grind vervangen voor zand


Mooi dat de no2 zo sterk is gedaald al. Hou het wel goed in de gaten.
 
heb de bodem schoongemaakt wat is het een verademing met schoonmaken. en men zij dat zand vervelend was. moet je de jbl manado is proberen dat is hell XD. er lag best veel afval ben echt verbaast hoeveel me vorige bodem op nam. want als dit al na 1 dag er licht. me indische modderkruipers gaan nuts vliegen me hele bak door wat ze normaal nooit deden. en me scholen zijn ook weer heerlijk bij elkaar. heb echt geen spijt van de wissel. alleen jammer dat ik al me bodem opruimers kwijt ben. nog maar 1 van de 4 botias over en 2 van me hillstream kwijt.

weet iemand een goede vervanger zat te denken aan corydoras panda;s maar die zijn erg gevoelig heb ik me horen vertellen.
 
Ja bij grind gaat het allemaal ertussen zitten (en rotten)
Als er veel afval blijft liggen is dat een teken dat de circulatie onvoldoende is.. Bij voldoende stroming wordt de meeste afval richting het filter geduwd.. Weet niet hoe groot dit bakje is en wat voor filter je hebt?
 
het is een 100 lite aquarium wat ik vooral zie liggen is poep, ik heb een terta tex 800 pomp die is bedoelt voor aquariums tot 200 liter dus is erg overkill. maar om de dag onderhoud vind ik neit erg hoor. moest toch elke dag no3 en po4 toe voegen word nu weer op nieuw beginnen met ei :( alles groeide net zo lekker
 
Gebruik je een spoeibuis op de tetrapomp? Nitraat en fosfaat zijn niet zo goed voor je vissen.
En het beste is vaak de aanzuiging en uitstroom aan dezelfde kant van de bak te plaatsen, zodat je een mooie circulatie krijgt. Als je een spraybar gebruikt met kleine gaatjes kan je meer stroming cre�ren. 8x per uur filtratie is mooi, maar zegt niet per se iets over de stroming.
 
Ik heb een eheim installatie set er op aan gesloten omdat de tertra sproeibuis gewoon erg slecht is. Hij ging fluiten. Me in en uit kunnen helaas niet aan de zelfde kant. pomp is officeel 790liter maar door me bouw in me filter zal het rond de 600 zijn. Laat we zeggen dat ik effectief 70 liter in me bal heb door zand en planten. Zit ik rond de 8x

Voor de ei planten voeding manier moet ik het toe voegen zo dat me planten veel opnemen. Vissen deden het er prima op.
 
Pandatjes zijn niet bijzonder gevoelig bij mijn weten.
 
corydoras panda zijn niet gevoelig, terzij je slechte nakweek te pakken hebt.

zelf heb ik ze bij corydora.nl vandaan, deze kweken ze zelf geloof ik.
heb ze nu gok ik een half jaar, nogsteeds geen uitval gehad.
 
Ik heb ze daar ook weg dacht ik en deze heb ik al 2-3 jaar inmiddels zonder uitval.
Wel is er (soms) slechte nakweek uit het buitenland is me ter ore gekomen.
 

Terug
Bovenaan