golden balloon ramirezi


was het maar zo, ze bestaan echt
 
ronrijn zei:
vF4On3KHE8HThYmUnVIb7bSE1KsHagVC.jpeg


Gezien op mp, ik hoop dat dit een grap is :mad:
 
Walgelijk (is een mening maar): ja
Grap: nee
:stom:
 
Ze zijn al jaren in de handel en ik heb ze ook weleens in de gewone kleur gezien en met dan nog met enorme sluiervinnen er aan.
 
Walgelijk, dat is alles wat ik er van zeggen kan.
 
Lelijk: ja
Hebben ze er last van? Misschien.
 
Dit is natuurlijk altijd een discussie als het over kweekvormen gaat, het is puur een kwestie van smaak. En bedenk wel : wansmaak is ook smaak :juggle:
 
Bestaat al een tijdje.Ik vind het niet mooi in ieder geval.Bij zijn broertjr,altispinosa,bestaat deze vorm nu ook.Ik heb er een,want die lag maar op de bodem in ee winkel en die wilde ze niet meer verkopen omdat ze dachten dat hij en kapotte zwemblaas had.Hij zwemt inmiddels weer en zit bij de gewone altispinosus. Hij doet het beter dan ik had verwacht.
 
Ik vind dit echt niet mooi
(Eigen mening)
 
Natuurlijk heeft iedereen zijn/haar eigen bedoeling met het houden van een aquarium.

Je kunt het zien als een bak water met daarin vissen die je gewoon mooi vindt; dan is het logisch dat er mensen zijn die deze vissen mooi vinden.
Ikzelf zie het als een afspiegeling van een stukje natuur dat zou kunnen bestaan, of iets wat de indruk wekt dat te zijn. Deze vissen wekken die indruk wat mij betreft niet.

In een aquarium kun je kiezen uit een bijna ontelbaar aantal combinaties van vissen- en plantensoorten.
Wat mij betreft zijn er in de natuur voldoende mogelijkheden, het is niet nodig daar nog kunstmatige creaties aan toe te voegen.
Sterker nog: de natuurlijke biodiversiteit zoals die nu bestaat heeft zich in de loop van miljoenen jaren gevormd. Dat is wat er is. Ik vind het persoonlijk - maar dat is natuurlijk ook maar een mening - ethisch niet kunnen dat mensen dat naar hun eigen smaak omvormen. Wat mij betreft getuigt dat van een gebrek aan respect voor de natuur.
 
Dan ben ik toch ook benieuwd of al die bezwaren ook gelden voor het visje dat we allemaal wel gehad hebben : de gup. De gup die in de vrije natuur voor komt wil niemand in zijn bak. Wat wij hebben zijn allemaal kweekprodukten
 
Aquavisie wat mij betreft is het voorbeeld wat ik gaf ongeveer hetzelfde als het kruisen van een muis met een olifant, zullen sommige mensen misschien ook leuk vinden een muis met een slurf en een olifant met een spitse kop en een hele lange staart, maar ook 2 soorten die helemaal niets met elkaar gemeen hebben. Lijkt mij toch wat anders dan het voorbeeld van de gup wat jij gaf wat overigens niet wil zeggen dat ik kweken om mooiere cq andere kleuren, sluiers etc wel goed keur. Een ander voorbeeld uit de dierenwereld wat ik volstrekt ridicuul vind is de labradoodle, alsof er niet genoeg hondenrassen zijn.
 
Overigens moet ik er eigenlijk nog wel aan toevoegen dat ik geen heilige ben en dat ik ook wel verleid kan worden door een ander lees mooier kleurtje, MAAR ik heb er niet om gevraagd en ik blijf het wel iets anders vinden dan het cre�ren van een kermisattractie.
 
Ja Bart, die had ik al gezien en vind dat even walgelijk en ik vind eigenlijk (maar nou begeef ik me op glad ijs) dat het per wet verboden zou moeten worden om dit soort wanproducten te kweken en verkopen.
Ik zeg expres product want dat is precies wat het zijn, producten ter meerdere vermaak van de mens, zoals vroeger mensen met een ernstige handicap ter vermaak op de kermis werden tentoon gesteld.
 
