Goeden Dag Topic


Status
Niet open voor verdere reacties.
Zover ik lees zouden we het hier droog houden maar goed we gaan het wel zien. Als het afkoelt ben ik al tevreden.
Denk dat de warme Marokkaanse luchtstroming ons red van de regen 😜 dat het maar lekker over frankrijk heen blijft tollen 😁
 
Nou ik hoop het voor je Don en ze zitten er wel vaker naast.
 
Nou de monteur van de waterleiding in het aanrechtkastje was er en de waterschade komt omdat er een moer niet goed was aangedraait en er was op de afvoer een lijmverbinding niet goed en daardoor drupte het 24/7 gedurende dik 8 maanden.
De oorzaak is nu duidelijk en hij gaat dat verhelpen en dan doorgeven dat er een ander kastje moet komen.
 
Goede morgen vanuit een lichtbewolkt Andijk
Wel prettig wind en een ⛅
Nu eerst maar eens :koffie:
Dan maar voedsel voorraad aanvullen voor zo wel mens en vis
 
Moge jaap en de twijfels sloegen toe bij de monteur hier. Er zat een moer niet goed aangedraaid zei hij en er zou een lijmnaad niet goed zijn dus ja dat gemaakt maar er bleven druppen verschijnen en nu denkt ie dat de vaste aansluiting van de slangen op de kraan lek zijn.
Dus hij gaat een nieuwe kraan bestellen en voor de zekerheid het pvc werk vervangen maar ja de kraan moet besteld worden dus het wordt weer wachten.
Ik zei al ik zie je vast voor de kerst wel weer. En ja als dat klaar is dan moet er een nieuw kastje komen en ook die moet besteld worden met een levertijd van vele maanden.
Nou ja in oct 2022 was de renovatie klaar en met wat geluk is het aanrecht een jaar later ook helemaal klaar:DD
 
Moge jaap en de twijfels sloegen toe bij de monteur hier. Er zat een moer niet goed aangedraaid zei hij en er zou een lijmnaad niet goed zijn dus ja dat gemaakt maar er bleven druppen verschijnen en nu denkt ie dat de vaste aansluiting van de slangen op de kraan lek zijn.
Dus hij gaat een nieuwe kraan bestellen en voor de zekerheid het pvc werk vervangen maar ja de kraan moet besteld worden dus het wordt weer wachten.
Ik zei al ik zie je vast voor de kerst wel weer. En ja als dat klaar is dan moet er een nieuw kastje komen en ook die moet besteld worden met een levertijd van vele maanden.
Nou ja in oct 2022 was de renovatie klaar en met wat geluk is het aanrecht een jaar later ook helemaal klaar:DD
Beetje telfon tape er tussen 😁 valt soms niet mee zn probleem vinden. Het lijkt soms overal vandaan te komen
 
Ja Don dit schijnt dus op de vaste aansluiting van de kraan te zitten en daar kun je niks los of vast draaien volgens de monteur. Vandaar dat daar een nieuw mengkraan op moet komen maar ja zelfs zoiets is niet op voorraad en moet weer besteld worden.
De man is er bijna 2 uur mee bezig geweest dus ja ik reken er maar op dat ie weet wat ie doet:DD
 
Weten jullie; dit is misschien dan wel een voordeel. Je hoort mij niet klagen. Want ik schrijf mijn klachten hier op, klachten die je trouwens niet hoeft te lezen! Maar hopelijk lezen jullie mijn gemeende groet wel; goedemiddag allemaal!
 
1687429114765.jpg
 
Ja Don dit schijnt dus op de vaste aansluiting van de kraan te zitten en daar kun je niks los of vast draaien volgens de monteur. Vandaar dat daar een nieuw mengkraan op moet komen maar ja zelfs zoiets is niet op voorraad en moet weer besteld worden.
De man is er bijna 2 uur mee bezig geweest dus ja ik reken er maar op dat ie weet wat ie doet:DD
Ah zo echt de kraan zelf. Heb de mijne van de lidl best tevreden over 😄 het had maar een halve dag gekost om te begrijpen hoe de oude kraan los moest. Miste goed gereedschap. Moet alleen mn boiler nog afstemmen op nn kraan want ik brand elke keer mn handen
 
Weten jullie; dit is misschien dan wel een voordeel. Je hoort mij niet klagen. Want ik schrijf mijn klachten hier op, klachten die je trouwens niet hoeft te lezen! Maar hopelijk lezen jullie mijn gemeende groet wel; goedemiddag allemaal!
Ja ik zat vannochtend er nog over na te denken toen ik de stratenmakers tegen elkaar hoorde klagen. Sommige mensen hebben gewoon een uitlaatklep op hun werk 😂 goeiemiddag!
 
