Eieren Rhinogobius, tips graag!


Bij anderen las ik dat ze op dag 14 allemaal dood waren. Dus 1 februari wordt een dag die veel gaat zeggen. Thanks!
 
Al is het er maar 1!!

Koop je alvast een nieuwe bak? Met heel veel geluk heb je over 2 maanden een harem Gobies! :p
 
Hahahaha dan bulk ik straks ook van de bakken hier zit nu op twee maar denk over een derde wel maar of dat gobies zullen worden ;)
 
Bedankt 8.6 :) Niks voor jou?

Het ging tot gisteren uitstekend John. Maar begin me nu lichtjes zorgen te maken, aangezien de uitval zich wel gisteren heeft ingezet. Zijn er dus wel wat overleden, al is het nog niet schrikbarend. Met volle buikjes weliswaar, dus geheel zoals het bij anderen online ging.. Hopen dat er na 1 februari nog een paar leven.
 
Er is vanuit biologisch oogpunt een reden waarom de ene soort veel eitjes afzet en de andere soort minder: managen van de uitval.

Dus, met zoveel eitjes kun je ook uitval verwachten. Nog geen reden om je meteen zorgen te maken.

Maar fingers crossen doen we even aan mee.
 
Is ook Ivo.

Maar het enige verslag dat ik heb kunnen vinden van kweek bij leavelli spreekt over massale uitval vanaf de 2e week/tot aan de 14e dag, waarbij er op dag 14 geen een meer leeft. Die aquarianen hebben daarna bij opvolgende nesten allerlei settings met verschillende voeding, waterkwaliteit enz. geprobeerd. En van al die nesten er maar 5 levend weten te houden.

Begin daarom nu (dag 10) de kriebels te krijgen als ik er een paar dood zie.. Ik noem 1 februari.. maar eigenlijk is 28/29 februari een ijkpunt als ik het genoemde verslag letterlijk neem.
 
Vandaag helaas nog meer uitval. Maximaal de helft leeft nog.
 
Gisteren leefden er nog een stuk of 20, vandaag (dag 13) kan ik er nog 3 zien. De ervaringen online komen helemaal overeen met mijn eerste ervaring: op dag 14 zijn ze (waarschijnlijk) allemaal dood.

Helaas dus geen succes.
 
Ja wel jammer maar verwacht.

Zit er aan te denken om een groep duospilus er bij te halen in een andere bak. Wil eigenlijk wel graag wat hobby-kweken met Rhinos.. En laten die nu net bij Ruinemans binnen zijn zie ik.
 

Terug
Bovenaan