Een maatwerk aquarium gekocht maar wat nu


Opzich had je misschien nog wel zelf kunnen herkitten voor dat geld.
Maar snap dat je het onding gewoon meteen weg wilt hebben
 
Wat ik ook echt niet snap, hoe durf je uberhaupt zoiets af te leveren?

De naam Franky ben ik overigens wel is eerder tegengekomen, dus volgens mij doet die dit werk structureel.
 
Wellicht een goede om dit te sturen naar Alberto Stegeman.
Jammer dat je geen bonnetje hebt. Je hebt echter wel mailtjes en dergelijke. Ik zou het er niet bij laten zitten. 120 euro verlies is nog altijd een boel geld.
Enige dat ik weet is idd dat je de verkoper de tijd en kans moet geven om het goed op te lossen. Wanneer dit niet gebeurt volgens gemaakte afspraken kun je volgens mij stappen ondernemen jegens hem.

Al met al. Balen. Hier zit je niet op te wachten
 
Wat ik ook echt niet snap, hoe durf je uberhaupt zoiets af te leveren?
Echt geen idee, ik was ook verbaast. In eerste instantie dacht ik dat het aan mij lag en dit normaal was. Maar kwam er al snel achter dat mijn verbazing gegrond was.

De naam Franky ben ik overigens wel is eerder tegengekomen, dus volgens mij doet die dit werk structureel.
Klopt, Franky is al zo'n 20 jaar actief. Voorheen meen ik eigenaar van een aquariumzaak geweest; aqua blue zaire in Beveren (België). En toen dit niet lucratief genoeg bleek zich enkel toegelegd op aquariumbouw. Juist door de vele positieve recensies en iemand die hem op dit forum had aanbevolen heb ik besloten de gok te wagen.
 
Jeetje wat balen zeg!! Super jammer voor je. Hopelijk straks een mooie en goede nieuwe bak!
 
gewoon zijn naam google volgende keer mensen hadden al problemen met hem in 2012
 
Pff, wat een nare ervaring!
:(

Ik heb ook respect voor de manier waarop je je "verlies" slikt maar eerlijk gezegd vind ik toch dat Frankie zelf veel te goed is weggekomen op deze manier.

In jouw geval had ik desnoods ook de 100 euro aangenomen. Vooral wanneer je merkt dat er niet meer in zit begrijp ik dat wel.

Maar de bak terug meegeven, dat zou ik nooit gedaan hebben.
No f*ing way!
Ik zou hem effectief liever voor zijn ogen aan stukken slaan dan hem terug te geven.

Nu heeft hij geen verlies, hij heeft zijn bak/ zijn glas terug en kan zijn zin doen. Desnoods kan hij de bak halfslachtig afwerken/repareren en opnieuw verkopen aan een nietsvermoedende klant...

Jij bent nu helaas de verliezende partij terwijl hij ernstige fouten heeft gemaakt (en die fouten dan nog doodleuk ontkent?) De foto's spreken boekdelen... :stom:
Het enige verlies dat hij nu heeft geleden is gezichtsverlies!
Hopelijk schaamt hij zich!

Niet om het extra zuur te maken, hé, maar ik heb twee jaar terug tot twee keer toe mijn bak geweigerd (twee dagen na aankoop) omdat er een bijna onzichtbaar luchtbelletje in het (optiwhite) glas zat. Dus daar kon de bouwer eigenlijk niet aan doen (hij had het wel kunnen spotten maar soit).
Twee keer hebben ze zonder discussie de bak teruggenomen en hersteld.
Dat was pas service!

Hopelijk blijft het bij deze ene nare ervaring voor je want dit is echt balen, dat snap ik echt compleet!
:(
 
Mede door dit Forum ben ik (misschien) ook zo'n fiasco ontlopen, ik had al een bouwer gevonden voor een mooi prijsje totdat ik de naam van de bewuste bouwer liet vallen.
Alle alarmbellen gingen toen af, en toen heb ik maar besloten om een andere bouwer te gaan zoeken (achteraf ook zeer tevreden mee) ik moest wel 130 km rijden om de bak op te halen maar voor die enkele keer dat dat nodig is maakt dat niet zoveel uit natuurlijk (opsturen was nog duurder geweest)
Wat de bak van TS betreft, ik had deze naast de 100 euro ook zeker in mijn bezit gehouden, en anders (per ongeluk:juggle:) laten vallen, maar meegeven nooit.
Frankie heeft op deze manier zeker makkelijk geld verdient, en verdient idd nog meer door de bak simpelweg nog een keer te verkopen.
 
Nee, heb hem dat gedrocht meegegeven. Dat ding was me een doorn in het oog, en wilde er eigenlijk zo snel mogelijk vanaf.
Juist omdat ik hier al 3 jaar naar uit kijk en nu behoorlijk teleurgesteld was.

