Houten bakje deel 2


Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo kwam hij uit de pers vanmorgen :)
080D3591-021E-48EC-AB15-287DA31EDC01_zpslxy4gmrn.jpg
 
Wat een bouwwerk zeg. Het is makkelijk dat het je beroep is en dat je alles zo n beetje op je werk kan doen. Als je dit thuis moet doen dan is dat denk ik veel lastiger. Veelal heb je het goede gereedschap al niet denk ik.
 
Heb je veel ruimte nodig. En wel wat gereedschap natuurlijk. En het duurt gewoon een stuk langer. Het aquarium is nog echt een stuk groter als dit. 80 cm langer 25 cm breder en 70 cm hoger.
 
Pfff, ik zou al niet weten waar ik dit in huis zou moeten laten. Tja het wordt een heel bouwwerk heb ik al wel door.
Ben benieuwd naar het totaal plaatje. Dat lukt volgende week toch wel :S ;)
 
Whahaha. Nee. Dat gaat niet lukken :)
 
Haha, nee dat kan ik me voorstellen als ik het zo bekijk en het moet ook leuk blijven ook toch ;) . Het is geen aangenomen werk.
Maar ja, je kunt zien dat je vaker met dit bijltje hebt gehakt hoor :thumbs:
 
Eerst denken. Dan plannen en dan maken. Dat scheelt al best veel.
 
Ja ik zou het vast andersom hebben gedaan en dat heeft nog nooit echt goed uitgepakt. Maar ja als je technisch bent aangelegd dan ben je al halverwege. Ik ben al blij als ik een spijker echt in de muur krijg bij wijze van, terwijl mn vader net als jij ook alles zelf kan maken.
Dan denk ik weleens hoe doet ie dat toch, maar ja dat heb je in je of je hebt het niet denk ik.
Iedereen is wel ergens goed in denk ik (lees: hoop ik) ;)
 
och John gelukkig maar dat de 1 hier goed in is en de ander weer ergens anders in anders hebben we geen 700000 werkelozen maar het 3,4 miljoen of nog meer

groet

jaap
 
Bioloog heeft de eerste laag epoxy gehad
133E8D0F-F017-4447-9093-50FBE036A185_zpst6dxosai.jpg
 
gaat lekker Richard
net als bij de ander ook weer glazen tussen schotten er in zeker
gaat dat niet werken hout en glas of heb je de frees snede ruimer als dikte glas
ben erg benieuwd naar de bak gaat nog wat worden met die grote
denk ik zo maar


groet

jaap
 
Net als bij de vorige idd. Heb net als toen 3 mm speling. Dus ik laat het glas er straks inschuiven en dan kit ik het af
 
Hout voor de bak zelf ook langs de zaag gegooid. Ligt nu in de pers. De voorkant
FEDD414A-0B34-4543-8A8F-C38C4F1B6653_zps318kw0ox.jpg
de bodem
EE320EAB-4760-4D76-97AF-BC4DACCB14E3_zps880jj6uo.jpg
40EACF78-3C0B-4B56-A1B3-2444898B778A_zps5voafr4q.jpg
 
Ja. Kan het meestal wel tussendoor plannen. S,morgens voor of s,avons het werk. Dan heeft niemand er last van
 
Richvio zei:
Ja. Kan het meestal wel tussendoor plannen. S,morgens voor of s,avons het werk. Dan heeft niemand er last van

Het lijkt wel of je om de hoek woont :D ;)
 
Ja he :D. Ach het werkt ook de andere kant op. Was gisteren ook van 5.30 tot 21.45 uur voor de zaak aan de gang. Maakt me dan ook niet uit
 
Ja dat zijn lange dagen Rich. Maar ja zolang het van 2 kanten komt is het prima toch.
Ik denk dat jouw baas best blij is met jou ;)
 
Hoop dat ik morgen de cnc frees kan gebruiken voor het aquarium :)
 
Richvio zei:
Ja he :D. Ach het werkt ook de andere kant op. Was gisteren ook van 5.30 tot 21.45 uur voor de zaak aan de gang. Maakt me dan ook niet uit

Zo is het,gaat bij ons netzo.
 
Nou zal ik wel weer een stomme vraag stellen.
maar waarom dan glazen tussenschotten ? Wat is het belang ?
gewoon nieuwsgierig (moet ik toch eens afleren)
 
Ja precies. Werkt 2 kanten op. Dan blijft het ook altijd goed gaan
 
q&q zei:
Nou zal ik wel weer een stomme vraag stellen.
maar waarom dan glazen tussenschotten ? Wat is het belang ?
gewoon nieuwsgierig (moet ik toch eens afleren)
Omdat ik die schotten eerst moet behandelen en dan daarna er in moet kitten. Anders kun je er niet goed bij. En nu is het glas op maat snijden en kitten.( glas ga ik morgen snijden :) )
 
Pracht machine,als je die kunt bedienen.
 
Computer numeric control

Cnc :D
 
Ik zie het Rich. Een soort maakt het de mens gemakkelijk machine dus ;)

Nou ja zo krijg je het wel perfect natuurlijk en exact op de goede maat.
 
Ja. Daar maak ik het aquarium mee. En het gat voor het glas. Diamantboren dus superstrak :)
 
Zo kan iedereen hout bewerken natuurlijk,waar is de tijd gebleven dat een timmerman met hamer en beitel zat te rammen of noest met een zaag tekeer ging met zweetparels langs zijn bouwvakkersdecollete? :D
 
Dat kan zeker iedereen. Kom hem morgen maar instellen voor me :)
 
Seabait zei:
Zo kan iedereen hout bewerken natuurlijk,waar is de tijd gebleven dat een timmerman met hamer en beitel zat te rammen of noest met een zaag tekeer ging met zweetparels langs zijn bouwvakkersdecollete? :D

Dat was ver voor jouw tijd John :D ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Terug
Bovenaan