Er wordt geld aan verdiend omdat mensen het mooi vinden en zolang dat het geval is gaat men door met het fokken van zulke dieren. Ik denk dat daar helaas ook niet echt een wet voor gemaakt kan worden. Bij vissen is het al helemaal moeilijk om te bepalen of ze leiden onder hun handicap.
 
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het voorbeeld dat werd getoond ook niet kan waarderen (zie mij eerdere reactie) , maar door Paddy werd het volgende gezegd : Sterker nog: de natuurlijke biodiversiteit zoals die nu bestaat heeft zich in de loop van miljoenen jaren gevormd. Dat is wat er is. Ik vind het persoonlijk - maar dat is natuurlijk ook maar een mening - ethisch niet kunnen dat mensen dat naar hun eigen smaak omvormen. Wat mij betreft getuigt dat van een gebrek aan respect voor de natuur.

En dan kom je met de gup dus echt in de problemen
 
Persoonlijk houd ik het meest van "natuurlijke" vissen waar niet met rare varianten gerommeld is, maar ik denk dat sommige varianten erger zijn dan anderen. Zo heb ik niet zoveel tegen andere kleurvarianten zolang de gezondheid van de vis er niet onder lijdt (ik zou zelf echter nooit een kleurvariant kopen hoor!). Als je ook kijkt naar andere dieren dan vissen, zoals het grasparkietje, is dit heel normaal. Deze zie je zelden nog in het groen.
Vervormde beesten, zoals de balloon, vind ik echter een pure vorm van verminking. Het kweken van een lichamelijke handicap omdat het er "leuk" uit ziet is een schande. Dit zie je helaas ook bij andere diersoorten vaak, neem als voorbeeld de chihuahua die altijd hoofdpijn heeft door te groot gefokte ogen.
 
Merethe dan neem ik aan dat je vegetarier bent? Al die dieren die gefokt worden om het vlees zijn ook allemaal vervormt.

De Dikbilkoe normaal bevallen is er niet bij dus keizersnede's zijn noodzaak.

Sectio_caesarea.jpg


iPO--rG50SWySHVBXvAlK0K74rpXo3R2.jpeg


Vleesvarken
iPO--rG50SWySHVBXvAlK0K74rpXo3R2.jpeg


Plofkip
jouw-kipfilet-had-ooit-geen-leven-in-de-vee-industrie.original.jpg
 
Deze menselijk veroorzaakte misvormingen vind ik ook schandalig. Ik ben (nog) geen vegetari�r, want ik besluit op het moment nog niet wat er 's avonds op tafel staat (woon nog bij ouders), maar wanneer ik kook eten we geen vlees. Als ik volgend jaar op mezelf woon zal ik minder vlees eten dan nu, want elke dag vlees is overbodig en veel meer dan ons lichaam nodig heeft. De veel te grote menselijke vleesconsumptie veroorzaakt gigantisch veel problemen op gebied van milieu, dierenwelzijn (zoals de bovenstaande gevallen) en de gezondheid van de mens.
Van het geld dat je bespaart op minderen kan je dan betere, biologische kwaliteit kopen. Natuurlijk is vlees nooit diervriendelijk maar het is in ieder geval op deze manier een stuk minder belastend op het milieu en dieren hebben betere omstandigheden gehad.
Niet alle soorten koeien hoeven trouwens een keizersnede, hoewel ze niet zelf kunnen baren. Een vriendin van me woont op een melkboerderij en ze helpen de koe, maar zonder chirurgische ingrepen.

In mijn ogen zouden alle diersoorten met respect behandeld moeten worden. Daarbij zie ik het verminken van soorten als iets moreel verkeerds, ongeacht de functie van die verminking (consumptie of huisdieren). We zouden er ook van walgen als mensen zo gekweekt worden, of niet?
Dit zeg ik trouwens met uitzondering op proefdieren voor medicatie. Deze moeten ook behandeld worden met respect, maar het "doel" van de verminking is iets hogers dan goedkoop voedsel of vermaak.
 
Ik vind dikbilkoeien, vleesvarkens, plofkippen en franse buldogs ook verre van OK.
En 7-jarige meisjes die in India tussen chemisch en radioactief afval bruikbare spullen zoeken ook.
Evenals kernenergie en chemische wapens.