Ik ga morgen met mijn vrouw eens kijken in Aken bij Fressnapf. Hopelijk is daar iets te vinden binnen de maten en budget.
Even nog een vraagje, ik heb een Oase thermo 250, kan je die aansluiten op de meeste 'fabrieks' aquaria?
Bekijk media item 1521
Rijd door naar duisburg zoo zajac ruime keus en niet duur
 
ik vind dat we hier heel lief zijn voor TS.

maar TS had kunnen weten dat Franky niet oke was letterlijk 2 minuten googlen was voldoende. vervolgens wordt er een slecht aquariumm geleverd en geaccepteerd. TS had de bak moeten onderzoeken en direct terug kunnen geven.

Er is wel geteld 1 grote fout gemaakt, het kitten. Franky komt terug met de afspraak het te herstellen. maar TS heeft zich in de tussentijd bedacht en wil de koop ongedaan maken.

Een stap die vanuit het recht niet kan, want eerst moet de leverancier de gelegenheid krijgen het te herstellen. Ik zou geïrriteerd zijn als ik Franky was en niet gewoon dat plaatje mag lossnijden schoonmaken en netjes terug lijmen. Met zijn ervaring 1 uur werken.

TS gaat vervolgens akkoord met een gekke deal. de halve koop ontdaan maken en het hele product gaat mee. wat zonde is want er zijn nog heel veel opties met die bak. bijvoorbeeld opnieuw laten lijmen, zelf gaan lijmen, met de lichtkap nieuw glas laten maken, of overstappen op wandelende taken. nu heeft TS spijt maar Franky is er klaar mee. die heeft net dat gat gevuld en dat bakkie op marktplaats voor 100 euro verkocht.

TS heeft imo in alle stappen te snel en ondoordacht gehandeld. vervelend kan gebeuren. deze les kost 120 euro. geen schokkend bedrag.
maandje niet naar de kroeg en een andere bouwer zoeken. is volgens mij de snelste en beste oplossing.
 
@Niels83 ik kan best wel wat kritiek verdragen en je reactie is dan ook welkom hoor, maar ik wil er toch even op reageren.

ik vind dat we hier heel lief zijn voor TS.

maar TS had kunnen weten dat Franky niet oke was letterlijk 2 minuten googlen was voldoende. vervolgens wordt er een slecht aquariumm geleverd en geaccepteerd. TS had de bak moeten onderzoeken en direct terug kunnen geven.

Ik heb meermaals gegoogled naar Franky, nogmaals er zit 2-3 jaar voorbereiding en planning in dit aquarium en alles eromheen. Als je op internet naar Franky zoekt zijn de positieve reacties overweldigend. Zowel kleine als ook grote projecten met foto's en al. Ook ik had een negatieve reactie gevonden en heb vervolgens hier op het forum via PB nog contact gehad met iemand die met hem zaken had gedaan. Deze persoon raadde Franky ook aan. Uiteindelijk besloot ik de negatieve 'recensie' af te doen als een incident of misschien zelfs iets dat aan de koper moet hebben gelegen. Hoe kan het immers dat Franky anders zoveel lovende reacties krijgt?

Er is wel geteld 1 grote fout gemaakt, het kitten. Franky komt terug met de afspraak het te herstellen. maar TS heeft zich in de tussentijd bedacht en wil de koop ongedaan maken.
Nou niet helemaal, ook de filter kon niet geïnstalleerd worden. Verder werd het aquarium geleverd in een staat waar ik vraagtekens bij zet. Kitresten op het glas. Ik kreeg zelfs een mesje van Franky erbij zodat ik nog eventuele uitstekende kitstukken zelf kon wegsnijden. Achteraf denk ik wtf? Maar nogmaals, voor mij was dit de eerste keer dat ik een zelfgemaakt aquarium kocht en had dus ook geen flauw benul van wat ik wel of niet mocht verwachten en wat normaal was.
Dat Franky dit wilde oplossen spreekt zeker in zijn voordeel, maar had je anders mogen verwachten als je zulke stront levert? Doordat ik in de tussentijd de kans kreeg om op onderzoek uit te gaan en adviezen in te winnen kwam ik er snel achter dat de 'oplossing' die Franky voorstelde helemaal geen degelijke oplossing was. Het toevoegen van kit en aan de binnenkant van het aquarium er nog een glasplaatje tegenaan kitten. Alsof het er dan mooier op gaat worden?
Toen ik erop aandrong dat ik in deze oplossingen geen heil zag bood hij aan om een nieuwe te maken. Een degelijke oplossing als ik nog enig vertrouwen in Franky had gehad. Echter was dit al geheel vervlogen.
Waar je mij eerder naïviteit verweet kan je daar dus nu niets van zeggen.

