Gekleurd water


Oke dank!

Zijn er tips voor makkelijke planten voor het begin?
 
Huh? CO2 voeg je niet alleen na en waterwissel toe toch. Die voeg je dagelijks toe. Heeft TS het hier over een alternatieve koolstofbron?
Co2 dagelijks.. Maar moeten er eerst nog planten in ;-)! Nog tips voor makkelijke planten?
 
Ik denk ook dat Tino carbo bedoeld maar geen echte co2 want dat gaat de hele dag door en dat hoef je niet dagelijks apart toe te voegen eigenlijk.
 
Hele Makkelijke planten : anubias, cryptos, valisiveria, waterpest, javavarens, javamos
 
Anubia is makkelijk maar moet wel beschut staan want anders gaat het fout. Veel Echino s zijn ook makkelijk zoals de Zwaardplant.
 
Co2 dagelijks.. Maar moeten er eerst nog planten in ;-)! Nog tips voor makkelijke planten?
Kun je ons laten zien wat je voor iets toevoegt aan CO2?
Ik vermoed een alternatieve koolstofbron zoals Easy (life) carbo. Het is ook geen CO2, CO2 bestaat niet vloeibaar in een flesje dat je bij wijze van spreken onder in het kastje zet.

Houd er rekening mee dat niet alle planten hier tegen kunnen.
Zoals Waterpest en Vallisneria. Soms gaat het met Va. goed maar vaak zat ook niet. Waterpest verslijmt volgens mij zo goed als altijd met carbo. Over javamos twijfel ik.
Voor de overige planten lijkt het me niet erg zinvol.
 
Laatst bewerkt:
Kun je ons laten zien wat je voor iets toevoegt aan CO2?
Ik vermoed een alternatieve koolstofbron zoals Easy (life) carbo. Het is ook geen CO2, CO2 bestaat niet vloeibaar in een flesje dat je bij wijze van spreken onder in het kastje zet.

Houd er rekening mee dat niet alle planten hier tegen kunnen.
Zoals Waterpest en Vallisneria. Soms gaat het met Va. goed maar vaak zat ook niet. Waterpest verslijmt volgens mij zo goed als altijd met carbo. Over javamos twijfel ik.
Voor de overige planten lijkt het me niet erg zinvol.
Op dit moment nog niets qua planten en toevoegingen. De planten moeten er nog in. Daarna evt kijken voor voeding?
 
Vaak is in zo n klein bakje met makkelijke planten co2 niet nodig maar je zou eens moeten kijken welke verlichting erin zit en hoeveel lumen.
Door gebruik te maken van drijvers kun je ook prima dimmen namelijk.
 
Inmiddels sinds gisteren 3 kleine visjes toegevoegd. Zie nu trouwens dat er ook wat alg op het hout is ontstaan? Enig idee hoe of wat?

1706467445596.jpeg
 
Ja dat klopt hoor en hoelang het daar zit is lastig te zeggen maar vaak is het al weg voor een bak ingedraaid is. Je hoeft je niet druk erom te maken en vaak als mensen al garnalen of slakken hebben dan snoepen die er ook nog van.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tino

Terug
Bovenaan