iemand een idee wat dit voor soort is


flipper34

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
9 mei 2013
Berichten
4,851
Leeftijd
61
Locatie
Andijk
Gisteren op gebeld door iemand die van haar vissen af moet ivb omstandigheden twee stuks kan ik qwa soort thuis brengen
deze dus niet iemand enig idee
20220306_213753.jpg
 
Hoe dan ook, de filet hiervan vind je in het diepvriesvak van de super, dieren worden een ruime meter groot en eten levend voer
Ik wou eerst met "Leuk" reageren, maar het is helemaal niet leuk dat deze vissen (en veel andere soorten) verkocht mogen worden als aquariumvis.
 
Volgens mij is deze ook al flink aan de maat en niet makkelijk te plaatsen denk ik.
 
Ben het helemaal met jullie eens dat dit soort vissen niet in de handel horen :mad:
Maar ja dat neemt niet weg dat hij/zij er is dus daar moet een oplossing voor komen pff heb ik weer.:help:
eens diep over nadenken:unsure::unsure:
 
Ben het helemaal met jullie eens dat dit soort vissen niet in de handel horen :mad:
Maar ja dat neemt niet weg dat hij/zij er is dus daar moet een oplossing voor komen pff heb ik weer.:help:
eens diep over nadenken:unsure::unsure:
Succes! (Stichting AAP bellen?)
 
Weten jullie dat echt zeker ?

Ik had ooit arius seemani, een meerval soort, wordt wel wat groter maar is op zich niet een hele foute aquariumvis toch. Lijkt best wel, zie plaatje.


1646660093198.png
 
Die horen op brak water, lees ik
pcies.... ik weet niet hoe groot deze inmiddels is.... ik heb ze destijds verkocht omdat mijn brakwaterbak nog in wording was en ze te druk werden voor de anderen in de zoete bak ..

@Flipper ... maken ze "knor geluiden" ? De mijne hoorde je echt in de kamer als het 'savonds stil in huis was.
 
pcies.... ik weet niet hoe groot deze inmiddels is.... ik heb ze destijds verkocht omdat mijn brakwaterbak nog in wording was en ze te druk werden voor de anderen in de zoete bak ..

@Flipper ... maken ze "knor geluiden" ? De mijne hoorde je echt in de kamer als het 'savonds stil in huis was.
Ik ben bang dat het niet deze soort is.
Wat ik. Begrepen heb is ie al op leeftijd ga 8 jaar oud.
Maar ga straks even kijken hoe of wat en gelijk de eigenaar een hart onder de riem steken heeft het niet makkelijk.
 
Jeetje Jaap. dat is nogal een monster van een vis. Zwemt deze nu bij jouw in het aquarium? Ben wel benieuwd naar de andere 2 die erbij hoorde. Zijn dat ook van die grote jongens/meisjes?

Weet de eigenaar dan niet wat voor vissen het zijn na 8 jaar verzorgen?

Dat zal moeilijk zijn om te her plaatsen. Moet een reuze aquarium zijn. Er is een tijdje eentje met een coffee shop op het forum geweest die een aardig formaat aquarium had en zat te dubben wat voor vissen erin. Misschien heeft die nog plaats. Is toch wel een mooie blikvanger.

Hoop dat je een goed huisje voor hem/haar vind.
 
Vanmiddag geweest en is inderdaad aardige grote jongen/meisje
Ga hem en de rest volgende week naar hier halen kan even niet anders
Morgen de vis kamer van de nodige stopcontacten en af en aanvoeren voorzien de 2 meter klaar maken voor ontvangst en als de zaak hier is dan zien we verder.
Is wel op stel en sprong maar nood breekt wetten.
helaas geen goede foto kunnen maken te veel zoneschijn op de bak
deze waren ook aanwezig in de bak
20220306_213748.jpg
zo te zien een papegaaivis en een pleco welke gaan we wel zien
foto is gisteren gemaakt in de avond door de eigenaar.
 
Gelukkig voor de visjes heb je de ruimte. Gelukkig zijn de andere 2 van bescheidener formaat.

Wat een vrolijk leuk visje die gele. :smitten:
 
Aii die worden idd erg groot, geloof wel anderhalve meter! Ik weet dat ze alleen geschikt zijn voor aquaria met minstens 6000 liter inhoud, maar ook dat is eigenlijk te klein. Ook zijn het groepsdieren. Jammer dat die beestjes nog verkocht mogen worden horen eigenlijk alleen thuis in een dierentuin. Fijn dat je ze toch nog, al is het tijdelijk, een ruimer aquarium kan bieden
 
Hoe dan ook, de filet hiervan vind je in het diepvriesvak van de super, dieren worden een ruime meter groot en eten levend voer
def dit doen. lekker in de pan en eet smakkelijk. Je kan ze ook in folie wikkelen met wat thijm zout, pepper, olie, rozemarijn, pepper en dan op kampvuur.
Je gaat hem niet weg kunnen krijgen en zeker niet in een goede bak.
Dierentuinen heb ik zelf vaker geprobeerd en dat weigeren ze bij zeldzame soorten al. Je zou mogelijk advonturia kunnen proberen in den haag, die hebben een binnenvijver waar er al een aantal van inzitten. Maar denk dat ze hem ook niet willen sinds ze zo vaak worden weg gebracht naar hun al.
Ik zie deze vis in iedere dierenwinkel wel. Ze zijn heel makkelijk te kweken, zijn erg sterk en groeien snel. Super populaire vis in de voedselindustrie. En daardoor sinds er zoveel zijn ook in de aquariumhobby helaas.

