iemand een idee wat dit voor soort is


Die buik, dat "rozige", de gespleten staart, de ogen . Ik denk toch echt dat ik gelijk heb. Afmeting klopt ook, die 35 cm is wel zo'n beetje maximaal. En over brak en zout wordt trouwens gezegd dat volwassen prima in zoet kunnen overleven maar dan niet zo oud worden. Deze is 8 jaar, ze kunnen 15 jaar worden. Dus.....

Het is dat ik nu echt nèt een aanwinst heb geplaatst in mijn brakke bak.... da's pech... anders had ik hem misschien best willen hebben.
Ik zie wel overeenkomsten op basis van de foto's maar ook grote verschillen, met name in de vorm van de anaalvin en ook de rugvin is anders. Ik hou het (op basis van de foto) toch eerder op een pangasius en daar zijn er meer dan twintig soorten van, volgens wikipedia.
 
markt.
(je kan hem weg geven maar uiteindelijk komt dat beest toch in een te kleine bak, niemand heeft een tropische rivier in zijn achtertuin, beetje pijnlijk maar opeten of visvoer van maken is wss het beste )
sluit me hier bij aan op de bbq er mee :LOL:
 
Die buik, dat "rozige", de gespleten staart, de ogen . Ik denk toch echt dat ik gelijk heb. Afmeting klopt ook, die 35 cm is wel zo'n beetje maximaal. En over brak en zout wordt trouwens gezegd dat volwassen prima in zoet kunnen overleven maar dan niet zo oud worden. Deze is 8 jaar, ze kunnen 15 jaar worden. Dus.....

Het is dat ik nu echt nèt een aanwinst heb geplaatst in mijn brakke bak.... da's pech... anders had ik hem misschien best willen hebben.

Bekijk bijlage 340653
nee joh is 100% pangasius haai ze worden dit in jaar of 10 tot 15.
 

Bijlagen

  • Chao_Phraya_Giant_Shark_Pangasius_Sanitwongsei.jpg
    Chao_Phraya_Giant_Shark_Pangasius_Sanitwongsei.jpg
    46.6 KB · Weergaven: 83
Wordt trouwens gezegd dat volwassen prima in zoet kunnen overleven maar dan niet zo oud worden. Deze is 8 jaar, ze kunnen 15 jaar worden. Dus.....

Dus zo prima kunnen ze eigenlijk niet in zoet :petjeaf:
 
Ik maar denken dat op een aquaforum alleen maar dierenliefhebbers zitten:eek:
ja dit is uit pure liefde voor dit dier dat ik dit zeg. je gaat nooit een goed huis kunnen vinden voor deze monsters die in bijna iedere dierenwinkel worden verkocht. Het is belachelijk dat ze verkocht worden voor iets anders dan de voedselindustrie maar ja...
Mensen zien 'haai' staan en denken dat wil ik .. dus ze zijn super populair.

Het is beter voor dat beest om afgemaakt te worden en te worden gebruikt als voer voor mens of vis dan zijn leven in een te kleine bak zitten en dood gaan door vergroeiingen. naar mijn idee tenminste is dit ook een vorm van liefde. liefer dood dan gemarteld

het is 100% pangasius een zoetwater vis
 
Ik kan me deels in je verhaal vinden Nekko maar ja dat is dan een laatste middel en ik zou zelf eerst wel goed uitkijken naar een nieuw huisje.
 
Gelukkig heeft Jaap een aardig formaat bakje van 2 meter wat ik zo lees. Dus vis gaat er denk al op positieve wijze op voor uit.

Het is ook een beetje lullige situatie als iemand je belt in moeilijke situatie en je beloof voor zijn vissen te zorgen en dan de vis de kop eraf. Dat kun je ook niet maken..............
 
Gelukkig heeft Jaap een aardig formaat bakje van 2 meter wat ik zo lees. Dus vis gaat er denk al op positieve wijze op voor uit.

Het is ook een beetje lullige situatie als iemand je belt in moeilijke situatie en je beloof voor zijn vissen te zorgen en dan de vis de kop eraf. Dat kun je ook niet maken..............
ja iedereen heeft 2 meter nog wel.. maar 10 meter of 30meter? das het probleem met deze vis dat zelfs 10 meter aan de kleine kant wordt.
red tails catfish is makkelijker te houden dan dit beest. Ze zijn overginds wel erg lief en eten zelfs kleinere vissen niet echt op, volgens mij zijn ze groot deels vegetarisch.
 