Middag. Het ziet er niet hoopvol uit voor ons dorp. Deze week is er feestweek met enkele buitenaktiviteiten. Vanavond dus braderie met ook een deel voor kinderen met hun spulletjes. Zo het dr nu uit Iet wordt het een waterballet. Dus hopelijk hebben ze een luchtbed of rubberboot mee… ;)


En morgen is er een hardloopwedstrijd. De Banthumloop.
 
Ben wat zeg je dan tegen je vrouwelijke meerdere als het om de laatste zin gaat:juggle:

Tja Albert ook met slecht weer kun je prima leuke dingen bedenken hoor zoals 100 meter snelroeien en wie kan het langste watertrappelen en niet te vergeten het Haringhappen ipv koekhappen:DD
En je oppert zelf al een waterbed en de spulletje uitstallen op een waterbed lijkt me ook best mogelijk.

Nou ik wens iedereen een fijne middag toe ongeacht de warmte of de verwachte regen. Je moet er zelf iets van maken en koning Weer is niet te beinvloeden.
 
Ben benieuwd. Maar ik hoop dat ik geen zandzakken nodig ga hebben…

Bekijk bijlage 361749
Ik zag verwachtte totalen van 75 (KNMI) tot 100 mm (1Limburg). Ik denk dat de mensen in Valkenburg en de Ardennen "de bui al voelen hangen". Ik hoorde gisteren op de radio dat 80 mm het gebruikelijke maandtotaal is voor juni.

Ik zit hoog en droog dus hoef met niet zo'n zorgen te maken. Genoeg wateroverlast in de wijk maar bij ons heeft het ook op de begane grond nooit onder gestaan.
Het zal heel plaatselijk zijn vermoed ik zo.
 
Het zal heel plaatselijk zijn vermoed ik zo.
Tja, dan moet je er vaak bij vertellen dat het plaatselijke is op de plek waar jij woont:DD
Ik lees wel vaker plaatselijke buien en ik verwonder mij erover dat dan vaak bij ons is:ROFLMAO:
 
Ik zag verwachtte totalen van 75 (KNMI) tot 100 mm (1Limburg). Ik denk dat de mensen in Valkenburg en de Ardennen "de bui al voelen hangen". Ik hoorde gisteren op de radio dat 80 mm het gebruikelijke maandtotaal is voor juni.

Ik zit hoog en droog dus hoef met niet zo'n zorgen te maken. Genoeg wateroverlast in de wijk maar bij ons heeft het ook op de begane grond nooit onder gestaan.
Het zal heel plaatselijk zijn vermoed ik zo.
Heerlijk vind ik het! Lekker frisse neus aan het halen onder me zonnescherm. Kon de regen vanaf binnen ruiken moest even het moment van dichtbij mee maken. Als het gaat onweren ren ik gillend naar binnen😁
 

Bijlagen

  • IMG_20230622_140430.jpg
    IMG_20230622_140430.jpg
    115.6 KB · Weergaven: 24
Nou Don ik lees net dat we hier vanaf maandag een temp krijgen van 20-23 graden dus dat is mooi en af en toe wat water om de bakken te verversen.
Ook hier krijgen we wat neerslag vandaag maar dat is maar een paar millimeter.
 
Nou Don ik lees net dat we hier vanaf maandag een temp krijgen van 20-23 graden dus dat is mooi en af en toe wat water om de bakken te verversen.
Ook hier krijgen we wat neerslag vandaag maar dat is maar een paar millimeter.
Soms zijn wolken verdrietig maar dit is er duidelijk 1 met een volle blaas. 😂 Tegen de tijd dat hij in het noorden beland is is ie uitgezeken 😜
 
middag, weer thuis na een werkdag en fietsritje. Paar regendruppels voelde ik al.
eerst koffietijd denk ik maar, en dan de kamer en keuken maar deels leegmaken voor de schilder die morgen op tijd komt.
zodat we morgen niet alsnog alles moeten leeghalen voor ik ga werken.
 
