Hornbach Filterzand geeft groen water


Ik heb net dezelfde ervaring met dat zand, ik had nog nooit zand gezien die groen water gaf na het spoelen?
Na meerdere malen spoelen heb ik het gebruikt in mijn bak zonder problemen maar in mijn toekomstige bak komt het er toch niet meer in.
 
Ik gebruik dit zand, deze zak, en dat zit nu al denk ik 2 jaar in mijn 450 liter tank, absoluut geen problemen mee, sterker nog de waterkwaliteit, algen, allemaal veel beter dan met het grind dat ik hiervoor gebruikte omdat de etens resten en andere meuk erop blijven liggen in plaats van ertussen weg te zakken.

Kortom je heb echt een rare batch, of je doet iets anders verkeerd, dat kan natuurlijk ook ?
 
Bij mij is het in iedergeval niet meer te koop jammer genoeg ik moet naar een ander merk overstappen 😅 of bestellen dat kan nog wel op andere sites maar de prijs word er niet lager op. scheelt wel 3 keer 25kilo mee zeulen op de fiets dat wel. In iedergeval wat je ook neemt, altijd heel goed uitspoelen. Ik heb het nooit gedaan maar ook de fabrikant beveelt dit aan. Misschien waren er meer problemen 🤷
 
Maf, dit zand altijd zonder problemen gebruikt. Dus het zand zelf is niet groen, en pas als je het uitspoelt kleurde het water groen? Lijkt mij dan toch dat er iets in heeft gezeten wat er niet thuis hoort.
 
Kom, misschien had die zak een beetje lang bovenop de pallet in de zon gelegen.
Spoel je het toch af?
Of zit er een kleur lichtgroene viltstiften in?
 
Het zand zelf ziet niet groen en ziet er gewoon normaal uit, het is enkel bij het uitspoelen dat het water groen, turquoise kleurt.
Ik heb hier nog wat liggen en zal dit weekend een filmpje proberen maken.
 

Terug
Bovenaan