Alleen wilde ik me hier even beperken tot wat voor onze aquariumhobby van belang is.
 
En het verminken van huisdieren door ze te laten castreren dan?
 
Sommige mensen durven ook nog te zeggen dat hun kat/hond 'geholpen' is. Als het medisch niet nodig is om te castreren dan vind ik het inderdaad verminking.Daarom heb ik mijn hond ook nooit laten castreren.
Hier in de buurt is er iemand met een Rhodesian ridgeback en was amper ��n jaar toen hij werd gecastreerd.Dat vond ik wel in de buurt komen van dierenmishandeling.
 
Ook als je weet dat niet gecastreerde honden/katten ontzettend gefrustreerd kunnen raken omdat ze niet bij vrouwtjes in de buurt mogen komen? En als je weet dat castratie het risico op baarmoederontsteking en melkklierkanker bij katten drastisch verlaagt? Nog even afgezien van alle ongewenste jongen die voorkomen worden.
 
@Visstick,
Castratie kun je (naar de letter bekeken) verminking noemen, maar dat vind ik eerlijk gezegd wel wat te kort door de bocht. Hiermee doe je namelijk vele hondenbezitters te kort. Naast medische redenen zijn er (zoals Jones al aangeeft) diverse andere redenen te noemen waarbij het voor het welzijn van het dier beter is om te castreren.

Ik heb mijn hond primair laten castreren vanwege regelmatige ontstekingen, maar ik merk dat mijn hond daarna ook veel evenwichtiger is geworden en veel beter in zijn vel steekt dan menig "gefrustreerde" reu die maar aan ��n ding kan denken. Ook dat is dierenwelzijn.

Sorry voor deze off-topic reactie, maar vond toch dat ik hierop moest reageren.
 
Zoals al ik zei, als het medisch noodzakelijk is dan heb ik er geen bezwaar tegen. Ook als bv.een reu ontregeld raakt door een loopse teef dan kan een castratie de hond zeker wel helpen. Daar heb ik ook niks op tegen.

Maar als mensen hun hond castreren omdat ze bepaalde gedragingen weg willen hebben die in de meeste gevallen ook met een goede opvoeding opgelost kunnen worden, daar ben ik geen voorstander van.Daar ging het mij meer om.

Bij katten vind ik het een ander verhaal, al helemaal als ze buiten rondlopen.
 
Je kan ook gewoon de zaadleiders laten doorknippen. Wat ik heb vernomen is dat veel beter voor de hond omdat de ballen ook bepaalde zeer belangrijke hormonen zouden aanmaken.
 
Die zaadleiders kunnen weer terug aangroeien + het is een zwaardere operatie. Vandaar dat voor castratie i.p.v. sterilisatie gekozen wordt.
 
Kunnen, dat kan bij de mens ook maar in veel gevallen werkt het wel. Ik zou bij een hond als dat waar is van die hormonen liever voor het knippen van de zaadleiders kiezen.

Waarom zou het eigenlijk een zwaardere operatie zijn? Mannen die het hebben ondergaan, hebben er daarna ook niet al teveel last van.
 
Zo is het.
Boris is ook geholpen ,toen hij 1 was.
Je kunt geen lievere hond hebben.

Komt hij er 1 tegen die Niet geholpen ,DIE grijpt hem.
Zijn er hier een paar in de buurt,een Dalmatier en ook een Labrador.
Die willen hem wel verscheuren, terwijl hij er eerst gewoon op af liep.

Kijk jij Ceasar Milan?
Wat zijn al zijn reuen in zijn roedel? Gecastreerd. En er is rust in de tent.
 
Ik vraag me overigens af of het slechts doorknippen van de zaadleiders gedragsproblemen verhelpt....

@bertus, heb je toevallig een bruine labrador???
 
JWK zei:
Ik vraag me overigens af of het slechts doorknippen van de zaadleiders gedragsproblemen verhelpt....
Natuurlijk niet maar het zou wel beter voor de gezondheid van de hond zijn.
 
@botia
Ik denk namelijk dat bij honden bijna altijd gekozen wordt voor castratie JUIST vanwege die hormonen. Die hormonen zorgen bij de reu nu net voor gedragsproblemen en allerlei gezondheidskwaaltjes.
 

Terug
Bovenaan