Een stap die vanuit het recht niet kan, want eerst moet de leverancier de gelegenheid krijgen het te herstellen. Ik zou geïrriteerd zijn als ik Franky was en niet gewoon dat plaatje mag lossnijden schoonmaken en netjes terug lijmen. Met zijn ervaring 1 uur werken.
Daar heb je helemaal gelijk in. Als de voorgestelde reparatie echter geen hout snijd (het achteraf nog kit aanbrengen, dan wel met een glasplaatje aan de binnenkant) is het aquarium alsnog niet volgens afspraak en is zeer discutabel of dit kwalitatief allemaal wel kan.
Daarnaast heb ik het, mijn inziens, ondeugdelijke product mee terug gegeven aan de verkoper. Een bewuste keuze, want dit geeft mij het recht op teruggave van mijn aankoopbedrag, of zoals in dit geval een deel daarvan.

TS gaat vervolgens akkoord met een gekke deal. de halve koop ontdaan maken en het hele product gaat mee. wat zonde is want er zijn nog heel veel opties met die bak. bijvoorbeeld opnieuw laten lijmen, zelf gaan lijmen, met de lichtkap nieuw glas laten maken, of overstappen op wandelende taken. nu heeft TS spijt maar Franky is er klaar mee. die heeft net dat gat gevuld en dat bakkie op marktplaats voor 100 euro verkocht.
Noem dit gek, als je in mijn schoenen had gestaan met een bouwer in je woonkamer die niet wilt inzien dat zijn aquarium van slechte kwaliteit is en moeilijk doet over het terug geven van geld. Dan kan je twee dingen doen.
1) Je gaat op je strepen staan en eist je geld terug, de middelen om dit af te dwingen zijn echter zeer beperkt en hij heeft alle mogelijkheid om met een smoes weg te komen en mij met lege handen achter te laten.
2) Je probeert samen tot een overeenkomst te komen op basis van goed vertrouwen. Dit betekent dat ik mijn verlies moest accepteren en erop moet vertrouwen dat Franky zijn deel van de afspraak na komt (ik heb overigens nog steeds de €100 niet ontvangen, hoop deze eind van de dag te krijgen).

TS heeft imo in alle stappen te snel en ondoordacht gehandeld. vervelend kan gebeuren. deze les kost 120 euro. geen schokkend bedrag.
maandje niet naar de kroeg en een andere bouwer zoeken. is volgens mij de snelste en beste oplossing.
Dat is wellicht jou mening, ik hoop dat ik met bovenstaande je heb kunnen laten zien dat ik wel degelijk over mijn stappen heb nagedacht. Het enige dat ik mijzelf kwalijk neem is dat ik niet heb afgedwongen om eerst te gaan kijken voordat er geleverd zou worden (weliswaar 1,5 uur rijden, maar dan nog) en ook dat ik niet direct bij levering meer tijd heb genomen om het aquarium na te kijken. Enerzijds is dit onervarenheid (was voor mij de eerste, en laatste, keer) en anderzijds ook het vertrouwen en de verwachting dat iemand die dit al jaren doet wel weet wat hij doet.
Voor jou is het misschien geen schokkend bedrag. Voor iemand met twee kinderen en een derde op komst is dit een behoorlijk bedrag. Overigens gaat het over €220 totdat ik de €100 heb teruggekregen, wat dus nog niet het geval is.

Hoop dat dit wat meer duidelijkheid schept. Ik wil echt niet de zielenpiet uithangen en je hoeft geen medelijden te hebben met mij. Maar dat je mij dit verwijt en Franky ook nog complimenteert met zijn service gaat me wat ver. Als een ding erg duidelijk is, is het wel dat Franky een prutser is en ook nog eens niet bereid is zijn verlies te nemen en een klant te compenseren. En totdat ik mijn €100 terug heb zou je ook oplichter nog aan de lijst mogen toevoegen. Mocht ik de €100 ontvangen zal ik dat zeker hier delen om dat laatste te rectificeren.
 
