Doe-Het-Zelf Water ververs slang systeem (python).


Hoe kies je voor standard shipping?
Dat kan niet altijd, maar vaak heb je verschillende verzendopties, op dat kleine pijltje klikken (achter verzending) en dan klapt een menu open
 
Dat kan niet altijd, maar vaak heb je verschillende verzendopties, op dat kleine pijltje klikken (achter verzending) en dan klapt een menu open
Ik heb even verder gekeken, sommige laten je idd kiezen zodat het 1 augustus binnen komt.
Scheelt toch weer 3 euro. ;) Bedankt voor de tip.
 
De shipping bij ali is een drop-down waar je uit veel verschillende kunt kiezen. AliExpress standard is vaak relatief goedkoop en inderdaad ongeveer 7-10 dagen.

Overigens is het wel slim om koper te gebruiken voor je aquarium? Het zal niet veel doen omdat je het natuurlijk af en toe gebruikt maar ik heb zelf liever plastic.
 
Overigens is het wel slim om koper te gebruiken voor je aquarium? Het zal niet veel doen omdat je het natuurlijk af en toe gebruikt maar ik heb zelf liever plastic.
Is niet echt koper, maar messing (legering van koper en zink).
En dat zit meestal ook al wel ergens in de waterleidingen van je huis.
Zolang je het niet toepast in continue gebruik systemen zal het wel meevallen denk ik?
 
hornbach voor paar euro meer. en heb je het morgen binnen of vandaag wanneer je er heen gaat!
 
hornbach voor paar euro meer. en heb je het morgen binnen of vandaag wanneer je er heen gaat!
Ik denk niet dat hornbach zulke fittingen verkoopt? Ik kan ze iig niet vinden.
 
Ik was er gister. ik zag ze wel. kan wel 13mm zijn maar dat kan je makkelijk gebruiken voor een 12/16mm slang.
 
Messing 'barb' fittingen? Welke afdeling lagen die?
Op de website kom ik bij sanitair spul niks tegen, alleen wat nickele knelkoppelingen en dergelijken.
 
Wij hebben in de tuin een haspel staan met flink wat meters tuinslang er aan. Ik heb het laatste stuk van de rol tuinslang afgemeten op de lengte tussen het aquarium, de doucheput en de kraan waar ik hem binnen op aan kan sluiten. Op dit punt heb ik de tuinslang van de rol doorgeknipt en hier een tussenstuk van gardena opgezet om de twee stukken weer aan elkaar te krijgen. Als ik water ga wisselen rol ik dus simpelweg de tuinslang uit, haal het koppelstuk los en neem het afgemeten stuk slang mee naar binnen. Hier hang ik hem in het aquarium en de andere kant in het putje van de badkamer en laat mijn aquarium leeglopen door te hevelen. Als hij weer gevuld moet worden maak ik aan het uiteinde de koppelstukken er aan waar ik een sproeier aan kan klikken en de andere kant op het gardena koppelstuk voor de kraan en kan zo het aquarium weer vullen. Werkt hartstikke gemakkelijk.
 
Heb het het allemaal gelezen om het aquarium leeg en vol te laten lopen.
Maar is er ook een veiligheids systeem voor het vullen van het aquarium.
Stel je bent het aquarium aan het vullen.En de telefoon gaat bv...en je vergeet dat je het aquarium aan het vullen bent.Dan loopt het aquarium dus over.En is waarschijnlijk het huis te klein..haha
Is er niet ook een systeem dat het vullen stopt als het juiste nivo bereikt is in het aquarium?

Mvg ronald
 
Heb het het allemaal gelezen om het aquarium leeg en vol te laten lopen.
Maar is er ook een veiligheids systeem voor het vullen van het aquarium.
Stel je bent het aquarium aan het vullen.En de telefoon gaat bv...en je vergeet dat je het aquarium aan het vullen bent.Dan loopt het aquarium dus over.En is waarschijnlijk het huis te klein..haha
Is er niet ook een systeem dat het vullen stopt als het juiste nivo bereikt is in het aquarium?

Mvg ronald
Dan zou je deze manier op moeten gaan denken,
 
Inderdaad met een sensor gaan werken al lijkt dit me best een gepruts en meer gedoe dan het waard is. Ik gebruik dit systeem zonder beveiliging en het is gewoon een kwestie van 'erbij blijven'. Je kunt best telefoneren als je maar je ogen op je aquarium houdt. Er zijn bij dit onderhoud nog wel meer dingen waar je rekening mee moet houden zoals wellicht het waterniveau voor je verwarming. Het is dus gewoon een kwestie van je aan de procedures houden en je niet laten afleiden.

Ik heb zelf wellicht toch wel een simpele 'beveiliging' in dat mijn spraybar flink geluid maakt als deze boven water zit. Hoor ik het geklets van water niet meer dan is de bak bijna vol ;)

Maar ach, er zit ook geen beveiliging op je wasmachine dat je niet alle kleuren door elkaar kan gooien en ik neem aan dat dit meestal ook goed gaat ;)
 

Terug
Bovenaan