geen flauw benul :p


niks duide er eigenlijk op dat die dood zou gaan... mijn bestand ben ik al uit ongeveer (zal hier even een apart topic over starten om te kijken of het allemaal logisch is :p) kijk het zoiezo nog 2 weekjes aan want dan ga ik mijn bak beter inrichten en als ik niks merk/zie dan koop ik er een 2e bij, is ook nog niks overleden verder dus toch wel wat vreemd.
 
Meet de waterwaarden, en je PH. eens.
 
krijg morgen mijn druppeltest binnen als het goed is, zal dan even alles opmeten en hier posten
 
wat zijn de waardes die voor jullie belangrijk zijn @bertus @john???

kan namelijk 15 soorten waardes gaan meten maar dan ben ik waarschijnlijk tot volgende week bezig haha, even uitpluizen hoe t allemaal werkt
 
Je zou om te beginnen eens de NH3/4,NO2 en NO3 kunnen testen.
 
Ja voor de plantengroei de po4 en de no3 en ook is de no2 en nh3/4 handig om te meten.
Dus op de po4 na ben ik het met John eens. We zullen je niet plagen met alle 15 hoor. Dat doen we de volgende keer wel :D ;).
 
ik heb gemeten hoor, hoop dat t allemaal goed is gegaan maar doe t morgen voor de zekerheid nog een x.

dit is wat ik nu heb

PH 6.6
KH 4
GH 5
CO2 30 mg/l
NH3/4 <0.05 mg/l
NO2 <0.01 mg/l
NO3 10-15 mg/l
PO4 <0.02 mg/l

weet niet of het uitmaakt maar het water heb ik eer gister voor ong 30 % ververst.

tests gedaan met jbl testlab
 
Zo te zien geen slechte waarden voor de vissen. De po4 mag wel iets hoger voor de planten zou ik denken.
Ik neem aan dat de no2 en de nh3/4 gewoon 0 zijn.
 
oke nou das mooi om te weten,

enige tips om mijn po4 wat hoger te krijgen???
 
Ja wat Fosfo van Easylife toevoegen of de kaliumfosfaat van aquariumbemesting.nl aanschaffen.
Ook ons lid Backplay kun je hier een pb voor sturen als je dat zou willen.
 
danku, ik zal er is even naar kijken
 

Terug
Bovenaan