Gloed nieuwe externe filter is lek als een zeef


M

marielle1972

Guest
Hallo iedereen,

Heb nu mijn externe pomp binnen .....en ja hoor nog meer ergernis erbij nu.......grumble de hele dag bezig(dan doet het nog niet wat het moet doen, 100 ballen en das dus of brol of ik doe iets goed fout. wat me stug lijkt na alle youtube filmpjes nagedaan te hebben over hoe aan te sluiten etc.......
Al wat dat ding doet nu is een waterval maken via het deksel.
eerst zuigt hij mijn bak leeg om dan gelijktijdig het water via de deksel te laten weg stromen. de out kant laat ook water door de sproeier gaan terug in me bak...... dus die zit niet verstopt.
Uiteraard de slangen nog niet ingekort omdat indien er iets scheelt ik het zo retour kan sturen naar de leverancier
Alles binnen in de filter (O ringen zijn ingeolied door de fabrikant en ze hebben hem blijkbaar al getest voor ik hem kreeg gezien dat ding wat nat was aan binnenkant.

In eerste instantie heel blij tot ik na de sumiere gebruiksaanwijzing gevolgd te hebben, dat ding geïnstaleert had en in me bak gehangen, nadat dat apparaat het water uit de slang in trekt dan is het een waterval van water dat via me deksel eruit stroomt (hosen)gewoon langs de deksel die goed dicht zit ..of hij nu aanstaat of niet.zodra dat water uit die slangen de filter berijkt hoost het er aan de deksel uit dus via de gehele rand van de deksel.
eerste keer proberen geen teiltje onder de filter geplaatst dus een waterverplaatsing van heb ik jou daar. big not funny :(..ik doe of iets fout od dat ding is gewoon stuk of brol maar de mandjes in dat ding zitten goed, je kunt het ook niet anders aan sluiten wat ik ook doe of probeer hij zuigt water aan en spoegt dit ook weer uit in het aquarium dus dat deel werkt wel de afdichting is lek en ik zie geen beschadigingen.....nergens :( om te janken dit.
De deksel is nu zo lek als een zeef en toch sluit deze goed af ......iemand van jullie enig idee????

Ben radeloos :(
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je al gekeken of je inlaat en uitlaat niet verkeerd om zit.?
Heb je gecheckt of je rubber wat aan de kop zit wel goed zit en niet gedraaid
.?

Graag iets meer info over de inhoud van je bak en de kracht van je filter.
 
Volgens mij moet je het even los laten :D. Ga lekker een nachtje slapen en bekijk het dan nog eens.

Welk merk en type filter heb je, en als je foto's kunt plaatsen van het filter en van je in/uitlaat stukken in je bak zou dat dat tof zijn.
 
Beste world citizen,

ga dat zo ook doen geef het op voor nu pfffff wat een dag...soit

Model een aquariumfilter F Eco serie een F-1400 op een juwel 250 ltr bak werd me als 300 verkocht 2e hands. Die internepomp werkt niet goed, veel waterstroom maar ben niet te spreken over dat ding. dus heb die vervangen dwz aangeschaft en uitgeprobeerd en ik krijg een waterval ipv een filter dat water cleant en terug laat sproeien in me bak.
Alles doet wel wat het moet het probleem zit in de deksel de in en out slangen zijn zowel al fout als goed aangesloten uitgeprobeerd en beiden methodes hebben het zelfde resultaat hozen uit deksel.
Zelfs al staat de filter nog niet eens aan zodra hij het water in zijn reservoir krijgt stroomt de boel over...binnen mandjes liggen netjes recht en je kunt ze eigenlijk ook niet andersom leggen want dan gaat de deksel niet dicht.
Dus heb dit de hele dag geprobeerd, mijn man heeft het ook nog geprobeerd en niks dat dat ding liet doen waarvoor ik hem gekocht heb:(
Slangen niet ingekort en de filter staat achter me aquarium lager dan het aquarium, hoger dan doet hij niets.


