DIY artemia kweekset maken


Het pompje zijn de kosten niet, de stroom wel, en ook de artemia-eitjes en het zout, en een vetirritante brom van zo'n luchtpompje, hoop gedoe om wat levend voer wat ook maar beperkt houdbaar is
Het is heel vaak een levensnoodzakelijk gedoe. Van veel vissoorten krijg je de jongen gewoon niet aan het eten zonder artemia of ander levend microvoer.
Zo'n schaal is handig als je maar een beetje artemia nodig hebt maar als je zoals ik, soms wel 10gram cysten per dag moet laten uitkomen (komt overeen met 3 boordevolle koffielepels) dan heb je wel ff iets anders nodig.
Zelfs van die jbl dingen zou je dan een ganse batterij nodig hebben.
 
Ja ok dat zijn echt uitzonderingen als je zoveel nodig hebt maar ik denk dat de gemiddelde aquariaan wel met een schaal of fles uit de voeten kan.
 
Kan iemand dit beantwoorden?

1. Kan je eitjes die uitgekomen zijn bewaren? Zo ja hoe?
2. Als je eenmaal artemia geeft, moet je het altijd dan geven of kan het eens in de zoveel tijd?
 
Kan iemand dit beantwoorden?

1. Kan je eitjes die uitgekomen zijn bewaren? Zo ja hoe?
2. Als je eenmaal artemia geeft, moet je het altijd dan geven of kan het eens in de zoveel tijd?

1; bewaren kan wel , dan invriezen in blokjes .
of door laten groeien naar volwassen
2; dat bepaal je zelf , als je er mee stopt , dan zal je wat anders moeten geven . Afwisselen is alleen maar goed .
 
1; bewaren kan wel , dan invriezen in blokjes .
of door laten groeien naar volwassen
2; dat bepaal je zelf , als je er mee stopt , dan zal je wat anders moeten geven . Afwisselen is alleen maar goed .
Oke maar gaan ze dan niet protesteren van afhankelijk zijn voor de artemia?
 
Dat valt wel mee denk ik Kees en afwisselen is juist wel goed.
 
Oke maar gaan ze dan niet protesteren van afhankelijk zijn voor de artemia?
Je moet ze geen cold turkey direct volledig zonder zetten e. Beetje met de keer ander voer inmengen en dat gaat veelal zonder slag of stoot.
 
Dag Kees, leuk project dit. Ik volg op YouTube 'The Dutch Aquarist'. Een leuk YouTube kanaal van Thomas. Hij heeft twee video's gemaakt over het kweken van Artemia, ik zal ze hieronder even plaatsen. Als ik me niet vergis verkoopt hij zelf ook Artemia, via zijn website dacht ik. Ik neem aan dat je zijn website op zijn YouTube kanaal kunt terugvinden.

[PARSEHTML]<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/zu8ZRunK-9A" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>[/PARSEHTML]

[PARSEHTML]<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/zBxu6D54rNg" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>[/PARSEHTML]
 

Terug
Bovenaan