Ik vind het heel vervelend voor je. Maar hij heeft toch wel aangeboden een heel nieuw aquarium voor je te bouwen, dat is wel netjes op zich.Ik snap dat je geen vertrouwen meer in hem had, maar op zich bood hij een net alternatief en heeft hij wel geprobeerd de situatie op te lossen. Wat jammer dat je dat niet geaccepteerd hebt.
 
b4674fd2475f40d0f1328fbe31b41b4d.png

https://gyazo.com/b4674fd2475f40d0f1328fbe31b41b4d

dat iss het 2 wat bij mij popt plus als je die goeie reacties leest lees je daar ook dat er geen negatieven reaties mogen neer gezet woorden dus je gewoon heel slechte research gedaan barend
 
Blijkt maar weer eens dat iedereen een mening heeft, en welke de goeie is ? dat mag de topic starter zelf uitzoeken.
Het wordt je er tegenwoordig niet makkelijker op gemaakt met al die media tools en mogelijkheden.
En er blijven altijd mensen die er over de rug van onschuldige mensen rijker van proberen te worden, dat is altijd al geweest en zal altijd zo blijven.
En achteraf praten is heel makkelijk, maar als je niet veel kennis hebt en je bent nog zoekende, dan is het niet eenvoudig om de juiste keuze te maken.
Daar heeft iedereen wel eens last van gehad lijkt me. persoonlijk heb ik het meerdere keren meegemaakt en dan baal je behoorlijk.
Ik hoop alleen dat de topic starter uiteindelijk een mooi aquarium krijgt waar hij tevreden mee is.
 
Naar mijn weten is Franky al heel lang failliet. Als je alles op de mail hebt kun je waarschijnlijk wel iets doen maar je hebt geen aankoopbewijs dus wettelijk heb je geen bewijs dat je een aquarium van hem hebt. Ik zou er toch nog op aandringen om dat aquarium terug te krijgen, ik weet niet waar je woont maar er zijn vast wel aquariumbouwers die zo'n bak goedkoop kunnen herkitten.
 
Al met al een vreemde gang van zaken 220 euro betalen 100 hopen terug te krijgen want das nog maar de vraag vrees ik
en geen bak meer
Als de Ts verstandig was geweest had ie de zaak beter kunnen laten herstellen met de garantie op papier dat hij voor de bak in stond
Bak had ik zo en zo gehouden en bij ontevredenheid opnieuw latten kitten door een ander de kit resten hadden nog wel verwijderd kunnen worden immers kit is nog niet zo oud
Maar goed gedane zaken nemen geen keer helaas

Schermafdruk op 2019-03-07 11-47-57.png
 
Denk dat hij de bak nu niet meer terugkrijgt maar mocht je hem wel terugkrijgen wil ik hem wel herkitten.

Dat is heel aardig van je, bedankt! Maar het aquarium is al weg en zie ik ook niet meer terug komen.
En moet eerlijk ook zeggen dat ondanks dat ik alle vertrouwen in jou heb, ik helemaal klaar ben met die bak en vooral met Franky.
 
Hoe heb je Franky eigenlijk gevonden? Als hij online staat met z'n KVK nummer kun je daar juridisch wel wat mee omdat hij naar mijn weten failliet is.
 
Hoe heb je Franky eigenlijk gevonden? Als hij online staat met z'n KVK nummer kun je daar juridisch wel wat mee omdat hij naar mijn weten failliet is.

Ik heb hem gevonden via een forumlid van hier die hem had aanbevolen. Daarnaast nog wat gezocht op verschillende fora naar projecten die hij had gedaan. Dus helaas geen KVK voor zover mij bekend is.
 
Jammer, blijft gek dat hij soms geweldig werk aflevert en soms gewoon een prutser is.
 
Nog steeds niets ontvangen dus zojuist even met Franky gebeld.
Hij zou het vandaag gaan storten, toch toevallig hé?

Heb hem gewaarschuwd dat het er deze week op moet staan en ik anders mijn geld kom halen. Hoop voor Franky dat hij het gaat regelen want mijn geduld begint op te raken.
 
Bij deze heb ik het beleid van het tanganyika forum toch bij hen onder de aandacht gebracht. Hoop dat ze dit herzien.
 
Ik dacht dat je de 100 euro direct van hem ontvangen had toen hij de bak kwam halen, niet dus....dan vrees ik het ergste

Was het maar waar. Meneer had geen geld bij zich. Ik bood aan naar een pinautomaat te rijden, toen had meneer geen pas bij zich. Toen vroeg ik of hij het hier ter plaatse kon overboeken, dat deed hij liever thuis. Heb hem toen gevraagd wat voor garantie ik had. Ja hij was toch geen oplichter was zijn antwoord, heb hem de hand er op geschud. Wat wilde ik anders?

Heb me wel voorgenomen dat als hij zelfs te schofterig is om die €100 te betalen ik mijn geld bij hem ga ophalen. En dan zijn de onkosten van die rit ook voor zijn rekening.
 
Dit is echt een trieste gang van zaken moet ik zeggen. Ik hoop voor je dat je nog geld tegemoet kan zien maar om eerlijk te zijn heb ik dar mn twijfels bij.
Erg jammer dat je dit moet meemaken en ik hoop dat je je niet laat ontmoedigen in elk geval.
 

Terug
Bovenaan