Goeden Dag Topic


Status
Niet open voor verdere reacties.
Goed, een tijdje terug stond er bij ons een meneer voor de deur dier vertelde dan men iets bijzonders had bedacht voor het plantsoentje voor onze deur. Hij had een tekening met beschrijving bij zich hoe e.e.a. er uit ging zien door precieze maai methodes. Er zullen wilde planten verschijnen en we mochten ons toekomend verblijden met een prachtig schouwspel aangeboden door insecten als libellen en vlinders. Zodat ook toevallige voorbijgangers dit schouwspel niet zouden missen heeft men een bord geplaatst waarop men de aandacht vraagt voor dit alles. Vorige week kwam er een andere meneer op een gigantische tractor die onder de dekking van een gigantische stofwolk alles heeft gemaaid wat hij tegenkwam. Heel precies, dat wel. Een dag later kwam er een andere meneer nu met een maaimachine met daarop een cabine die eerst met strenge blijk het gemaaide veld bekeek om vervolgens e.e.a. nog een dunnetjes over te doen. Zou er hier nu sprake zijn van ambtenaren die elkaar niet mogen? Of is er wellicht een communicatie probleem? Er zijn nog vele andere mogelijkheden die we hier maar niet allemaal gaan bespreken....

Het zal jullie vast zijn opvallen dat we in elk geval wel nadenkende ambtenaren kennen in ons dorp. Maar of ze ook nadenken over het juiste.... Het veldje, zoals te zien is op het plaatje, is uitgegraven. Dit is gedaan, zo is ons verteld, om eventueel wateroverlast te voorkomen. Nu wonen wij op een Es. Eventueel water blijft hier dan ook nooit staan dus ook niet op dat veldje maar stroomt naar beneden....

IMG_20230620_152112.jpg
 
Avond Ben. Ja ik denk dat de ambtenaren hun best echt wel doen maar nadenken is vaak lastig voor ze omdat ze telkens moeten bedenken hoelang het nog duurt voordat ze pauze hebben en hoeveel uur ze zich nog in het zweet moeten werken.
Praat me niet van projectjes in de buurt vanuit de gemeente want dat is hier ook aangelegd maar het zijn onkruidvelden geworden en degen die het onderhoud moet doen weet niet eens te vertellen wat er is ingeplant dus af en toe gaat alles bijna met de grond gelijk.
De resterende tijd is het een stuk natuur met veel onkruid en wij als bewoners zijn ze natuurlijk erg dankbaar.
 
Haha @benvo zoiets hebben wij hier ook een eind verderop. Een zgn ‘plukveldje’ nou het ziet er niet uit met al dat onkruid wat wr weelderig groeit.
 
Avond Albert. Toen ze het hier hebben aangelegd wisten die lui me niet eens te vertellen wat ze aan het planten waren. Ze moesten alleen de gaten maken en de planten erin zetten en dat was het.
In gedachte en op papier zijn het vaak mooie plannen maar de uitvoering laat vaak te wensen over.
 
Dag John, ja ze hebben altijd mooie plannen, maar uiteindelijk wordt het vaak niks. 1 jaar lijkt het leuk, maar de volgende jaren ziet het er behoorlijk verwaarloosd uit.
 
Of ze gaan weer eens bezuinigen waardoor het onderhoud minder wordt of wordt uitbesteed aan een bedrijf die er geen kaas van heeft gegeten.
Tja uiteindelijk draait alles vroeg of laat weer om de centen.
 
De buien zijn aangekomen hierzo in de vorm van wind en wat gespetter tot nu toe.
 
Stuur maar door Albert.
 
Hier vind ik dat ze het wel redelijk goed bijhouden. Een stuk altijd gemaaid en een ander stuk niet. Alles word ook eigenlijk wel goed onderhouden daar kan ik niet over klagen. Maakt me altijd blij om te zien voor de beestjes 😄
 
Hier vind ik dat ze het wel redelijk goed bijhouden. Een stuk altijd gemaaid en een ander stuk niet. Alles word ook eigenlijk wel goed onderhouden daar kan ik niet over klagen. Maakt me altijd blij om te zien voor de beestjes 😄
Dat doen ze speciaal voor jou Don en die status heb ik dan weer niet.
 
Ik kan me voorstellen dat ze dat ook niet in elke wijk doen. Ik zit goed 😄
Ook met de regen zijn we de pineut. Opeens zagen we druppels op de stenen en ja ik dacht het gaat los maar ja na enkele minuten was het weer droog en de druppels waren op 2 handen te tellen.
Maar goed, ik heb de wolken streng toegesproken en hoop dat dit helpt.
 
Zo, dat hebben we dan mooi op tijd geregeld.

