Hallo allemaal, wat fijn dat je er bent..


Hoogheid

Well-known member
Lid geworden
1 maart 2018
Berichten
1,639
Leeftijd
34
..Ik ben voor het eerst hier, maar ben al wel bekend.

Ik lees hier regelmatig interessante onderwerpen als ik opzoek ben naar antwoorden op mijn vragen, maar kon op een van mijn vragen geen helder antwoord vinden. Dus toen werd het tijd om mijzelf hier eens te registreren.

Ik ben Daan, ik woon in Groesbeek (bij Nijmegen). En ben nu ongeveer 11 jaar actief bezig met aquaria. Ik ben begonnen met een 60*30*30 bakje, maar al gauw kwam daar een tweede bakje naast te staan. Omdat ik wat planten over had maar ze niet weg wilde gooien vulde ik een plastic opbergbak en zo bleef mijn hobby maar groeien en groeien. Ik leerde in die tijd Jordon kennen, een goede vriend waar ik plantjes en vissen mee kon ruilen en waarmee ik mijn passie kon delen. Toen ik op kamers ging wonen kon ik helemaal losgaan omdat het ouderlijk gezag wegviel. Prachtig! Ik had in die tijd zo'n 7 aquaria draaien, en in de achtertuin stonden twee bakken waar ik watervlooien en garnalen in kweekte. Ik vond het echt geweldig.

Ik ben twee jaar geleden begonnen met mijn huidige opleiding en het begon mij te ontbreken aan tijd om alles te onderhouden en verzorgen. Ik heb al mijn bakken verkocht en hield een groot aquarium over van 100*40*40cm dat ik van diezelfde vriend in bruikleen heb. Hij is een paar jaar geleden vertrokken richting Maleisië om daar als duikleraar aan de slag te gaan. Inmiddels is dat uit de hand gelopen en heeft hij daar een duikresort geopend. Hij komt zo'n twee keer per jaar langs en zit dan vol verbazing naar mijn aquarium te kijken terwijl hij zelf dagelijks de meest indrukwekkende vissen tegenkomt onder water.

Goed, ik zal eens gaan afronden. Ik zou het leuk vinden om weer eens wat plantjes te kunnen ruilen met iemand hier in de omgeving. En heb een vraag gesteld over een mos achterwand die zink af zou geven. Benieuwd? Bekijk hier mijn hele vraag: https://www.aquaforum.nl/threads/moswand-bevat-bevat-zink.157395/

Groetjes vanuit Groesbeek!

MVIMG_20180304_074240.jpg
 
Stamp met je voeten zet je handen in je zij.....Ik ben trotsemammie en wie ben jij.....

Hahahaha welkom op het forum
 

Terug
Bovenaan