Het grote Coronavirus (COVID-19) topic


Gisteren zag ik een documentaire over de gebeurtinissen in het Capitool, Amerika, een jaar geleden. Daar, in het Capitool, liep een figuur met een T-shirt aan met daarop met de tekst; God, Guns, Trump. Voor mij een heel vreemde combinatie. Het maakt duidelijk, al heeft de man het zelf niet eens meer in de gaten, dat ook hier sprake is van een volgeling op meerdere gebieden. Het eerste, God, is duidelijk, Guns maakt hem een volgeling van het NRA (National Rifle Association, de Amerikaanse wapenlobby), een vreemde combinatie weer met het eerste, en de laatste, Trump, maakt ook weer heel duidelijk waar we mee te maken hebben. Ook hier in Nederland blijken vergelijkbare invloeden een steeds belangrijker rol te spelen en zeer politiserend te werken. Iets waar ik me dan zorgen over maak. Ook wat het onderwerp in deze topic aangaat.
Hierboven moest staan, "en zeer polariserend te werken" Politiserend is wat anders....
 
Ik weet niet of ik je zin goed begrijp maar misschien denk je dat dit mensen patriotten zijn? Dat denken ze zelf vermoedelijk ook. Niet omdat het nu meteen ook zo is maar omdat een van hun leiders hun dit heeft verteld. In het Capitool bleken dit vooral mensen die op stang gejaagd werden door de uitlatingen van Trump. Dat is namelijk de grond waarom ze reageren zoals ze doen. Zelf nadenken is voor die mensen moeilijk, vermoed ik maar zo.
ja ik weet nie over welke orginasatie je het hebt dan ik weet wel dat veel amerikane tot de tand bewapend zijn en of het een goed of slecht ding is weet ik eigelijk niet
 
Dat lijkt me ook voor jezelf het verstandigste patton want op veel gebieden denk jij er anders over en dat is je goed recht maar zo voorkom je ellen lange discussies die tot niets leiden. Iedereen kan en mag zn eigen mening hebben maar soms kom je er gewoon niet uit.
Mooi gezegd John.

Soms kun je het met elkaar eens zijn dat je het niet met elkaar eens bent 😄
En dat is prima.
 
dragons' den idea GIF by CBC
 

Terug
Bovenaan