Garnalen bakje van M.M.aqua.40


Ik kan er nu 14 tellen en had er twintig. 4 heb ik er dood aan getroffen.
Ik heb helaas geen testers maar ik kan in de loop van de week mijn water wel laten testen.
De nieuwe zwangere zijn zeker van deze week want ik vorige week waren ze nog niet zwanger.
Ik vond het een beetje gek want je zou toch denken dat het niet echt met elkaar samen gaat. Voortplanting en veel uitval.

er is trouwens niet te veel gevoerd want ik leg het altijd klaar.

Hier nog foto's:
1234567876543w456789.jpg

Een totaaltje

23456789876432345678.jpg

De hoog zwangere

345678765432345678.png

1 van de overledene :(
 
Voortplanting en uitval kan samengaan hoor. Je hebt ze nu nog niet zo heel lang dus wellicht komt het toch door de nieuwe omstandigheden. Soms hebben ze daardoor last van vervellen en dat kan dan misgaan. Vooral bij de wat kleinere garnalen.Je hebt ze nog vrij klein gekregen natuurlijk.
Als je in de buurt bent wil ik je water wel meten hoor.
 
Wat een mooi aquarium en de garnalen zijn zeker mooi van kleur.
 
Hallo iedereen,

Ik heb al lang niks meer van mij laten horen. Ik heb het heel druk gehad en nu de vakantie voorbij is heb ik het weer wat drukker met school dan met werk en zo kan ik ook weer wat tijd in het forum steken.

Er is wel best veel gebeurt en uiteindelijk is dat in positieve zin. :D
Ik had veel uitval gehad de laatste keer dat ik nog gepost heb. Ik heb waarschijnlijk toch de oorzaak kunnen vinden, mijn drijfplanten gingen rotten en ik denk dat dat de boosdoener is geweest. Had alles weggehaald en nu heb ik geen uitval meer gehad.
Ik ben er acht kwijt geraakt van de 22 en had er vier kunnen vinden dus waarschijnlijk is de rest opgegeten of ergens verdwenen maar door al het dierlijk afval had ik weer een ander probleem, je raad het misschien al PLANARIA. ik denk dat het door de dode garnalen komt want ik voer maar twee keer in de week en helemaal niet veel. het waren er best veel maar ik las al dat ik er niet veel aan kon doen, uitvangen en minder voeren. Nou voeren doe ik al niet zo veel. :)

Maar ik heb het in de gaten gehouden, het is in de loop van de weken echt minder geworden dus dat gaat weer goed!

Nu het hele goede nieuws, ik heb sinds twee weken JONGEN! :D
En het zijn er twintig die ik zo kan tellen. en tot mijn verbazing zitten er twee king kong bij!
Het gaat heel goed met ze en zijn heerlijk actief echt gaaf om naar te kijken.

maar de oudere garnalen hebben ook niet stil gezeten, ik heb er ook nog 6 zwanger dus er is nog meer klein grut op komst.
Mijn aquarium ziet er voor misschien nog een beetje rommelig uit aan de voorkant maar ik laat het expres nog even zitten vanwegen de jongen.

Hier zijn de foto's:
aqua_totaal_mm_aqua.jpg


mmaquajfdklsa.jpg


mmaquafjdksl.jpg


mmaqua8940312.jpg

ur32qiopfdjiosz.png
 
Foto's van de rest van de kleintjes volgen nog. het is heel moeilijk haha
 
Mooi dat het toch weer zo goed gaat Mike. Nog even en je kan ook kleintjes weg gaan doen:D.
 
Dat is leuk nieuws. Daar doe je het ook voor.
 
IMG_0052.JPG
IMG_0049.JPG
IMG_0047.JPG
IMG_0050.JPG
IMG_0048.JPG
Bedankt voor de reacties. Ben zelf ook blij dat het goed gaat. Ik laat eerst de groep wat groter worden en ik ga dan in de toekomst wel kijken of ik ga uitselecteren.
 
Ziet er goed uit hoor, leuk al die kleine baby garnaaltjes.
 
Is weer een weekje voorbij en de jongen worden steeds actiever, durven zich steeds meer met de grotere garnalen te mengen. Sommige dames staan zo op knappen dat ik bijna kan garanderen dat er een babyboem aan komt.

