hoe geraak ik hier vanaf !!


backplay zei:
Het heeft geen enkel nut om 's nachts CO2 toe te voegen, dus die mag dan al af.

Is niet iets wat ik aan zou bevelen..

backplay zei:
En waarom niet?

In heel veel gevallen waarbij er te weining co2 wordt aangevoerd en slecht wordt opgelost, heb je,
de nacht vooral nodig om toch nog enigzins een matig gehalte en een gunstige ph te krijgen.
Het is niet zo dat de planten 's nachts slapen. Er gebeurd meer dan je denkt.

Gelet op de verschillende foto's, denk ik dat de TS gewoon veel verkeerde soorten planten gebruikt.
 
@Tom zei:
In heel veel gevallen waarbij er te weining co2 wordt aangevoerd en slecht wordt opgelost, heb je,
de nacht vooral nodig om toch nog enigzins een matig gehalte en een gunstige ph te krijgen.

Daar ben ik me van bewust. Met een drukfles moet het wel lukken.

@Tom zei:
Het is niet zo dat de planten 's nachts slapen. Er gebeurd meer dan je denkt.
Indeed...
 
Dank je wel voor alle reactie's en tips !!

Maar momenteel ga ik het aquarium even op een laag pitje moeten gaan zetten de vriendin is hoog zwanger en als de kleine komt het je zowizo de eerste weken al minder tijd toch ga ik de wekelijkse waterwissel + bemesting proberen aan te houden.


Wat ik wel al gemerkt heb is dan de PH daalde en steeg elke keer op nieuw heb deze nu op 6.4 staan en nu springt de CO2 af en toe eens aan ook al is het licht aan.

Verder ivm met watercirculatie vanaf ik meer tijd heb ga ik hier dieper op in gaan en eventueel aanpassingen doen.
 
Het is begrijpelijk dat je nu even andere prioriteiten hebt.
Nog van harte hoor :daisy:.
 
jessicapilon zei:
Het is begrijpelijk dat je nu even andere prioriteiten hebt.
Nog van harte hoor :daisy:.


Ik zal wel laten weten wanneer het zo ver is :) normaal gezien eind september maar ze heeft enorm veel last de laatste dagen dus we zien wel ..
 
Co2 co2 co2

1.

Ik zou even een grote schoonmaakbeurt houden.
Glas schoon,bodem oppervlakkig afhevelen.

Materialen eruit (taifun) bleken en daarna ontbleken.
Of easycarbo gebruiken ipv bleek.

Nadat je hebt schoongemaakt en alles er spil en span uitziet
doe je een 70% waterwissel.

Deze schoonmaakbeurt omdat soms gewone viezigheid ook alg kan
veroorzaken ook al zijn al je waardes goed.

2. CO2

Is deze wel echt goed?
In 90% van de gevallen faalt de ph electrode na enige tijd in
accuraatheid.
Heb je de electrode al eens opnieuw gecalibreerd?

Is je CO2 al minstens 30 ppm als de lichten aangaan?
Heb je een daling van minstens 1 ph unit (bijv 7.1 naar 6.1)?

Mijn gedachte gaan uit naar CO2 en hygi�nisch onderhoud.

Ik heb lang last gehad van alg totdat ik de co2 vanaf het moment dat de lichten aan gaan juist had.

De meeste alg ontstaat in het moment dat de lichten aangaan en de co2 nog niet volledig opgebouwd is. Dit is hey beste moment voor algen groei als je alles bijna juist hebt.

Ik zou je water wissels opschroeven naar 2 x per week 50%. Doe ik zelf ook en ze zijn kristalhelder.
 
Ps succes en veel geluk met de komende kleine!!
 
Die taifun is der al een tijdje uit en ik werk met AQ 1000 reactor

Elke 2 weken doe ik een ijking van de electrode dus als ze "slecht" moest zijn dan zou ik dan normaal gezien merken daarbij .

Wat ik wel gemerkt hebt is dan de PH waarde op en neer beweegt en dat dit misschien de instabiliteit veroorzaakt.

Daarom dat ik sinds 1 week de ph iets hoger heb ingesteld zodat deze bijna altijd gelijk blijft en de CO2 test staat altijd in het groen. ( Ook al zou ik deze graag tegen het geel aan hebben)


Waterwissels elke week 50 % en de bak is lekker helder eigenlijk :)
 
Hoi allemaal,

Sinds enige tijd was ik bijna nooit meer online hier op het forum maar dit had ook een reden :)

De laatste weken van de zwangerschap waren niet echt een pretje voor mij en mijn vriendin maar !!

ik kan jullie melden dat op 25 september mijn zoontje Nathan geboren is.


Komende tijd zal er veel aandacht naar hem gaan en iets minder naar het aquarium maar ik stop zeker en vast niet met aquarium houden :D
 
Van harte hoor en natuurlijk heb je nu een andere prioriteit.
 
Dank je wel alvast ;)

En ja idd heb even andere prioriteiten maar ga wel proberen paar keer per week online te zijn :)
 
Sparkske zei:
Komende tijd zal er veel aandacht naar hem gaan en iets minder naar het aquarium maar ik stop zeker en vast niet met aquarium houden :D

Gefeliciteerd kerel.
Hoop dat alles goed gaat met moeder, kind en aquarium.
 
Ronald V zei:
Sparkske zei:
Komende tijd zal er veel aandacht naar hem gaan en iets minder naar het aquarium maar ik stop zeker en vast niet met aquarium houden :D

Gefeliciteerd kerel.
Hoop dat alles goed gaat met moeder, kind en aquarium.

Dank je Roland alles gaat goed met kind moeder en het aqua begint beetje bij beetje te lukken zal straks snel even een foto maken
 
827663_0_82_img_1282.jpg


De zijraam heb ik dan toch maar eens zwart gemaakt met folie en moet zeggen na een paar keer proberen is het goed gelukt !

Voor de rest een heleboel planten der uit en paar nieuwe der in de zwarte pluis algen lijken minder te zijn na het toevoegen van een hydor stromingspomp1600L/h


Binnenkort gaat de bak volledig leeg helemaal proper maken nieuwe bodem ( Akadama) en helemaal aanplanten en hoop dan een mooie bak te kunnen maken want 2014 is een ramp jaar tot nu toe met het aqua !!
 

Terug
Bovenaan