Ik snap er de ballen van...heb ik dah .

uiteraard de leverancier al wel een maéil gestuurd ik vermoed dat dat ding gewoon een fout heeft ergens hij is gloednieuw en lijkt onbeschadigd..........Help......... :-(

iemand enig idee hoe ik dat ding wel kan laten werken of retour sturen en dan nog is proberen met datzelfde model?
handelaar: michielsen
 
Kun je een foto plaatsen van de filter open dus ook een foto van de binnenkant van de kop ?
 
Aquariumfilter_F-1400_Eco_1.jpg


Zal best wart verkeerd zitten. >Fout in elkaar gezet.
 
Goedemorgen allemaal,

Dat goeie hangt nu af van wat dat ding gaat doen vandaag ........Fout aangesloten ....kan maar had dat ook al andersom gedaan......idd dat plaatje Bertus is correct zo op te zoeken op t net ...heb dat ding ook zo gekocht was afgeprijsd van 109 naar 89 ........mijn man heeft de rubberring rond de kop al gedraaid dus zal vandaag zien of het niet aan die ringen kan liggen .....dat ik iets fout gedaan kan hebben....heel goed mogelijk maar ik constateerde gister iets geks met de testen die ik gedaan heb volgende....aangezien de 1e poging mijn kasten en vloer van zwembad had voorzien heb ik veel water uit me bak verloren de rand was tot 15 cm onder de rand ....toen ik dat ding dus nog is aansloot in een teil gezet had en voor het aquarium deed hij welgeteld 3 min zoals het zou moeten,

Bijna happy maar toen vulde ik me bak bij en hoppa waterval. potvolkoffie..hierna bleef dat ding water uitkotsen als ik hem probeerde.
Dus nog is geprobeerd maar dat ding zou max 600 ltr kunnen verwerken vlgns fabrikant, ik heb het mss verkeerd aangepakt dat kan ook ....maar dat vond ik eigenaardig eigenlijk...
toen kwam mijn man thuis van zijn werk en is is gaan zien, gezien mijn gezichtsuitdrukking op wanhoop stond.....toen heeft hij de in en out koppeling voor in de bak omgedraaid, de mandjes in het apparaat dus nog is eruit gehaald en de keramische ringen dus van de bodem van dat apparaat in een mandje gelegd bij de witte watten gelegd.


Daar begon alles mee voor mij .....ze leveren 2 zakken keramische ringen en maar 2 mandjes dus ik dacht dat die los op de bodem moesten of in de zakjes waar ze in zaten.........not dus iedereen doet dat verschillend zag ik op alle youtube filmpjes....dus dat aangepast, heb alle aansluitingen in dat apparaat nagevoeld voel geen onregelmatigheden, er zitten geen beschadigingen dus stuk is ie eigenlijk niet.....slechte dichting kan...is ie nu stuk vraag ik me af door dat geklooi?

Net wakker dus begin me al zorgen te maken...zucht here we gooo again.....enfin wat er ook van is wat gister gebeurde is Murphey's law vrees ik......
Iemand enige tips heb Michielsen een e-mail gestuurd maar nog niks vernomen nog?

Is het waterdruk? Door die bijvulling in de bak?
Is het apparaat nu stuk?
Zijn het de ringen welke dan ook in die deksel en rond de koppeling voor die slangen?

Hoe zetten jullie dat soort dingen in elkaar?

Enfin geniet van de koffie zal later wel even komen kijken of 1 van jullie hierop het antwoord heeft en dankzij dat advies dat kreng eindelijk gaat werken zoals het moet??????

tot later alligator ....blub blub blub
 
Ik weet niet wat je precies bedoeld met de keramische ringen, foto misschien?

Probeer anders eens op te starten zonder dat de mandjes zijn gevuld.

Dit zou de inhoud moeten zijn.

Aquariumfilter_F-1400_Eco_3.jpg
 
Ik zou hem eens helemaal zonder media en mandjes aansluiten om te kijken wat er dan gebeurd.

