hoeveel boraras brigittae in 80 cm?


Ik vind de discussie niet erg hoor. Het gaat nog steeds over scholenvisjes. Maar ik denk dat Seabait het antwoord van Masha en Ivo niet helemaal juist interpreteert. Scholen is een overlevingsstrategie. Is er geen roofdier in de buurt, dan zal naar mijn idee de formatie van de school in rust modus vallen waardoor de vissen ver genoeg van elkaar zwemmen om hun eigen kostje succesvoller bij elkaar te scharrelen. En dichtbij genoeg bij elkaar om weer in formatie te vallen mocht er een dreiging te kop op steken.

Met andere woorden ik denk dat jullie beide gelijk hebben.
 
Goede middag geachte lezers en lezeressen,

Ik weet dit is een oud topic maar wilde toch iets schrijven over de rasbora maculata !
En wel hier om ik heb ze iets meer dan een half jaar .

Ik heb er 28 in 80x35x50 bak zwemmen, soms scholen ze en soms zwemmen ze los .
Op de bodem scharrelen cpo kreeftjes en garnalen rond waar bij de maculata in een keer samen scholen en door de bak zwemmen om even later weer los van elkaar te zwemmen maar ze houden elkaar wel in de gaten :)
 
Weer 2 jaar later.....
Wij denken in onze 115 liter ook aan rasbora (Brigittae). Zelf denk ik dat 20 stuks moet kunnen met drie mannelijke guppen. Ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe het afgelopen is met de juiste oorspronkelijke poster en met de rasbora van @graspol61 .
 
Weer 2 jaar later.....
Wij denken in onze 115 liter ook aan rasbora (Brigittae). Zelf denk ik dat 20 stuks moet kunnen met drie mannelijke guppen. Ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe het afgelopen is met de juiste oorspronkelijke poster en met de rasbora van @graspol61 .
Hallo Shoto,

Naar mijn weten heb ik nooit Rasbora Brigittae gehad!!
 
Ik had er ooit 40 in 140 liter.
 
Weer 2 jaar later.....
Wij denken in onze 115 liter ook aan rasbora (Brigittae). Zelf denk ik dat 20 stuks moet kunnen met drie mannelijke guppen. Ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe het afgelopen is met de juiste oorspronkelijke poster en met de rasbora van @graspol61 .
Zou er zeker een stuk of 40/50 van doen. Hier in de lido (60cm breed) had ik er al 25
 
Wordt misschien wel te druk .
Met zulke kleine visjes kan je beter 1 of 2 iets grotere vissen bij doen en minder van die kleine visjes.
Dan krijg je rustigere beeld en voor de kleine visjes is het ook fijner .
Denk zelf de verhouding 30 kleine visjes en 2 zwaarddragers of andere soort wat lijkt op zwaarddragers ligt aan de smaak van de eigenaar.
 
We hebben nu 3 witte guppen er in zitten, dat worden er 5 (wel alleen mannen), er komen ook nog 10 corydoras habrosus bij en dan nog een stuk of 20 rasbora Brigittae. Althans dat is de planning voor nu. šŸ˜…
 
We hebben nu 3 witte guppen er in zitten, dat worden er 5 (wel alleen mannen), er komen ook nog 10 corydoras habrosus bij en dan nog een stuk of 20 rasbora Brigittae. Althans dat is de planning voor nu. šŸ˜…
Tja kijk maar wat je het leukst vindt maar hou wel (vind ik ) rekening met de vissen !
Daar bedoel ik mee ruimte niet te druk maar ja dat zie je vanzelf denk ik .
Graag een foto als je alles bij elkaar hebt zwemmen ben wel benieuwd ....
 
We zijn er hier nog niet uit hoor. De danio's vinden we ook mooie vissen. Dus we puzzelen ons gek over welke vis we willen. Mijn vrouw wil het liefst iets met een sluier. Bak is 70 cm breed en 115 liter. Maar we hebben nog even om na te denken.
 
We zijn er hier nog niet uit hoor. De danio's vinden we ook mooie vissen. Dus we puzzelen ons gek over welke vis we willen. Mijn vrouw wil het liefst iets met een sluier. Bak is 70 cm breed en 115 liter. Maar we hebben nog even om na te denken.
Kijk wat past en wat niet !
let op elke vis heeft zijn biotoop.
lees goed voor je vis neemt!!!!
 
Vietnamese danio's niks voor jullie? Heb ik hier ook een grote school van zwemmen. Totaal niet schuw en zulke gave vissen

Zeker als de mannen met elkaar aan het pronken zijn, helaas dat niet scherp op de foto weten te krijgen
VideoCapture_20230917-114156.jpg
VideoCapture_20230917-115128.jpg
VideoCapture_20230917-114846.jpg
VideoCapture_20230917-114752.jpg
VideoCapture_20230917-114600.jpg


 
Is ook een leuke vis inderdaad het "neefje" van de Chinese Danio.
Is altijd lastig een vis kiezen.
 

Terug
Bovenaan