Ja, hier het omgekeerde.
Ik heb recentelijk het gas laten weghalen.
En nu heeft die handige greenchoice mijn maandbedrag verlaagd van 125 euro naar 23 euro.
Want die simpelen redeneren van dan trek ik de gaskosten er wel af.
Ja, maar moet straks wel elektrisch stoken.
Dus maar gevraagd of ze het op 150 euro kunnen zetten. Zelf kan ik alleen kiezen tussen 5 en 50 euro.

Toen ons gascontract werd afgesloten (als in geschrapt) bij Greenchoice wilden ze ons termijnbedrag voor elektriciteit met 120 euro per maand verhogen omdat we nu gebruik gingen maken van een warmtepomp, wat een verhoging van het jaarverbruik van 6000kWh zou betekenen. We zitten nu weer op 0 euro, nadat we zeiden dat we al 1,5jr een warmtepomp gebruikten en dat we nauwelijks een stijging zouden krijgen.

Blijkbaar ligt het er daar nogal aan met wie je te maken hebt.
 
Middag binnenkomers en hier is het nu bewolkt maar droog en drukkend warm. Vanaf 8 uur valt er misschien wat regen maar dat is nog afwachten.
 
Ik lees wel vaker plaatselijke buien en ik verwonder mij erover dat dan vaak bij ons is:ROFLMAO:
Hier juist niet. Het drijft hier vaak langs, maar regio Heerlen en Valkenburg krijgt dan vaak de volle laag (sorry Marcel ;))
Heerlijk vind ik het! Lekker frisse neus aan het halen onder me zonnescherm. Kon de regen vanaf binnen ruiken
Dat is ook heerlijk.
Ik was even de stad in geweest en toen ik uit de winkel kwam dikke druppels. Naar huis gefietst, toch met enig tempo. Kom ik vrouw op scootmobiel tegen. Zegt ze tegen me "lekker hè?".
Ik kon niet anders reageren dan met "eigenlijk wel.".

Zalig die koude druppels na al die tijd droogte. En inderdaad, regen ruik je. Lekker!
 
Hier valt er nu een lekker rustig buitje omlaag. Voor en achter het raam en de deur open gezet voor de frisse lucht
 
Hier ook nog Albert. Het is wel ontzettend donker, ik heb het licht in de woonkamer aan moeten doen.
 
Laatst bewerkt:
Hier alleen grijze wolken en met de deur open is het in 1 uur van 25,5 naar 24 graden gezakt in de woonkamer dus ik mag straks mn vest er nog bij aandoen:DD

Nou laat ik iedereen alvast een fijne avond wensen.
 
Hier alleen grijze wolken en met de deur open is het in 1 uur van 25,5 naar 24 graden gezakt in de woonkamer dus ik mag straks mn vest er nog bij aandoen:DD

Nou laat ik iedereen alvast een fijne avond wensen.


Hier hoost het al een paar uur aan een stuk.
 
Volgens de verwachting gaat het hier licht regenen tussen 20.00 en 02.00 en dan zo n 2-3 mm samen.

Tja dit zat er ook wel in:
 
Avond. nou de braderie stelde niet veel voor dit jaar. Misschien ook door het tegenvallende weer. Lichte regen.
dus alweer thuis.
 
Avond Albert en ja met wat regen is het aantal bezoekers altijd veel kleiner natuurlijk. dat zien we hier ook met de rommelmarkt op Koningsdag.
 
Hier hoost het al een paar uur aan een stuk.
Zag net een paar filmpjes op Twitter idd. Onder andere van Simpelveld waar de straten blank staan.
en is zag een filmpje vanuit Kassel (Duitsland) leek wel een windhoos. chaos weer op sommige plaatsen.
 
Avond vriend JW en hier is het momenteel heerlijk afgekoeld en ik heb de weergoden gelijk een mail gestuurd met het verzoek om dit tot de kerst vast te houden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Terug
Bovenaan