Als voor de kale pomp de mandjes ivm flow noodzakelijk zijn, dan volledig lege mandjes gebruiken
 
Dat ga ik ook is proberen, ja dat heet zo(heb ik niet verzonnen ;-)) en idd Ton heeft de foto al gepaste hier. Dat zijn die witte ringen van keramisch materiaal vandaar die naam ook keramische ringen ;-)
Alhoewel ik twijfel of dit het probleem is gezien indien ik 2 zakjes gebruik van dat spul de deksel niet dicht gaat, daarnaast als je mandjes verkeerd zet zit het verbindings gat binnen ook niet op de afsluitdop van het deksel(vergrendelklep).

De deksel van de filter sluit maar op 1 manier, dus vlgns mij zijn het de rubbere o ringen, dichting met druk kan ook een issue geven, gezien dat apparaat met een leger aquarium wel wilde werken voor welgeteld 3 min en veranderde terug in de waterval....als ik grumble de niagara wil zien ga ik wel naar ginder....niet in me huiskamer ;-)

De boel klikt zichzelf vast als het juist zit binnen, dus dat is denk ik niet de issue maar ga dat toch ook is proberen......zou het willen testen niet op me bak maar dat gaat helaas niet anders......mijn vissen vinden dat gemor maar niks en dat het water in temp zo variabel is nu....... ze houden niet van koud water.....Ik heb nog een werkende filter binnen mijn bak dus het water wordt nog gezuiverd maar heb een filter nodig dat beter filtert......vandaar die dure aanschaf maar weer............. dus hou me vingers gekruist of het gaat werken.......eerst mijn andere dieren is verzorgen dan is gaan zien in die bak.....gister de hele dag verkloot zo dus nu ff first things first en dan is zien naar dat monster van een filter dat spuugt ipv filtert ;-)
 
Die keramische ringen ,doe je LOS in de bakje, niet in het zakje !!!! onderin de pomp.
Dan kan je hem nooit goed afsluiten.

En, test hem een in de keuken. pomp en teil op de grond . slangen in de wasbak vast zetten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:


VUl de pomp met water in de badkamer, zonder slangen.

Zet de kranen dicht. draai hem om. boven de teil.
Mag dan niet lekken.

Kind kan de was doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Probeer kort bondig en heel duidelijk te zeggen wat je doet, ziet en/of probeert, dit helpt enorm om het inzichtelijk te houden voor anderen!

En je kan je slangen toch in een emmer steken, dan hoef je niet bij de bak zoveel onrust te maken. Eerst emmer op een stoel zetten voor het starten om te kijken hoe het werkt. Later emmer verhogen tot zelfde niveau als van het aquarium om het drukverschil even groot te maken en te zien wat er dan gebeurd.

Verder proberen om te kijken waar het gaat lekken, als er water uitkomt. Komt het tussen filterhuis en kop vandaan. Komt het bij de slangaansluiting vandaan of komt het........ Afijn, goed observeren.

By the way, deze komt zeker op de 200 liter met 6 discusvissen?

Succes in ieder geval

edit: op basis van de constructie heb je de mandjes nodig om het water eerst naar beneden te krijgen door de "buis" welke ontstaat, dus volledig leeg maar met de mandjes testen.
 
Gebruik je de spraybar van dat filter?
Zoja, probeer het eens zonder. Het kan zijn dat er teveel tegendruk op zit.
 
Het lijkt mij toch een afsluit probleem..
Misschien is het rubber in de pompkop lek of uitgedroogd(het rubber wat voor de afdichting tussen pompkop en pot verzorgd).
Ik kan het me niet voorstellen dat het aan de druk ligt. Dan moet je zo'n gigantische overdruk in je filter hebben.

Ik heb hier een Eheim experience 250 draaien met een pot van de 150 en die pot is kleiner dan de pot van de 250. Deze zal dan ook moeten gaan lekken door overdruk.

Wat ik maar blijf denken is een lek rubber of een uitgedroogd rubber.
 
Ik denk zelf ook het rubber in de kop, maar heb zelf ook een filter gehad van dat merk met hetzelfde euvel.
Zonder spraybar deed hij het wel goed, daarna heb ik zelf een spraybar gemaakt en was het probleem ook voorbij.
Doordat het filter het water niet kwijt kon, werd de kop iets opgedrukt.
Het blijft een beetje een budget filter.
 