bbq is denk ik je beste optie en anders in de diepvries en als vissenvoer. Ik voer ook vaak pangasius of tilapia filet uit de supermarkt.
(je kan hem weg geven maar uiteindelijk komt dat beest toch in een te kleine bak, niemand heeft een tropische rivier in zijn achtertuin, beetje pijnlijk maar opeten of visvoer van maken is wss het beste )
 
Dat boven staande gaat dus niet gebeuren en qua soort ben ik er nog steeds niet uit
De beschrijvingen van de soorten die genoemd worden komen toch niet overeen met wat ik gezien heb.
zeker de beweerd lengte niet en aangezien deze al zon 8a10 jaar oud is gaat het brakwater verhaal ook niet op en vermoed dat hij/zij niet groter meer wordt gezien de ouderdom.
zo gauw de boel hier rustig draait ga ik er voor zitten om een goede foto of film te krijgen misschien dat we er dan uit komen welke soort dit nu precies is de getoonde foto doet de vis geen recht helaas.
wordt vervolgt.
 
Ben benieuwd! Hoe groot is de vis nu?
 
Maar wat was nu "groot" ? @flipper34 ? Ik lees toch nergens nog wat z'n afmeting is of kijk ik met m'n neus?
 
En mocht het toch arius seemani zijn, kijk dan ff uit. Onderstaande tekst heb ik van aquainfo gekopieerd.

Waarschuwing!​

Pas goed op als je de Mini Haai uit het aquarium haalt. De eerste vinstraal van de rugvin is voorzien van gifklieren. Deze harde vinstraal fungeert als verdedigingswapen en lijkt meer op een stekel. Als je huid wordt doorboort injecteert de stekel wat gif. De huid zwelt op en de pijn neemt al snel hevige vormen aan. Je kunt het gif neutraliseren door je hand in heel heet water te houden, zo heet als dat je kunt verdragen. Neem ook direct contact op met de huisarts voor verdere behandeling.
 
def dit doen. lekker in de pan en eet smakkelijk. Je kan ze ook in folie wikkelen met wat thijm zout, pepper, olie, rozemarijn, pepper en dan op kampvuur.
Je gaat hem niet weg kunnen krijgen en zeker niet in een goede bak.
Dierentuinen heb ik zelf vaker geprobeerd en dat weigeren ze bij zeldzame soorten al. Je zou mogelijk advonturia kunnen proberen in den haag, die hebben een binnenvijver waar er al een aantal van inzitten. Maar denk dat ze hem ook niet willen sinds ze zo vaak worden weg gebracht naar hun al.
Ik zie deze vis in iedere dierenwinkel wel. Ze zijn heel makkelijk te kweken, zijn erg sterk en groeien snel. Super populaire vis in de voedselindustrie. En daardoor sinds er zoveel zijn ook in de aquariumhobby helaas.

bbq is denk ik je beste optie en anders in de diepvries en als vissenvoer. Ik voer ook vaak pangasius of tilapia filet uit de supermarkt.
(je kan hem weg geven maar uiteindelijk komt dat beest toch in een te kleine bak, niemand heeft een tropische rivier in zijn achtertuin, beetje pijnlijk maar opeten of visvoer van maken is wss het beste )
Tja gister maakte ik een geintje door te zeggen ze smaken goed maar ik denk dat je aquariaan toch zoiets niet wil doen. Het is en blijft een levend dier en zelf zou ik alle moeite doen om goed onderdak te vinden voor een vis en Jaap kennende denkt die daar niet anders over;)
 
Maar wat was nu "groot" ? @flipper34 ? Ik lees toch nergens nog wat z'n afmeting is of kijk ik met m'n neus?

Als ik foto bekijk, gok ik dat het aquarium een vision 180 is dan een hoek gevuld zal visje 60 tot 80 cm zijn?

Maar 8 jaar dan zal hij inderdaad hopelijk niet nog een meter uitgroeien.
 
Die buik, dat "rozige", de gespleten staart, de ogen . Ik denk toch echt dat ik gelijk heb. Afmeting klopt ook, die 35 cm is wel zo'n beetje maximaal. En over brak en zout wordt trouwens gezegd dat volwassen prima in zoet kunnen overleven maar dan niet zo oud worden. Deze is 8 jaar, ze kunnen 15 jaar worden. Dus.....

Het is dat ik nu echt nèt een aanwinst heb geplaatst in mijn brakke bak.... da's pech... anders had ik hem misschien best willen hebben.

1646747405471.png
 
Valt mee is maar:juggle:36 cm groot.:eek:;)

Ooh dat valt mee :juggle:

Gokken is dus niet mijn sterkste punt :rolleyes: Ik had echt het idee van monsterlijke afmeting maar 36 cm is toch ook heel wat vis maar misschien toch wat makkelijker te herplaatsen dan 80 cm...............
 
Het wordt binnenkort al wat warmer. Mogelijk is hij in de warmere maanden in een buitenvijver onder te brengen tot je wat beter hebt voor huisvesting? Ik noem maar wat.
 

Terug
Bovenaan