Foto album. Juwel primo led 70. (Benjamin010)


15 galaxy's is ook een optie kijkt me? Denk dat 20 net wat teveel vh goede zal zijn
 
@ Willem. Ik heb het nog na gevraagd bij de LFS en deze plant kan ook met de wortels in de bodem staan.
Ik zal het in de gaten blijven houden.
@ patrix. Volgens mij zijn dat crypto’s. Ik zal nog een ander plekje gaan zoeken voor ze uit het midden. En voeding aanschaffen voor bij de wortels.
En idd geen last van alg tot nu toe.

Killerfish. 15 galaxies is ook een mooi aantal idd.
 
Ah nu snap ik hem. Thnx.
Toevallig heeft gister avond een appelslak er een plakje uit gewrikt uit de bodem door zich er vlakbij half in te graven.
Ik zie nu idd een hoop smalle wortels.
Met de wortelstok word dan denk ik de dikkere stammetjes bedoeld die vlakbij de wortels zitten?
 
Okay dan ga ik kijken of ik daar nog wat aan kan doen.
En voor de duidelijkheid. Ze kunnen in de bodem als de wortel stammen er maar niet inzitten?
 
Okay dan ga ik kijken of ik daar nog wat aan kan doen.
En voor de duidelijkheid. Ze kunnen in de bodem als de wortel stammen er maar niet inzitten?
Beste is de hele plant uit de bodem, maar de dunne worteltjes zouden in de bodem kunnen. Beste is alles boven de bodem uiteraard, kan de plant zelf wel wat worteltjes de grond in laten gaan maar dat is dan niet erg. Eventueel vastbinden aan een steentje/keramisch ringetje die onder in de plantenpotjes zit of iets waardoor je hem op de bodem kunt houden
 
Beste is alles boven de bodem uiteraard,
Op den duur gaan de wortels toch de bodem in.
Vergelijkbaar met de Anubias toch? die heb ik ook altijd met de wortels in en de wortelstok boven de bodem, en dat gaat prima.

Als de wortels te kort zijn kun je er idd iets zwaars aan bevestigen zodat ie op de bodem blijft, zodra de wortels dan langer zijn geworden heb je die verzwaring niet meer nodig.
 
Gisteren de eerste 10 galaxies toegevoegd aan mijn bak. Echt een hele mooie vis. Volgende maand voeg ik er nog 5 of 10 toe.
Tot nu toe niet schuw. De panda’s zijn ook rustiger geworden.
Zal als het licht aan is een foto maken en plaatsen.
Ben nog aan het plannen wat ik met de plantjes ga doen die niet met de wortelstok in de bodem mogen.
 
Wat ik zelf handig vind is om de plantjes op een steen te binden. De grootte van de steen zo kiezen dat de plant de volledige steen bedekt/je de steen niet of nauwelijks ziet. Dan kun je t plantje makkelijk verplaatsen en onderhouden zonder je hele scape overhoop te gooien.
 
Okay. Goede tip. Ga ik mee aan de slag! Thnx.
Hierbij de foto’s van de galaxies.

EE615370-DFA0-45FC-AD45-DAF3987F4676.jpeg


64C26B5D-8339-4695-A692-3AEDDEF20BF8.jpeg


ED86A76E-CC12-4A0A-A7B3-8ECA5C81F2B1.jpeg
 
Okay. Goede tip. Ga ik mee aan de slag! Thnx.
Hierbij de foto’s van de galaxies.
 
De Anubis welke ik onder een steen geklemd heb begint nu een wortel te groeien. Vindt ik gaaf om te zien. Wortel word ook met de dag langer en volgt de contouren van de steen.
 
Ik zit even in een dilemma.
Met mijn bak gaat het goed. De galaxies zijn niet schuw. Heb er 10. En komen naar de ruit toe als ik mij ook begeef naar de ruit.
De panda’s gaat het ook erg goed mee en de japonica garnalen ook. Sommige garnalen zijn ook erg gegroeid.
Zal ik meer galaxie toevoegen of toch voor een mooi koppeltje gaan?

Voor de duidelijkheid mijn bestand.

Aquarium. Juwel primo led 70. Afmetingen 60*30*40 ongeveer.

Nog steeds 1 ancistrus.
2 appelslakken
5 japonica garnalen
6 Cory’s panda
10 rasbora galaxies.
 
Een groep van 10 zou voor jouw afmeting genoeg moeten zijn. Je mist eigenlijk nog een hoofdvis als je het lijstje leest. Alleen is de vraag. Mis je het zelf ook. Sommige mensen zien liever een grotere school zwemmen. En de ander vind een hoofdvis weer wat meer variatie brengen in de bak. Het is een persoonlijke keuze. Jij kijkt er tenslotte elke dag tegenaan. Ik zou zelf voor een koppel gaan. En dan zien of het samen gaat. Een koppel is geen must. Het is waar e zelf je voorkeur aan geeft. Als je voor een koppel kiest ben je nog vrij beperkt met je keuze omdat de bak klein is. Zit er dan nog een hoofdvis tussen die naar je smaak is. Keuzes keuzes.
 
Ik vindt het persoonlijk wel een leuk bestand hoor en gelet op het oppervlak ook voldoende denk ik.
 
@Marcoss. Daar heb je helemaal gelijk in. Ik ga daar nog is over nadenken. Is ook niet zo dat jet gelijk hoeft. Tijd zat.
@jessicapilon. Dank je. Ik vind het bestand ook erg leuk. De galaxies zitten soms door de hele bak heen en soms vormen ze een school.
Zeker als ik het klepje open om te voeren haha

Nu zat ik alleen net even te tellen en mis 2 galaxies.
Tig keer geteld maar blijf op 8 uitkomen. Ik zie ook geen lijkjes liggen ofzo.
Even opletten maar. Misschien verstoppen ze zich.

