Filmpje co2 aquarium


Straks nog eens tellen en dan morgenochtend weer

:mad:
Spannend!

De co2 checker van plantedbox kleurt sochtends blauw en halverwege de dag groen. Nog niet lime groen dus denk dat ik nog moet verhogen :)

Ofwel hogere BPM ofwel kan je de co2 iets vroeger laten opstarten. (Of een combinatie van beide)

Je wilt eigenlijk een groene checker zien bij 'lights on' (of anderhalf uur later door de vertraging van de verkleuring van de DC).
En tegelijkertijd moet je het zo afstellen dat het co2 gehalte enerzijds op level is bij de start van de lichtcyclus én dat de co2 gedurende de dag niet echt verder oploopt maar mooi constant blijft. (Door evenwicht tussen opname door de planten/verlies van co2 en de toevoeging)
 
Zo de nieuwe drukregelaar zit er op. Mijn vriend heeft alles nog even goed aangedraaid. Ik hou de doorzichtige stugge slang er wel op, zit nu eindelijk netjes namelijk :)

Nu de bellen per minuut maar weer instellen :)
En ook gedacht aan het nylonringetje dat tussen de drukregelaar en de fles moet zitten? Dit om lekkage daar te voorkomen. Dat kan je gemakkelijk vergeten, is mij ook al overkomen.
 
En ook gedacht aan het nylonringetje dat tussen de drukregelaar en de fles moet zitten? Dit om lekkage daar te voorkomen. Dat kan je gemakkelijk vergeten, is mij ook al overkomen.

Deze toch?
Die zit er standaard al op.

15485436604972459823743204682370.jpg
 
Helaas hij druppelt nu weer minder. Snap er niks meer van en raak er aardig gefrustreerd door.
 
Hij lijkt nu weer goed te lopen.
Denk dat ik de co2 nog eerder moet inschakelen of naar 2.5 bar
 
Helaas hij druppelt nu weer minder. Snap er niks meer van en raak er aardig gefrustreerd door.
Hij lijkt nu weer goed te lopen.
Denk dat ik de co2 nog eerder moet inschakelen of naar 2.5 bar

Het klinkt alsof hij inderdaad traag op snelheid komt gezien het tijdsverloop.
Heb je al eens gezien hoe snel de eerste bellen komen na inschakelen magneetventiel 's morgens?
 
Hij loopt direct na inschakeling. Maar dat zal wel de co2 zijn die er nog in zit. Daarna moet die weer langzaam op gang komen.
Zal morgenochtend weer goed in de gaten houden.
 
Ik kan van een bekende een dennerle co2 ladder gebruiken.
Ik denk dat die minder druk nodig heeft.
Als ik die stabiel kan krijgen dan zou dat mooi zijn. :)
 

Terug
Bovenaan