SAM 02.JPG

je ziet geen hand voor de ogen is wat met die baas van ons :S:D
SAM 03.JPG

zelf tot op de bodem door gedrongen :juggle:
SAM 04.JPG

dan maar het door het raam naar buiten kijken
SAM 05.JPG

mooi met zijn drieën
SAM 07.JPG

vin in vin gezellig zo
SAM 08.JPG

wij willen ook even hoor
SAM 09.JPG

help ben door de mist mijn broers en zusjes kwijt :'(
 
Laatst bewerkt:
Een vis die geen hand voor ogen ziet... bijzonder... Wel bijzonder, zulke mist in de zomer.
 
Jaap, wat heb je gedaan??
ben bezig met een behandeling tegen blauwalg Marcel vandaar die mist :D
heb nog steeds stromings-problemen achter de spraybar met al resultaat vuil opbouw met alle gevolgen vandien
Ze moeten de mistlampen wel aandoen hoor:D:D;)
helaas John nog niet zulke kleine leds kunnen vinden en het tuigje blijft ook niet zitten :br::D
Een vis die geen hand voor ogen ziet... bijzonder... Wel bijzonder, zulke mist in de zomer.
je hebt gelijk Ben had vinnen moeten zijn :D
 
helaas niet zo goed John ben nog steeds in gevecht met de blauw alg
maar komt goed ben het 1 en ander aan het uit proberen oa verlichting en voeding planten en co2 gebeuren
behandeling blauw alg is wel aan geslagen maar is helaas weer terug gekomen
mede door een fout van mij
had de behandeling namelijk een keer moeten herhalen en das niet gebeurt :stom:
 
Dat is jammer Jaap maar het heeft effect gehad en dat is belangrijk. Dat wordt nog een keer herhalen misschien om het de kop in te drukken. Alhoewel de oorzaak opsporen ook van belang is maar ja dat is je wel bekend natuurlijk;).
 
helaas heeft de mist de bak weer overgenomen
maar is voor een goed doel :D
SAM_1225.JPG
SAM_1228.JPG

zoals je ziet is het er weer
maar heb nu goede hoop dat ik de oorzaak heb gevonden het hout wat er in zit/zat is aan het rotten
en een sterk vermoeden van te veel silicaten iedere keer bij verversen komt de bruin alg om de hoek kijken
van de week komen er nieuwe spullen binnen om dit tegen te gaan en vervanging van het hout
inmiddels ook naar de verlichting aan het kijken ook daar is het niet pluis zo te merken

SAM_1228.JPG
 
Mega bak wat je daar staan hebt Jaap en paar plaatjes terug zag ik dat de bak overwoekerd was als het ware wel dat heb ik ook gehad en toen noemden ze mijn bak een slabak hahahaha maar wat is de naam van dat mooi gekleurd visje op de laatste foto ?:stars::thumbs:
 
Het zit je niet echt mee Jaap en ik hoop dat je nu de oorzaak hebt gevonden want de bak is lekker groen beplant.
 
Mega bak wat je daar staan hebt Jaap en paar plaatjes terug zag ik dat de bak overwoekerd was als het ware wel dat heb ik ook gehad en toen noemden ze mijn bak een slabak hahahaha maar wat is de naam van dat mooi gekleurd visje op de laatste foto ?:stars::thumbs:
tja werd me al aanraden om er een salade van te maken :D was eikenblad dat de bak uitgroeide
visje is een Chinese danio had er meer helaas aan een ander soort ten prooi gevallen hebben nu met zijn drieën eenzame opsluiting gekregen in een ander bak :6
Het zit je niet echt mee Jaap en ik hoop dat je nu de oorzaak hebt gevonden want de bak is lekker groen beplant.
is ook het enigste wat groeit John dat groene planten spul
had graag wat rode planten gehad en al verschillende geprobeerd maar helaas geen succes
heb me toch verkeken op de hoogte van de bak in combi met de verlichting
 

Terug
Bovenaan