Eheim classic 250 zeer luid


Tja een hobby kost geld en dan is het een kwestie van prioriteiten stellen vindt ik maar goed dat is je eigen keus Daan.
Ook op marktplaats kun je soms voordelig een filter kopen.
 
Daar heb ik helaas geen geld voor met pukkelpop enzo dat eraan komt. Ik hoop gewoon dat hij relatief stil draait en dan vraag ik voor mijn verjaardag een nieuwe filter.
Dat kan ik begrijpen met de prijzen van tickets en consumpties voor festivals. Wat artiesten vragen voor een optreden is ook van den zotte.
 
Dat kan ik begrijpen met de prijzen van tickets en consumpties voor festivals. Wat artiesten vragen voor een optreden is ook van den zotte.
Op het salaris van een studentenjob in de supermarkt is die 320 euro wel heel veel inderdaad. De filter gaat even moeten wachten maar dat is een luxeprobleem want hij werkt wel gewoon.
 
Tja een hobby kost geld en dan is het een kwestie van prioriteiten stellen vindt ik maar goed dat is je eigen keus Daan.
Ook op marktplaats kun je soms voordelig een filter kopen.
Hij heeft een filter van marktplaats toch? Dat is niet zo’n succes. Je moet maar net geluk hebben. Voor je verjaardag vragen zit je op safe. Als je een nieuwe vraagt.
 
Iemand tips voor een echt muisstille filter?
 
Iemand tips voor een echt muisstille filter?
Nou, dan krijg je diverse merken, ieder heeft zn voorkeur. De meeste ‘kleine’ filters zijn goed stil.
Wat de een stil vindt, maakt voor de ander nog altijd teveel geluid. Als hij echt naast je bed staat kun je ook voor interne gaan van Eheim of JBL.
 
Ik vind dit geen normaal geluid voor een filter. Een zekere brom ga je altijd wel horen. Vooral als de slangen tegen de kast trillen. Maar dat is minder doordringend dan dit.
 
Ik slaap/leef er ook continu dichtbij, om de irritatie van toch altijd wel iets horen ben ik ertoe overgegaan om binnenfilters los in de bakken te plaatsen 17095358418381715656772.jpg1709535875349637081294.jpg1709535901299357484221.jpg kan ook in een grindbodem zodat de bodem meefiltert een de planten van profiteren.
Dat kost ong 25€voor een aquaflow 200 die geeft ruim 300l stroming eruit dat heb ik gemeten met een maatbeker en klok maar als er op een eheim bv 1000l p u op staat hou je misschien de helft over😀.
Ik weet het allemaal wat er komen gaat want nu gaat je weer verteld worden dat er niet genoeg filtermateriaal ingaat maar soms knijp ik alleen maar wat sponsjes uit boven de gootsteen met handwarm water geen gedoe met slangen meer, nou bij mij gaat dit naar tevredenheid.
 
Schep er maar genoegen in , maar ik lach met je bij al die omgevormde aquarium kasten volgepropt met allerhande pijpjes en kraantjes co2 fles en dat soort.
Als het echt hightech worden zou weet nog een pietseltje te weinig over alles.
Ts wil geen onnodige herrie, daar gaat het om.
 
Hij heeft een filter van marktplaats toch? Dat is niet zo’n succes. Je moet maar net geluk hebben. Voor je verjaardag vragen zit je op safe. Als je een nieuwe vraagt.
O dat heb ik gemist moet ik zeggen en dan is dat duidelijk een gevalletje pech hebben dus. Dan is een nieuwe meer zekerheid inderdaad en heb je jaren garantie.
 
Je moet je voor je verjaardag😎helemaal meer verder geen suffe herrie meer laten aanpraten.
 
Lekker giftig zeg zal het op me dochter uitproberen, u onfestifieuse aquapersoon😘
 
Lekker giftig zeg zal het op me dochter uitproberen, u onfestifieuse aquapersoon😘
Dat mag ook wel wat minder fel Edwin. Je moest eens weten wat ik met mijn gehoor te verduren heb zo nu en dan. Pijnlijk om te horen vervormd geluid door bijvoorbeeld weerkaatsing. Tijdens de dagen van een festival zetten mensen zelfs partyboxen keihard dat het echt pijn doet.
 
Iemand tips voor een echt muisstille filter?
Tsja, dan kom je wat mij betreft toch bij Eheim uit. Dat was voor mij de meest stille ooit: de Experience 250.

Ik heb altijd JBL gehad en nu weer, maar dat heeft puur met de interne filtercapaciteit te maken. De e902 van nu is zeker hoorbaar, maar stoort niet in de woonkamer.
 
🤣😂 dan houd je ook nog wat geld in de zak voor de vissies.
 
De nieuwe staaf en rubbertjes zijn aangekomen en wauw wat een verschil! Ik hoor hem alleen maar een heel klein beetje als ik mijn oor vlak naast de filter houd. Het heeft veel te lang geduurd naar mijn goesting om te leveren maar bon het is er. Heb ook een tds meter meebesteld dus dat gaat wel handig zijn voor als ik crs ga houden. Ik wil wel geen risico’s nemen aangezien de filter lang heeft liggen draaien in niet optimale omstandigheden (klein pompje in het filterreservoir) dus ik ga het even laten. De Ludwigia super red moet ik al gaan trimmen want die doet het veel te goed. De S repens heeft het wat moeilijker en sterft af (wordt donkergroen).
 

Terug
Bovenaan