Houten bakje deel 2


Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee hoor. Maar heb gewoon een schurft aan die dingen. Het is dat ik het gif niet vertrouw met mijn schijven. Anders had ik dat er al lang doorheen gejaagd. Vindt het gewoon een klotegezicht
 
Ja smaken verschillen natuurlijk Rich.
Denk je dat de schijven problemen krijgen met de Flubenol dan??
 
Ik ga er niks ingooien wat niet noodzakelijk is. Slakken zijn geen bedreiging voor de gezondheid.dus ik leef er nog wel even mee :)
 
paar keer s'avonds wat plakjes komkommer er in en die s'ochtens er uit halen dan heb je vaak al een beste lading slakken te pakken :)
 
Ja of ze erin doen als het licht uitgaat en na enkele uren zitten ze er al wel op en zo kun je ze misschien nog voor het naar bed gaan verwijderen.
 
Dravik2 zei:
paar keer s'avonds wat plakjes komkommer er in en die s'ochtens er uit halen dan heb je vaak al een beste lading slakken te pakken :)
Ik haal er 2 keer in de week een 150 uit denk ik. En ik heb er nog Helena,s inzitten ook
 
Dadelijk geen last meer van. Planten is mooi. Bij een ander :D
 
denk niet dat planten de oorzaak zijn van je slaken probleem hoor

groet

jaap
 
Hij zal met de planten de slakjes in de bak geintroduceerd hebben .
Bij hoge belasting van je water gaan die serieus aan de kweek .
Dus ik zou hier eens beter naar kijken .
Ik heb ook wel eens een uitbraak van teveel slakken gehad , mijn eigen fout en ook direct gecorrigeerd .
Je kan slakken trouwens makkelijk uitzeven met een netje , mits de inrichting het wat toelaat .
 
Als je discussen hebt zwemmen heb je altijd hoge belasting door voer he. Ik weet wel hoe het komt dat er veel zijn hoor. Topic gaat verder ook niet over slakken :)
 
Dus on topic :D voor slakken is er vast ergens anders een topic
 
Vandaag nog snel het hout voor de overloop gezaagd. Deze word 30x20 cm
 
Hele onderneming,maar lukt je wel.
 
Heb tijd zat hoor haha. Die bomen liggen al om hoor John. Stond alweer een vrachtwagen uit Rusland :)
 
Onderwater schijnwerpers gebruiken ivm de diepte?
 
Niet nodig hoor. Paar ledjes komen er op
 
Op die laatste bak had in 1 ledbalk van 92cm/54LED en 6500k. Die bak was 180 breed en 90 cm diep. Niet plant vriendelijk, maar prachtig voor de vissen..
 
Heb nu 5 powerleds van 3 watt op 40 % staan. Dat is al volop genoeg :)
 
Dadelijk komen er maar 3 op te staan. Met een smallere lens
 
Overloop gelijmd en een deel van de bioloogkast gezagen

7FC44FD2-F874-46A1-8F8B-767558F94ADC_zpsydtxkwen.jpg
DC6EFE20-7387-4B5B-A26B-2E6CCE0A959C_zpsvlnxbxyw.jpg
 
Richvio zei:
Heb tijd zat hoor haha. Die bomen liggen al om hoor John. Stond alweer een vrachtwagen uit Rusland :)

Het is je hobby dus dan is er geen haast geboden lijkt me. Al zou ik met mijn karakter alles graag gister al af hebben gehad Rich :D.
Ik snap dat dit niet een klus is die je in een dag even doet. Qua kosten zal het ook een behoorlijke uitgave zijn en soms is het dan beter dat uit te smeren denk ik.
Je hebt wel een voordeel dat je voor je beroep ook al met hout bezig bent en dus kan beschikken over goed gereedschap.
Dat is denk ik heel erg belangrijk.
 
Btw, klopt de titel wel?? Je spreekt over een bakje namelijk :D :D
 
Gereedschap is alles John :)
 
Ja dat geloof ik graag. Ik ben geen klusser maar als je wat moet doen en niet het juiste gereedschap hebt dan begin je niks hoor.
 
begin is er zie ik gaat helemaal goed komen getuige je andere project/bak
veel plezier met het maken van je priv� zwembad :D
 
Ik hoop dat Rich niet vergeet zn snorkel op te zetten Jaap ;)
 
Haha. Dat komt ook wel goed hoor :).
 
Ga zo snel de hoek schroeven van de bioloogkast
 
Hoek is gelijmd :D. Dit word het gedeelte voor de bioloog
9ADA4ACB-14D7-4D96-857C-400BFE2599E8_zpsl09yj1kh.jpg
 
Volgens mij doe je dat op je werk als ik het zo bekijk. Dat is makkelijk zeg.
 
Klopt idd. Zo heb je een beter idee
2C144254-F358-4363-9221-6B644A534652_zps8zpdb3dx.jpg
 
heerlijk zon werkruimte zeg

ik sta te prutsen op zolder ;(
man man wat mis ik mijn schuur


groet

jaap
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Terug
Bovenaan