Foto album. Juwel primo led 70. (Benjamin010)


Eindelijk zitten de panda’s er nu ook in. Zou ze eigenlijk dinsdag al gaan halen maar door de sneeuw ervan afgezien om de weg op te gaan.
Schooieren en grondelwn al lekker door de bak heen met zijn 6 en.

347B70AF-9AD7-4AEB-8642-429567897FFF.jpeg


695B2687-D74B-4557-8EBC-08E7FC272F20.jpeg


FAF16B83-0046-410C-B3F1-2CF650E4FEAF.jpeg


804E2C5A-7703-48BB-802E-06A9E7D12CE3.jpeg


09C952F0-37CB-4468-917E-0E0B20161047.jpeg


A877CEBF-68D2-46CC-8EBE-7365133F3A44.jpeg
 
Mooie bak! Ik ben fan van de inrichting. Leuk hoe de pandas mooi samen zwemmen :D
 
Is het trouwens normaal dat ze nu nog de hele bak doorzwemmen. Ook in het midden?
 
Okay fijn te horen.
@ benvo. Ik zal nog is gaan spelen met de stukken hout.
 
Leuke bak.

1 ancistrus van 12 cm past er makkelijk in.

Ik heb er ook 1 gehad toen in mijn 60cm heb nu inmiddels 3 ancistrussen en 1 l001 maar ik heb ook weer een grotere bak gekocht. Vandaar.

Maar ga zo door!
 
Heb ze maar wat te eten gegeven. Ze zijn gelijk een stuk rustiger.
En blij dat ik eerst hier gelezen heb en een zandbodem heb genomen. Ze grondelen goed.
 
Leuke bak benjamin010. Corys zijn vaak wat druk na verandering. Ze schieten dan ook vaak omhoog en naar beneden tegen t glas. Dat gaat vanzelf over.
 
Thnx. Ja klopt. Dat viel me gelijk op. Dat ik toch maar even een nitriet meting gedaan heb. Gelukkig geen nitriet maar wel even een water wissel gedaan van 10 liter. Voor de zekerheid.
 
Als ze t gaan doen, nadat ze gewend zijn aan de bak, is t een mooie waarschuwing dat er iets aan de hand is. Goed dat je er bovenop zit, maar voor nu geen zorgen :thumbs:
 
Ik dacht ook wel dat het wennen is. Maar altijd zekerheid voor alles.
Gelukkig let ik op details. En verandering in gedrag is altijd een indicatie.
 
Jeetje wat een vooruitgang. Ziet er goed uit, plantjes hebben het zo te zien ook naar dr zin. Altijd leuk om corys te zien. Zulk leuk gedrag. En niet schuw zo te zien.
 
Een vraag. Hoe lang duurt het voordat de cory’s Gewent zijn aan een nieuwe omgeving?
Zitten er nu in vanaf zaterdag en gaan regelmatig nog steeds de bak door alsof er speed of xtc in het water zit.
Gisteren nogmaals nitriet bepaling gedaan en zit gelukkig geen nitriet in.
 
Een vraag. Hoe lang duurt het voordat de cory’s Gewent zijn aan een nieuwe omgeving?
Zitten er nu in vanaf zaterdag en gaan regelmatig nog steeds de bak door alsof er speed of xtc in het water zit.
Gisteren nogmaals nitriet bepaling gedaan en zit gelukkig geen nitriet in.
Cory's hun gedrag zijn vaak ook afhankelijk van de temperatuur.
Verder zijn ze gewend na zo'n 2 weken, maar uiteraard is dat nogal gissen.
Hier zijn ze tamelijk rustig, echter wanneer ik voorbij de bak wandel schieten ze alle kanten uit, kwestie van gewoon worden aan de bewegingen denk ik.
 
Hi apisto. Dank je wel. Ze zitten ook wel regelmatig op de bodem en zijn dan aan het grondelen. Vaak scholen ze samen en ook af en toe zondert er 1 of 2 zich af van de groep.
De temp is 22 graden en volgens mij is dat ok.
 
Ik heb ze al enkele jaren en soms gaan ze hier ook erg snel over de bodem heen hoor en verder bewegen ze rustig al zoekend de bodem af.
 