Ik weet dat ik zowat aan mijn max zit kwa bestand voor deze bak. Wellicht vul ik het bestand van de galaxies nog aan met 5 en thats iT.
 
Wellicht vul ik het bestand van de galaxies nog aan met 5 en thats iT.
Lijkt me een goed plan, evt. zou er in plaats daarvan een koppeltje Honing gourami's in kunnen, maar dan moet de bak wel iets dichter beplant zijn bovenin.
 
Ja klopt. Ik moet nog iets bedenken voor links achter.
Daar de uitlaat van het filter daar naartoe richt en ook het stuk hout staat blijft de drijfplant daar achter hangen. Wellicht nog een beetje herinrichten aan de kant maar wil zeker nog wat meer drijf planten.
 
Zelf ben ik wel tevreden met de Pista stratiotes, groeit best snel en maakt mooie wortels, maar niet van die lange zoals de Limnobium, die dingen bleef ik afknippen
 
Drijfbamboe is ook een makkelijke drijver die vrij snel groeit en makkelijk te snoeien is.
 
Dank voor de suggesties voor drijfplantjes. Ik ga ze zeker nog aanschaffen om wat meer schaduw te creëren.
Ik mis nog steeds 2 galaxies. Denk dat ze overleden zijn. Wellicht 2 mannetjes die gevochten hebben.
De school van 8 die ik nu heb oogt ook wat rustiger.
Ik zie alleen geen lijkjes. Ik heb garnalen en appelslakken. Kan het zijn dat de lijkjes opgegeten zijn?
Verder wil ik de stroming van de pomp aanpassen. Deze staat naar links achter gericht en is erg krachtig.
De uitlaat is niet te richten. Ik zit zelf te denken aan iets te knutselen met een slangetje of pijpje. Iemand anders suggesties?
Het is de standaard pomp die bij een juwel primo led 70 zit.
 
Ik zie alleen geen lijkjes. Ik heb garnalen en appelslakken. Kan het zijn dat de lijkjes opgegeten zijn?
Verder wil ik de stroming van de pomp aanpassen. Deze staat naar links achter gericht en is erg krachtig.
De uitlaat is niet te richten. Ik zit zelf te denken aan iets te knutselen met een slangetje of pijpje. Iemand anders suggesties?
Soms kunnen ze snel weg gegeten zijn,dat lees je wel meer.
Je kan een spraybar maken over de achterkant, daar kan je de gaatjes zo groot boren als je zelf wilt om de druk te verminderen.

P.s. je laatste foto is van 9 feb. (hint)
 
Dank je Tom. Heb de hint begrepen. Haha
Daar zat ik ook aan te denken. Om een soort spraybar te maken.
Hierbij wat nieuwe foto’s. Heb het stukje hout links anders geplaatst. Zodat het drijfplantje wat ik heb niet meer blijft hangen in de hoek.
Begrijp dat het wellicht wat onnatuurlijk eruit ziet. Echter ben ik niet ontevreden. Wel ruimte voor verbetering.

210E3D91-EB41-46C3-B7B5-19A76B078628.jpeg


FD733195-8B40-401A-AD7F-7730388FA9D6.jpeg
 
Wellicht kun je, en datzelfde kan met het middelste stuk, iets van een plantje of pluk mos op de bovenkant laten groeien. Lijkt het of de beide stukken hout uit het niets komen als je snapt wat ik bedoel. Iets van een anubias of javavaren, beide perfect voor op het hout
 
Daar zit ik ook nog aan te denken. Om met wat mos of javavarens aan de slag te gaan.
Eerst ga ik wat drijvers aanschaffen. Jammer dat de lymnobium leavigatum niet aangeslagen is. De k door condens vorming in de kap en dat ze achter het hout bleven hangen.
Condens is nu minder geworden daar ik nu het klepje voor het voeren wat open laat. Idee van Bertus.
Denk als ik de stroming wat beter krijg dat het met de drijfplantjes ook beter zal gaan.
Verbaasd mij trouwens dat de pomp nog zo krachtig is. De bak draait nu 4-5 maanden en is nog steeds zo krachtig. Ik heb er dan ook nog geen onderhoud aan gedaan.
 
Thnx jessicapilon.

Ik zag ook van de week dat 1 van de japonica garnalen volop eitjes draagt. Helaas zullen deze niet uitkomen daar ze in brak water uit moeten komen.
 
Gisteren drijfbamboo toegevoegd aan het aquarium. Ook een koppeltje dwerggourami. Hoop dat ze vrij blijven van die verschrikkelijke ziekte.
Gelijk de plantjes nog gesnoeid en alg verwijderd van het glas.
Ik ben wel erg tevreden met mijn vis bestand.
Was gisteren wel grappig. De galaxies verstopten zich toen ik de gouramies erin deed. De panda’s maakte het helemaal niets uit. Die doen hun ding wel haha. Zijn af en toe net tanks.

F750F1B6-B402-4ECE-A4D8-F0DE59F24326.jpeg
 
Leuk spul die drijfbamboo, zullen ze plezier mee hebben.
 
Jazeker. Even kijken of deze wel aanslaan en gaan groeien.
Zal als het licht aan is een betere foto maken.
 
De galaxies zijn trouwens ook weer door de hele bak te vinden
 

Terug
Bovenaan