Bijlagen

  • download.jpg
    download.jpg
    8.7 KB · Weergaven: 75
ja iedereen heeft 2 meter nog wel.. maar 10 meter of 30meter? das het probleem met deze vis dat zelfs 10 meter aan de kleine kant wordt.
red tails catfish is makkelijker te houden dan dit beest. Ze zijn overginds wel erg lief en eten zelfs kleinere vissen niet echt op, volgens mij zijn ze groot deels vegetarisch.

Nou dat is wel weer een mazzeltje dat ze vegetarisch zijn. Voor Jaap wat minder mazzel want ik meen dat hij gister net kilo s levend voer heeft ingeslagen voor zijn opvang monstertje :DD
 
nee joh is 100% pangasius haai ze worden dit in jaar of 10 tot 15.
HAHAHAHA..... Mozeskriebel ....

Ik ben benieuwd. Het is meer tegen één voor de panga, dus ik staak mijn betoog.

Al moeten we wel bedenken dat er binnen dezelfde soort ook verschillen bestaan die nu niet persé evengoed te duiden zijn als wel of niet erbij horend. Het is vaak ook hoe bekend of onbekend men is met de soort dat van invloed is op de waarneming. Twee voorbeelden.

  • Ga naar China en sta op het plein in Peking. Ze lijken allemaal op elkaar, net smurfen. Blijf er een maandje, en je ziet net zoveel verschillen als dat je hier in Amsterdam ziet rondlopen. (gewenning)
  • Beschrijf en teken een mens en stuur dat de ruimte in. Wat verwacht je dat die aliën denkt wanneer je princes Alexia hebt verstuurd en de eerste die hij op aarde tegenkomt is Myke Tyson ? (variatie binnen de soort)
Beetje overtrokken voorbeelden.... maar ff lachen op de vroege morgen joh.

gr

Mark
 
Nou dat is wel weer een mazzeltje dat ze vegetarisch zijn. Voor Jaap wat minder mazzel want ik meen dat hij gister net kilo s levend voer heeft ingeslagen voor zijn opvang monstertje :DD
ze eten op jonge leeftijd meer eiwit rijk voer als vis. Op latere leeftijd zullen ze alles eten.
Had het verkeerd, excuus het zijn meer omnivoren dan herbivoren las ik net
 
HAHAHAHA..... Mozeskriebel ....

Ik ben benieuwd. Het is meer tegen één voor de panga, dus ik staak mijn betoog.

Al moeten we wel bedenken dat er binnen dezelfde soort ook verschillen bestaan die nu niet persé evengoed te duiden zijn als wel of niet erbij horend. Het is vaak ook hoe bekend of onbekend men is met de soort dat van invloed is op de waarneming. Twee voorbeelden.

En dan hebben we op één persoon na geen van allen de vis gezien...
 
Die buik, dat "rozige", de gespleten staart, de ogen . Ik denk toch echt dat ik gelijk heb. Afmeting klopt ook, die 35 cm is wel zo'n beetje maximaal. En over brak en zout wordt trouwens gezegd dat volwassen prima in zoet kunnen overleven maar dan niet zo oud worden. Deze is 8 jaar, ze kunnen 15 jaar worden. Dus.....

Het is dat ik nu echt nèt een aanwinst heb geplaatst in mijn brakke bak.... da's pech... anders had ik hem misschien best willen hebben.

Bekijk bijlage 340653
Deze vissen hebben een andere aarsvin. Tevens hebben deze vissen niet een donkere kleur staart.
 
Jaap zal vast nog wel een duidelijkere foto plaatsen. Alhoewel het wel wat lang duurt.............
Ben nu toch wel erg benieuwd wat het voor vis is. Hopen dat het geen vlees etend monstertje is en Jaap heeft gegrepen.
 
Jaap zal vast nog wel een duidelijkere foto plaatsen. Alhoewel het wel wat lang duurt.............
Ik denk dat Jaap vast aan het behang zit momenteel want daar is hij druk mee als ik het goed heb:DD
 
Meneer/mevrouw zwemt momenteel vrolijk rond in de 2 meter
morgen zal ik proberen een duidelijk foto te maken al vermoed ik dat het een meerval soort is nu ik hem beter kan bekijken
tot nu toe niet beter op de foto weten te krijgen.
1647719952641.jpg
1647719929105.jpg
 
De Pangasianodon familie staat ook bekend als 'Shark Catfish' in de Engelse volksmond, dus die gedachte is begrijpelijk, maar het is overduidelijk een pangasius. Vraag is alleen welke. Omdat het beest al meerdere jaren oud is en altijd in een veel te krappe bak heeft gezeten kom je hier mogelijk nooit achter omdat hij vergroeid is.
 
Pangasius is een geslacht van straalvinnige vissen uit de familie van reuzenmeervallen (Pangasiidae) (Wikipedia)
 

Terug
Bovenaan