Ik hoorde het net op de radio en moest meteen aan jou denken. Aan wat voor bedrag moet je denken als ze alles verwijderen? Wordt dat nu wat de gek ervoor vraagt?

Het is toch eigenlijk gek. Je wil geen diensten meer afnemen en daarom moet je zelf betalen zodat ze hun spullen "opruimen". Misschien denk ik wat simpel, ik heb geen idee wat er allemaal bijkomt kijken.
 
Heerlijk een flinke plensbui hier met bliksem. We waren al bijna vergeten hoe natte stoepen eruit zien:DD
 
Avond, het regent hier lekker door. En de temperatuur buiten is nu een 20graden, binnen 25, dus een paar ramen en deuren open gooien om te luchten.
 
Ik hoorde het net op de radio en moest meteen aan jou denken. Aan wat voor bedrag moet je denken als ze alles verwijderen? Wordt dat nu wat de gek ervoor vraagt?

Het is toch eigenlijk gek. Je wil geen diensten meer afnemen en daarom moet je zelf betalen zodat ze hun spullen "opruimen". Misschien denk ik wat simpel, ik heb geen idee wat er allemaal bijkomt kijken.
Ik moet zeggen dat ze hier een halve dag werk hadden.
En hieronder de offerte.

DE6F6613-4927-4255-BBD4-6153C97C2097.jpeg
 
Hier hoor ik alleen wat gedonder in de verte.
Nog geen druppel gevallen.

Ik had de shampoo al klaar staan. Maar ga de douche maar opzoeken.
 
Hier is het nog steeds droog, op een paar spetters na. Er komt nog wat aan maar ik geloof niet dat dat nog veel is en al helemaal niet in vergelijking met wat de rest van het land gehad heeft.

Het is hier nog steeds 27 graden.
Ik moet zeggen dat ze hier een halve dag werk hadden.
En hieronder de offerte.

Bekijk bijlage 361711
Dat is een best bedrag Marcel. Gelukkig dat bij jou de aansluiting al verwijderd is.
 
Het is hier lekker nu. Regen valt gestaag, geen plensbui gelukkig. En een paar onweersklappen.
temperatuur daalde hier in een 10minuten van 28 naar 20 graden.
IMG_2725.jpeg
 
het moment komt weer aan om zo naar bed te gaan, koelt wel wat af nu, maar de 2e golf buien komt er ook nog aan zo zien rond 12uur. We gaan het merken. Ajuu vrienden en vriendinnen.
 
Heerlijk een flinke plensbui hier met bliksem. We waren al bijna vergeten hoe natte stoepen eruit zien:DD
Te vroeg geroepen ik hoor het al 😜 het was leuk geweest als de wolken toespreken hielp! Nou hebben jou plantjes ook water 😄 ik had alleen mn luifel wel even op mogen rollen nu is ie nat 🤔
 
Goedemorgen.
 
aloha allen
 
Moge Corne en Annemarie. Nou gister wat regen en donder gehad maar niet wat ik had verwacht. Maar goed op het weekend na gaat het wel aangenamer worden.
 
Goedemorgen.

Hier gisteren 2 klappen en een beetje regen. Niet veel.
Vandaag weer een warme dag. Met 28 graden.

Morgen hele dag regen zeggen ze. Maar zondag weer 30 graden.
 
Moge Marcel en het weekend wordt wat warmer maar verder is het hier tussen de 21-24 graden en over een week komen we niet boven de 21 zeggen ze.
Maar ja eerst zien en dan geloven.
 
Goede morgen :koffie:
Code oranje had hier weinig effect 1 onweersbui en wat water en dat was het.
Nu weer volop zon ☀️
 
Moge jaap en ja hier ook volop zon en dus wederom een warme dag. Wat doen ze daarboven ons toch aan:DD
 
Ik zeg alvast middag allemaal en eet smakelijk.
 
Nou door de buien van gister is het nu helemaal een kleffe bedoeling en de temp is nog even hoog als gister. Nou ja zondag met 28 nog een warme dag en dan zakken we hier naar 21 dus ik verheug me er nu al op.

Het zuiden valt morgen weer in de prijzen:

 
Middag :koffie:
 
Nou door de buien van gister is het nu helemaal een kleffe bedoeling en de temp is nog even hoog als gister. Nou ja zondag met 28 nog een warme dag en dan zakken we hier naar 21 dus ik verheug me er nu al op.

Het zuiden valt morgen weer in de prijzen:

Ik zal mn zwembroek alvast uit de kast pakken en mn bootje op blazen 🚣
 
Ik zal mn zwembroek alvast uit de kast pakken en mn bootje op blazen 🚣
O jee, als ik had geweten dat jij daar ook woont dan had ik niks gezegd want straks slaap je er nog slecht door;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Terug
Bovenaan