Volgens mij werd er gezegd dat het filter nieuw uit doos uit de winkel kwam.
Uitgedroogd of beschadigd lijkt me dan wat minder aannemelijk..

Maargoed, als al je pakkingen in orde zijn zoals je meermaals hebt gecontroleerd zou het ook kunnen zijn dat de clips waarmee het deksel vast zit gescheurd zijn..
Het filter sluit gewoon als normaal, werkt als normaal, gevuld/ingevuld maakt niet uit.
Maar die clips klemmen het deksel niet meer hard genoeg op de emmer, en daardoor lekt het dan
 
Er is duidelijk iets mis met de kop van het filter, als je alles goed hebt aangesloten en alle rubbers zitten goed, dan zou ik terug naar de winkel gaan waar je hem gekocht hebt, tenzij je hem online besteld hebt. Dan wordt het terug sturen, met alle rompslomp eromheen.
Komt het water langs de afdichting van de pompkop of langs het onderdeel waar de slangen op zitten? (slangaansluiting).
 
het filter nieuw uit doos uit de winkel kwam.
Uitgedroogd of beschadigd lijkt me dan wat minder aannemelijk..
Dat zal je denken. Maar een fabricage fout kan ook.
Alhoewel, dat er iets niet goed zit is wel duidelijk.
Ik zal het filter inpakken en terug brengen/sturen.
Wat mij ook opvalt @marielle1972, is dat het filter nat was toen je hem uit de doos haalde.
Wat erop kan wijzen dat het refubishd/gerepareerd kan zijn en daarna getest is.
Ik blijf dat een rare situatie vinden. Een filter hoort droog te zijn als je hem uit de verpakking haalt.
Ik weet ook niet hoelang het natte filter in de doos heeft gezeten voor jij hem kocht en/of dat invloed kan hebben op rubbers of andere onderdelen.
 
Hallo daar was ik weer even,

Ik heb alles is doorgelezen en kan enkel zeggen de laatste testen doe ik vandaag.
Iedereen zegt zinnige zaken dus alles is ook al uitgechekt aangezien dit monster online is gekocht ben ik met Michielsen al bezig voor de vervanging en of reparatie van die deksel.
Na alles opgesomd te hebben kwam ik tot deze conclusie net als sommigen onder jullie, ik ben dus niet gek of blont ;-)

Er scheelt iets mee idd kreeg een raar gevoel bij het openmaken van die doos en zag dat de nieuwe pomp nat van binnen was kan ook olie geweest zijn maar voelde vochtig aan net echt vet.
De aansluiting idd heb de sproeikop erbij gedaan en denk dat daar ook een issue zit die gaat niet vlak boven het oppervlak van het water, de bak is niet hoger de rand voor de deksel zit dan goed in de weg.
Uiteraard komt die filter op de rio bak doh lol discussen dat zijn mooie maar grote vervuilers dus wil hen het beste proberen te geven, per slot ze zijn duur genoeg......Mijn man heeft me het koppel checkers gegeven dus tel maar uit je winst....dus ik denk nu verder over het model.
Ik heb dus op prijs gelet maar de originele prijs zonder die korting was 109 dus niet echt goedkoop maar goedkoper dan de andere die ik heb zien staan. de prijzen varieren nogal en ik weet ook alles wat duur is hoeft niet noodzakelijkerwijs ook goed te zijn.
Prijskwaliteit vind ik belangrijk gezien ik dus op het net uren heb vergeleken leek deze me het beste.
Tja dan zo een euvel wat overigens idd regelmatig met verschillende merken gebeurd oud of nieuw het kan.
Constructie fouten dat zie je soms niet direct dus zal de laatste testen nog doen voor Michielsen ws deze komt ophalen voor onderzoek, krijg dan hopelijk een nieuwe die het wel doet.

