Dwergklauwkikkertjes en wat vraagjes


Zoals ik eerder zei wil ik er garnaaltjes bij zetten. Om er dan ook nog visjes bij te doen lijkt mij al snel te vol.
 
Zoo vandaag nog wat mos en hout en wat plantjes halen :D hopelijk over een tijdje wat garnaaltjes.
 
1392640_685474008152116_1765664301_n.jpg


1396610_685473334818850_974468526_n.jpg
 
Ja ik heb albino's van de DKK en die zijn echt hymenogyrus boettgeri. De gewone kikkers en albino's paren ook met elkaar.
Zal volgende keer een albino fotograferen.

Bij mij krijgen ze 1x per dag een blokje diepvries en soms sla ik een dag over.

Als je diepvriesvoer ontdooit is het met 1 of 2 dagen wel verrot Symbas Story
1 blokje per dag is prima of 1 per 2 dagen.
Keertje overslaan is geen drama. Bij mij doen ze dat soms zelf.
Als ik zie dat ze niet zo gretig op het voer af komen krijgen ze de dag erna ff niks.
 
Bakje ziet er leuk uit :)
Beetje mos of een mosbol gaan ze waarderen.
Ze hebben een opstapje, iets om onder te schuilen dus dat is prima.
Zou alleen die plant bij je filter weghalen want ik weet niet of je het gat daarachter altijd dicht hebt met filterwatten.
Heb al 2x een avonturier verdroogd op de grond gevonden. Ze kijken niet of ze verder kunnen klimmen. Ze doen het gewoon.
En als dan een keer je filterwatten niet in het gat zitten...
 
Er zit daar geen gat maar tralies waar ze niet doorheen komen door alle kabels.

Er zit ook een stukje mos op het hout, dus even wachten tot dat goed gaat groeien. Heb dat in ieder geval wat over laten hangen zodat het een afdakje wordt.

Qua voeren hak ik nu telkens een stukje van een blokje af en de rest gaat de vriezer weer in.
 
Nou dat klinkt prima toch :)

Plaats nog eens een fotootje als je er wat garnalen bij hebt zitten?
Je hoeft niet bang te zijn dat je kikkers de garnalen meteen opeten ofzo. Die garnalen zijn sneller.
 
Garnalen duurt nog even. Wil eerst dit goed hebben dat alle nieuwe planten ook goed groeien.

Vuurgarnaaltjes komen er ook zeker bij.
 

Terug
Bovenaan