Garnalenbakje van Patrix


De Limophlia groeit overigens veel mooier onder deze zwakke belichting, erg compact en veel voller dan in mijn grote bak, best vreemd.....
Op de onderste foto kwamen ze net uit mijn oude bak, op de bovenste foto is goed te zien hoe compact en vol de koppen worden (zonder Co2 en weinig licht)
Ja vond die er ook al mooi bij staan.
Blij voor je dat de nitrietpiek voorbij is. En succes met vangen van die ukjes. Ik hoop dat je niet de hele bak uit elkaar hoeft te trekken.
 
Ja vond die er ook al mooi bij staan.
Dank je, en echt raar eigenlijk, in de andere bak heb ik alle toeters en bellen en daar groeit ie langgerekt en minder fors :juggle:
Ik hoop dat je niet de hele bak uit elkaar hoeft te trekken.
Nee, dat ben ik ook niet van plan

Het vangen ga ik doen met de spinazie, daar zijn ze echt dol op, ik leg een schepnetje op de bodem, doe daar een blad in, wacht tot ie vol zit en dan snel omhoog halen.
Er zullen er best een hoop achterblijven maar ze hoeven er ook niet allemaal uit, als ze groot en sterk zijn mogen de gevangen exemplaren toch weer terug naar de grote bak.
Er zitten er nog zo'n 80 in nu schat ik, als ik er een stuk of 50 vang is dat genoeg, en dan maar hopen dat ik een goede verhouding in Japonica en Malawa heb. heel misschien probeer ik ze te sorteren, maar bij de kleintjes is het onderscheid moeilijk te maken.

Dit weekend ga ik overigens ook een groepje vuurgarnalen halen.
 
Laatst bewerkt:
Ja soms wel, maar is ook plantafhankelijk natuurlijk, de varen die rechts staat doet het weer beter in de toeters en bellenbak :D

In dit bakje blijven de topjes een stuk kleiner, maar deze plant vraagt ook wel wat licht, althans, groeit voller met meer licht.
 
Vandaag het water ververst en plots zag ik een garnaaltje rondzwemmen, deze is waarschijnlijk meeverhuist met de planten 3.5 week geleden.
Dit garnaaltje heeft dus de langdurige nitrietpiek van minimaal 4 mg overleefd.

Vandaag komen zijn broertjes/zusjes/neefjes/nichtjes/vader/moeder/opa/oma :D ook in de bak, dus is ie niet meer alleen.
 
De garnaaltjes zijn geplaatst vandaag, 25 vuurgarnalen gekocht vanochtend, en circa 25 Malawa's gevangen uit mijn grote bak, nu maar afwachten.....

De mini Japonica's blijven in de grote bak.

In het nieuwe bakje.
1.JPG


P9210011.JPG


Limophila doet het ook erg goed in dit bakje, ik zou zulke toppen ook graag zien in mijn grote bak, maar helaas

3.JPG


Ondertussen in de grote bak, een mix van Malawa en Japonica

P9210015.JPG
 
Laatst bewerkt:
Zie boven :D niet al te beste foto's maar dat komt nog wel een keer.
 
Dat zijn dus Caridina s?
Ja, Caridina parvidentata, die op de foto is een behoorlijk groot exemplaar, ze kunnen ook blauw of rood worden maar vooralsnog zijn ze allemaal zoals die op de foto (wat ook mooi is)
 
ja geinig beesje moest ook echt opzoeken maar kweek je die japonicas ook dan?
 
De Japonica's heb ik niet in het garnalen bakje gedaan, die blijven in de grote bak (waar ze ook kweken natuurlijk maar niet alles overleeft het met de Betta's)
 
Garnaaltjes huppelen vrolijk rond in hun prive bakje,

Een paar Malawa's,
P9220031.JPG


En deze zou door moeten gaan voor een Vuurtje :juggle:

P9220034.JPG
 
Ik vind dit een erg mooi soortje!
ja ik ook, ben er blij mee.
De bodem is gewoon filterzand (0.8-1.2) zelfde als in mijn grote bak.

Het lijkt net of die garnaal op de eerste foto rechts bovenin recht in de camera kijkt :D
 
Dat was ik eigenlijk niet van plan, is dat beter dan?
Bij de kweker waar ze vandaan komen waren ze wel allemaal knalrood, wellicht komt dat nog?
Je behoudt de mooie kleur door de minder mooi gekleurde/gedekte garnalen eruit te halen.
Weet zo niet vanaf welk moment/ hoeveel maanden oud je ze het beste kunt uitselecteren.

Edit, je hoeft ze natuurlijk niet uit te selecteren als je dat niet wil.
 
Edit, je hoeft ze natuurlijk niet uit te selecteren als je dat niet wil.
Ik zou de bleekscheetjes naar de grote bak kunnen verhuizen, eerst maar eens zien hoe ze gaan kleuren, voor nu zijn ze nog niet echt rood.
 
Even een kleine update, het bakje doet het goed, plantjes groeien lekker door en geen spoor van alg tot nu toe, de garnalen huppelen ook allemaal vrolijk rond.

Inmiddels wel de oude T8 buis vervangen door een Led buis, als zijnde van test (voor een ander topic) en de TL buis was toch aan vervanging toe, plus dat hij nog op een oldskool startertje werkte en dat is niet prettig met het opstarten, knipperdeknipper....

Tl buis 18 watt 4000K,
P9180004.JPG


En de 8 watt ledbuis 6500K, wel een beetje aan de witte kant maar licht geven doet ie goed.
PA010021.JPG


Nu maar afwachten wat de planten ervan gaan vinden.
 
Even een kleine update, het bakje doet het goed, plantjes groeien lekker door en geen spoor van alg tot nu toe, de garnalen huppelen ook allemaal vrolijk rond.

Inmiddels wel de oude T8 buis vervangen door een Led buis, als zijnde van test (voor een ander topic) en de TL buis was toch aan vervanging toe, plus dat hij nog op een oldskool startertje werkte en dat is niet prettig met het opstarten, knipperdeknipper....

Tl buis 18 watt 4000K,
Bekijk bijlage 280776

En de 8 watt ledbuis 6500K, wel een beetje aan de witte kant maar licht geven doet ie goed.
Bekijk bijlage 280777

Nu maar afwachten wat de planten ervan gaan vinden.
Je bent lekker bezig!
 
Ik ben er ook wel tevreden mee, jammer dat ik maar weinig van zie omdat ie in de schuur staat, misschien hang ik er wel een fotootje van in de woonkamer :D
 

Terug
Bovenaan