golden balloon ramirezi


Wat noem jij gedragsproblemen dan?

Sommige gedragingen kunnen ook erger worden door castratie (zeker als de gedragingen niet door de hormonen worden veroorzaakt). Als ik het voor de gedragsproblemen doet, dan zou ik het wel echt voor de gedragingen doen die hormonaal gerelateerd zijn.

Bij mij in de buurt zie ik inderdaad 'intacte' reuen, en ook teven,lopen die wel eens uitvallen naar andere honden, maar daar lopen ook eigenaren achteraan (ja er achter) die beter geen hond kunnen nemen.

Ook zat intacte reuen en teven meegemaakt die geen vlieg kwaad doen en verder ook geen medische problemen hadden.
 
Ja, inderdaad bedoel ik ook hormoongerelateerd zoals oversexed gedrag, niet kunnen omgaan met andere reuen, etc.

Ik ben het helemaal met je eens dat gedrag vooral door opvoeding moet worden aangeleerd. Castratie moet een weloverwogen keuze zijn.
 
Ff terug naar het topic. Kan iemand mij als leek en beginner uitleggen waarom deze vis niet kan? Ik heb 2 van deze visjes in de bak en vind het een aantrekkelijk visje. Ze lijken gezond en zwemmen net zo vrolijk rond als de andere vissen.
 
Ff offtopic:

castratrie voor gedragsproblemen is soms noodzakkelijk. Niemand ervaring met wat hormonen echt met je kunnen doen zeker?
Zit zelf in de sportwereld en heb zo mijn ervaringen met b.v. testosteron, geloof me je verandert zonder dat je het zelf merkt. Oftewel, dit kan je niet afleren of beheersen. En aangezien je geen gedachten kunt lezen van dieren kan b.v. agresief gedrag voor problemen zorgen. Dus castreren is geen mishandeling.
 

Terug
Bovenaan