Uit testen goede tips ga ik doen wil me vissen ff rust geven want honger hadden ze nadat gedoe echt niet meer.
Enfin rust is weder gekeerd in de bak maar had ze graag schonere water gegeven......voorlopig dus nog ff geduld.
Terugkomende op dat kreng van een filter....Ja het is een nieuwe kan ge-refurbished zijn sluit ik niet uit, dan is die deksel of de sluitingen van de klep niet ok.

Want het is de niagera waterval als hij aanstaat en dat loopt geheel om de randen van de deksel daaruit, dus komt uit het deksel via die richel die tussen deksel en het reservoir zit als je de deksel dichtgemaakt hebt met de 4 handvaten, die sluiten aan en toch stroomt daar water uit.....je hoeft geen wiskundige te zijn om hier duidelijk een geval te zien van slechte constructie of slecht klemmen.
Ik heb dit een beetje vergeleken met het aansluiten van sanitair ook zo een hels karwij als het niet gaat......inderdaad een kind zou de was moeten doen met dit soort systemen......Dan moet het wel hermetisch afsluiten als een wekpot en dat doet hij niet, de klep van de slangen met in en out lekt niet......water komt via de deksel aan de zijkanten vd deksel eruit. O Rubber nu al oud???? neen idd das dus zever in pakskes zoals ik zoiets noem, dat rubber is nog geolied dus kan niet uitgedroogd zijn.

Ik zal me er bij neer moeten leggen dat als de nieuwe testen die ik vandaag ga uitvoeren het zelfde resultaat hebben dan ligt het aan die afsluit kleppen die de boel hermetisch dicht zou moeten trekken...dat word een nieuwe Michiels!..Daar wringt die schoen volgens mij....maar die sproeikop ga ik ook is weglaten om te zien of hij water eruit gooit en of de boel droog bljft ;-)

Anyway ik zie uit naar alle adviezen maar meer naar dat ding werkend krijgen ....de aanhouder wint......zeggen ze...

Later alligator en neen die alligator komt niet in me bak ;-)
 
Er scheelt iets mee idd kreeg een raar gevoel bij het openmaken van die doos en zag dat de nieuwe pomp nat van binnen was kan ook olie geweest zijn maar voelde vochtig aan net echt vet.
Dat is op zich heel normaal hoor dat de pomp nat is van binnen
Bij iedere pomp van jbl eheim die ik tot nu toe nieuw heb gekocht was dat het geval zat zelfs een aparte waarschuwing bij let op kan rest water bevatten van test procedure
 
Dat is op zich heel normaal hoor dat de pomp nat is van binnen
Bij iedere pomp van jbl eheim die ik tot nu toe nieuw heb gekocht was dat het geval zat zelfs een aparte waarschuwing bij let op kan rest water bevatten van test procedure
Inderdaad Flipper, van de drie pompen waren er 2 nat van binnen. Er zat bij alle pompen een waarschuwing, had met testen te maken dacht ik.
 
ik denk dat het filter kapot is, en zeker omdat hij al nat uit de doos kwam, lijkt het er op dat hij al eens geretouneerd is geweest en doorverkocht omdat ze niet konden/willen uitzoeken wat het probleem is.
Zal niet de eerste keer zijn dat dat gebeurd.
Gewoon nog 1 keer goed kijken of je idd alles goed hebt aangesloten en de pomp buiten je aquarium testen, desnoods buiten of in de badkamer waar het nat mag worden, scheelt je een hoop gedweil.
En als hij dan nog lekt snel terug in de doos en weg ermee.
 
