Is mijn vis ziek?


Rsjdrssn

Member
Lid geworden
5 juli 2021
Berichten
10
Leeftijd
30
Mijn vis heeft opeens lichte verkleuring op zijn vinnen. Is mijn vis ziek of is hier een andere reden voor?
 
Was de vis eerst helemaal zwart? Kun je wat meer info geven over je aquarium? Afmeting, waterwaardes, filter, aantal vissen?
 
De vis is ca. 2 cm en heeft 2 vriendjes van ca. 4 cm. Het is een 80 liter aquarium. De water waardes heb ik niet, kan ik dat zelf afmeten? Ik ben nieuw met goudvissen en wil graag meer leren. Zelf ben ik er achter gekomen dat de adviezen die ze bij de intratuin geven niet goed zijn. Ze hadden mij eerst een bak van 20 liter verkocht… ook zeiden ze dat ik ze enkel om de dag moet voeren, klopt dit? Ik vind het erg weinig.
 
En hij was eerst helemaal zwart
 
Een maandje nu, er zit ook een zuurstof pompje bij en filter
 
Heb je de vissen er meteen vanaf het begin in gehad? Als je nu niet kunt meten is het beste wat je kunt doen de helft van het water eruit halen en vervangen met schoon water van dezelfde temperatuur, hoogstwaarschijnlijk zwemmen ze in voor hun giftig water rond. Leuk dat je met vissen bent begonnen en goed dat je hier komt informeren, maar helaas hebben ze je niet echt goed geholpen bij de intratuin. Je bak is eigenlijk te klein voor deze vissen en waarschijnlijk kan je filter de belasting niet aan. Er zal hier ws snel meer info volgen, maar het best ga je nu meteen eerst voor nieuw water zorgen.
 
Ik heb vandaag nog 50% van het water verschoond dat doe ik 2 x per week. Is dit voldoende?
 
Ik heb vandaag nog 50% van het water verschoond dat doe ik 2 x per week. Is dit voldoende?