Ik ben denk ik toch van plan om op een zondagmiddag(schoonmaakdag) de inrichting te veranderen. Wilde eerst mijn java varen snoeien maar ik denk dat ik hem toch deze grootte hou en hem naar links ga verplaatsen voor de apparatuur. De hoge planten waarvan ik de naam niet weet gaan weg of verplaats ik naar het midden ik weet het nog niet. Het boompje wil ik toch meer tot zn recht laten komen door hem naar rechts achter te plaatsen. De anubias laat ik staan en ik hoop dat die ook mee zichtbaar word. En voor wil ik toch een matje groen maar ik weet nog niet hoe. Ik hoop dat jullie mij nog kunnen volgen haha. :sorry:Als jullie nog ideen hebben hoor ik het graag.

Hier nog wat foto's

IMG_0088.JPG


IMG_0092.JPG


IMG_0093.JPG
 
Ziet er top uit Mike en mooi dat ze het zo goed doen. Ik zie ook bekende slakjes lopen:D;).
 
Dankjewel! Ja die doen het ook heel goed! Heb al weer wat weggegeven. Wat je boven in ziet drijven zijn ook slakjes. Dus ik laat die maar lekker drijven :p
 
Ja dat verschijnsel zie ik hier ook en weet niet het hoe of waarom. Ik heb ze eens afgeschept en in een bakje gedaan en toen gingen ze gewoon weer kruipen. Ik dacht eerst dat die dreven dus dood zouden zijn, maar nee dus.
 
Ja heel apart het valt me op dat het meer is als ik stofvoer geef dus misschien is dat de reden.
 
Ja zou kunnen want ik heb de reden nog niet echt gevonden.
 
Een update/:foto: zal straks weer leuk zijn:D:D.
 
Hier dan de update,

Na het verversen ben ik aan het verbouwen gegaan! Ik heb inplaats van riccia dwergnaaldgras genomen en een rood plantje die zonder co2 het vol moet kunnen houden. Het is altijd even uitproberen met planten. Als het goed is komen de plantjes dinsdag en kunnen ze er gelijk in want ik heb ze in vitro besteld.
De anubias heb ik er nog wel ingelaten maar dat weet ik nog niet of ik het zo laat. Ik hoor graag op of aanmerkingen. Complimentjes mogen ook natuurlijk! Haha:D

Hier de fotos:
De eerste is een voor foto daarna komen de nieuwe fotos

IMG_0093.JPG


IMG_0332.JPG


IMG_0333.JPG


IMG_0334.JPG


IMG_0323.JPG


IMG_0324.JPG


IMG_0328.JPG


IMG_0331.JPG


IMG_0335.JPG
 
Dankjulliewel!
Zie nu op de fotos dat er nog wat javamos rondzwemd haha morgen komen als het goed is de nieuwe plantjes. Dan volgen wat meer foto's
 
Het heeft wat moeite gekost. Want het gras wilde niet echt in de bodem blijven maar ik denk dat het een mooi matje. De andere plant is nog niet heel groot maar zal mooi boven het javamosboompje uitgroeien voor een mooi contrast.


Hier de foto's:

IMG_0342.JPG


IMG_0341.JPG


IMG_0340.JPG
 
Ziet er leuk uit en ik ben benieuwd hoe dat nieuwe plantje het gaat doen.
 
mooi bakje! garnalen al aardig aan de kweek zo te zien
 
Dankjullie wel! Ja de garnalen doen het super.
Heb er nu nog drie zwanger.

De puntslakjes hebben het naaldgras volgens mij ook ontdekt. Twee polletjes zijn losgekomen. Morgen maar weer opnieuw er in doen. :D Had vanavond geen zin om weer water er uit te halen en weer moeten prutsen.
 
Kunnen die garnalen op de foto waarvan ik gok dat ze ongeveer 1 cm zijn ook al dragers zijn van eitjes?
 
Welke foto bedoel je precies Rubz? Als je de cr garnaal op dat javamos bedoelt die is al groter maar wel drager van eitjes.
 
Oh die nee die cb zijn al tegen de twee cm aan. Die hebben nu bij twee keer eitjes gehad.
 
Soms zie je al bij vrij jonge garnalen alweer eitjes hoor en heb je snel nakweek.
 
De konijnen onder de aquariumbewoners dus:D
 

Terug
Bovenaan