Newsflash,

Michielsen heeft zojuist bevestigd dat dat onding geheel kosteloos retour moet gestuurd worden, na de kleine test uitgevoerd te hebben wist ik wel zeker dat die filter niet goed was.
de volgende test, (dikke merci hiervoor) scheelt heel wat ergernis is wel zwaar om zo een 12 ltr die in die filter zit met deksel en afsluitdop met slangen eraan om te draaien. Hellende was hij al aan het stromen dus dit ding is stuk, nu hoop ik dat ze een nieuwe sturen die wel werkt en niet refurbished.
want volgens mij had iemand van hier het bij het juiste einde....helaas werkt de handel zo........... een niets vermoedende klant koopt zo een artikel al dan niet online of in winkel de verkoper moet dit melden voor hij die brol verkoopt met korting..velen doen dit laatste dus niet , geven wel kortingen maar dat is niet direct reden tot argwaan die korting....
Soit dat is een andere koek die velen van ons wel mee maken....welcome to the wegwerpmaatschappij vrees ik.....
Ik ben ouderwets dingen moeten werken, degelijk zijn en praktisch misschien te hoge eisen en verwachtingen van die industrie..... Wat nu ??????
niks meer, ik pak dat ding in stop alles erin maak een kopie van de pakbon en breng dat ding terug naar de post.
Michielsen moet me geen refurbished zaken sturen die krijgen ze terug, nieuw graag en werkend meer vraag ik niet...geld hebben ze al daarvoor gehad.

To be continued guys and galls ;-)
 
Hellende was hij al aan het stromen dus dit ding is stuk. En je weet niet waar het vandaan komt?

Dan druk het deksel niet goed aan. door het binnenwerk. .
Maar goed, daarom ben ik Eheim fan.
 
Misschien ik een zeikerd wat dat betreft. Maar ik zal nooit een filter accepteren als die nat is van binnen.
Als ik thuiskom en zie dat er 1 spetter water inzit breng ik hen retour zonder hem aan te sluiten.
Maar ik zal ook nooit een filter online kopen. Al is het alleen maar dat je een bak ellende hebt als je hem moet terugsturen.
 
Ik koop ze 2 e hands van Marktplaats. . herstel ze ,en dan door.
En de echte defecten, he je onderdelen .

Prachtig.hoor de duurste voor een prikkie/.
 
Die keramische ringen ,doe je LOS in de bakje, niet in het zakje !!!! onderin de pomp.
Dan kan je hem nooit goed afsluiten.
Dit pareltje van Bertus wordt volgens mij stevig over het hoofd gezien. OP heeft in eerste instantie namelijk letterlijk de keramische pijpjes LOS onderin het filter gegooid en daar de filterbalkjes bovenop gezet. Nee, dan krijg je hem nooit goed dicht en kun je de boel slopen als je het filter dicht wilt doen.
 
Dit pareltje van Bertus wordt volgens mij stevig over het hoofd gezien. OP heeft in eerste instantie namelijk letterlijk de keramische pijpjes LOS onderin het filter gegooid en daar de filterbalkjes bovenop gezet. Nee, dan krijg je hem nooit goed dicht en kun je de boel slopen als je het filter dicht wilt doen.


….. nog is eruit gehaald en de Keramische Ringen dus van de Bodem van dat apparaat in een Mandje gelegd bij de Witte watten gelegd. Witte watten moeten in. de bovenste bak.
 
Misschien ik een zeikerd wat dat betreft. Maar ik zal nooit een filter accepteren als die nat is van binnen.
Als ik thuiskom en zie dat er 1 spetter water inzit breng ik hen retour zonder hem aan te sluiten.
Maar ik zal ook nooit een filter online kopen. Al is het alleen maar dat je een bak ellende hebt als je hem moet terugsturen.
Och dat valt allemaal wel mee die bak ellende als je bij een vertrouwd adres koopt dan is dat zo geregeld
Mijn beide nieuwe eheim pompen kwamen met vocht in de bak binnen netjes met een verklaring van eheim ivb test procedure kan er water in de pomp achter blijven
geen probleem bak even om spoelen en filtermateriaal er in en draaien maar
Trouwens een andere eheim pomp kwam bij pets-place vandaan in doos 3 keer raden wat er in de bak zat:regen::D:D
 
Laatste pomp die ik kocht. Eheim 2224. Ding deed het niet. weg er mee, 25 euro ex verzend. compleet.

Probleem, rotor , zat magneet los . die met secondenlijm vast.
die draaide wel, maar de rotor niet.

Du gelijk omgewisselt. ,draait nu p 60 cm bak.
 

Terug
Bovenaan