Heb je het transportwater ook in je bak gegooid? zoja: even over uv filteren, bij stress (uitvangen bijv.) laten corydorasjes een giftig stresshormoon los, dat hormoon is een waarschuwing voor de overige corydorassen dat het dus niet veilig is, dat giftig stresshormoon zit dus in het transportwater, en als je dat in je bak gegooid hebt, verklaart dat waarom ze nog steeds gestressed zijn
 
Ja heb ik gedaan. Stom van mij.
Kan ik ook wat vaker water wisselen i.p.v. filteren over uv? Daar ik dat niet heb.
 
Ja water wissel kan ook maar is minder effectief, dan kun je nog beter 24 uur over actieve kool filteren denk ik
 
Ok. Ik heb het idee dat ze wat rustiger worden. Vandaag moest ik toch nog in mijn bak zijn en dan verwissel ik toch al snel 25 ltr. Water.
Ik hou het in de gaten en als het niet veranderd zal ik over actieve kool filteren.
 
Nog een vraag. Kan ik de rode plant rechts snoeien? Hij is bijna tot aan het wateroppervlak gegroeid. Zo ja, waar moet ik hem snoeien?
 
Dat lijkt mij een stengel plant, dat zou dus eenvoudig moeten gaan. Maar iemand anders met meer kennis van aquarium planten zal dat wel kunnen bevestigen/ontkrachtigen. Goes dat de rust al wat terug keert bij de pandatjes
 
Gefeliciteerd net de panda's, zijn erg leuke visjes, ze kunnen soms wel wat druk zijn, ik heb ze al jaren in mijn bak en nog steeds vliegen ze zo nu en dan door de bak,

Die rode plant kun je gewoon snoeien, je kunt de top eraf knippen en gewoon weer in de bodem plaatsen, als je het onderste deel laat staan gaat dat ook weer uitlopen.

Afknippen kun je het beste doen net boven de oksels van het blad
 
Snelgroeiers/stengelplanten kun je gewoon toppen zoals Patrick al aangeeft en zelf plaats ik alleen de toppen terug.
 
En weer een totaaltje van de bak nu.
Volgende bewoners worden de rasbora galaxie. Denk over een week of 2 a 3.
Laatst bij de LFS in Vlaardingen heb ik ze eindelijk in het echt gezien. Echt een mooi visje.
En goede prijs. Hij heeft ze 10 voor 35 euro. Heel wat anders dan 6 euro stuk wat ik ook gezien heb.
Kom ik bij mijn volgende vraag. Hoeveel zal ik nemen van de galaxies? Ik dacht zelf aan 10. Echter weet ik ook hoe groter de school des te leuker.
Ik wil in mijn bak ook nog een mooi koppel als blikvanger.
Aan de andere kant zit ik ook te denken dat 20 galaxies ook erg gaaf zal zijn.
Maar dan zit aan de max voor mijn bak. Dilemma. Haha
 
Sorry moet ik hem natuurlijk wel meesturen. Haha

C5115F4F-AF3D-4048-AD27-0C85DBB24F77.jpeg
 
Zou een grote school van 20 stuks doen, rasboras zijn vrij schuw en in een grotere groep doen ze het beter
 
Okay dus geen koppel? Kwa budget word het eerst 10 hoor. Daarna de rest weer.
 
Voor bij de ruit zijn Crypro's toch? die kun je beter wat verder naar achter zetten anders staan alle blaadjes straks tegen de ruit gedrukt.
Het midden van de voorruit zou ik vrij houden, de Crypto's kunnen best groot worden en dan is je hele zicht in de bak weg.
En voeding bij de wortels vinden ze ook fijn, heb je dat?

Je hebt er verder wel een leuke bak van gemaakt zo, ook nog geen spoortje van alg:thumbs:
 
Laatst bewerkt:
Sorry moet ik hem natuurlijk wel meesturen. Haha

Bekijk bijlage 267402

Ziet er goed uit!

Maar ik heb (opnieuw :juggle:) de indruk dat minstens drie van de vier Bucephalandra met hun wortelstok in het substraat zitten? Of zie ik het compleet fout?
Ik wil niet in herhaling vallen hé maar de wortelstok (en dus de ganse plant) zal rotten als hij bedekt is...
;)
 

Terug
Bovenaan