Houten bakje deel 2


Status
Niet open voor verdere reacties.
ziet er goed uit Richvio en gisteren hoefde je niet naar de sportschool gezien het gewicht wat je verzet hebt glas/drukmiddelen

groet

jaap
 
Ja maar dan heb je ook wat net je bestand even gegoogled mooie vissen hoor dat gaat een plaatje worden
 
Met een meter waterhoogte krijg je redelijk wat druk. En het isoleert beter :)
 
Ontzettend knap gemaakt allemaal. Doe je alles alleen of krijg je ook wat hulp?

Je hebt inderdaad wel een zwembad nodig om de stukken hout in te wateren. Die zal je niet in een pannetje krijgen. ;)

Succes met het project en veel sterkte met het hebben van genoeg geduld (ik zou zelf niet zo lang kunnen wachten!)
 
Heb wel een paar keer hulp gehad met tillen en zo. Maar de bouw doe ik eigenlijk wel alleen :) ja je weet waar je naar toe werkt haha
 
Grandioos man. Heb het topic vol bewondering en met een hele tik jaloezie door gespit!
 
Dat is het bad John :). Het grootste stuk hout is 180x70. Ging er net in. De kleinste stukken hebben de meeste opwaardse kracht. De grote stukken vallen heel erg mee
 
Schiet aardig op! Mag ik vragen waarom je niet eerder begonnen bent met inwateren? Of verwacht je dat door het gewicht vh hout deze wel op de plek blijft in de bak?
 
Ik verwacht dat een maand voldoende is. Maar we zullen het zien :D
 
Het is niet omdat een groot stuk hout meer weegt dat het daarom niet gaat drijven.
Alles heeft te maken met de wet van Archimedes.
De opwaardse kracht is evenredig met de hoeveelheid verplaatste vloeistof.
En omdat een grote tak meer water verplaatst, krijg je als het soortelijk gewicht het zelfde is juist het zelfde gedrag als een klein stukje.

Jb Malawi
 
Enigste hout wat uit zichzelf zinkt ,is ijzerhout, en pokhout

De rest blijft altijd drijven.
 
Zijn wel meer houtsoorten die zinken, maar die wil je echt niet in je bak hebben. :D
 
Crash zei:
Zijn wel meer houtsoorten die zinken, maar die wil je echt niet in je bak hebben. :D

Ja? vertel. Ebbenhout. ook.
Tropisch hout is zo zwaar is dat het zinkt.
WEnge.

Maken ze daar kano,s van? in ausland?

Had vroeger een doos met houtmonsters.

heeft Moeders opgestookt in de kachel. :(
 
Net als de andere twee soorten die genoemd werden. Begint gelijk te ontsteken. :D
 
Een keer met weng� gehad. Dat werd een etterbult pfff. Heeft echt weken geduurd
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Terug
Bovenaan