Diamond Aquarium van Felereca


Veranderd het beeld als je de horizontale lijnen weer vastmaakt?
De lijnen kwamen even los van het raam door ertegenaan te lopen. Toch vind ik het derde plaatje wel het mooist in de volgende opstelling. Het laatste stuk hout maakt het toch af vind ik.
20180211_131949.jpg
20180211_131957.jpg
20180211_132024.jpg
 
Kijk met de horizontale lijnen erbij, ga ik switchen van 1 naar 3 ;)
 
Kijk met de horizontale lijnen erbij, ga ik switchen van 1 naar 3 ;)
Dan blijven we toch voor nummer 3. In dit geval ook afgegaan op het eerste gevoel. Nu tijd om nog even te gaan spelen met stenen voor wat contrast punten :D
 
Mooie hardscape.
Ik zeg 'niks meer aan doen!'
 
Mooie hardscape.
Ik zeg 'niks meer aan doen!'
Ben over het hou al zeer tevreden, alleen de stenen ben ik nog een beetje mee aan het spelen.
Wil niet te veel steen toevoegen maar gewoon een paar voor het contrast. :)
 
Ben benieuwd wat dit wordt, mooie scape!
 
Stenen staan nu wel in een positie waarmee ik tevreden ben.

Nu komt het moeilijkste gedeelte.... Planten kiezen :D

Foto is erg wazig zie ik. :sorry:
20180211_215256.jpg
20180211_215303.jpg


20180211_171828.jpg
20180211_171844.jpg
 
Balen van je HC , de profs snoeien hem echt helemaal kaal eens in de 2-3 maanden zoiets. Maar met deze nieuwe scape moet het ook goed gaan komen. Ik hoop alleen dat je de stenen heroverweegt. Nu is het een beetje teveel van alles als je het mij vraagt.
 
Stenen ja misschien net 1 teveel zeg maar.
MAAR met de planten zullen deze weer een stuk gaan wegvallen.

Succes met de planten, je hebt tot dinsdag en dan kan je woensdag verder :p
 
Balen van je HC , de profs snoeien hem echt helemaal kaal eens in de 2-3 maanden zoiets. Maar met deze nieuwe scape moet het ook goed gaan komen. Ik hoop alleen dat je de stenen heroverweegt. Nu is het een beetje teveel van alles als je het mij vraagt.
Ja met de stenen zit ik ook nog een beetje te klooien in m'n hoofd, vind het ook wel een beetje veel. Maar ik denk als de planten er eenmaal in staan dat er veel begroeid gaat worden zodat je alleem nog maar een klein beetje van de bovenkant ziet. Ff nog goed nadenken of ik ze deels weg haal, bedankt voor de opmerking :D
Stenen ja misschien net 1 teveel zeg maar.
MAAR met de planten zullen deze weer een stuk gaan wegvallen.

Succes met de planten, je hebt tot dinsdag en dan kan je woensdag verder :p
Planten kiezen gaat al lang duren denk ik :p
 
Planten kiezen heel gemakkelijk hoor .
Bepaal de keuzes neem een beslissing en hop door naar de volgende .
Meestal volg je toch jou eerste gedacht .
 
Nu komt het moeilijkste gedeelte.... Planten kiezen
Jahaaa, en daar je veel keuze in, rizoom-achtigen, mossen. Lijkt me vrij moeilijk nu. Je wilt ook niet alle aandacht vestigen op die ene plant op tak 4 ;)
 
Planten kiezen heel gemakkelijk hoor .
Bepaal de keuzes neem een beslissing en hop door naar de volgende .
Meestal volg je toch jou eerste gedacht .
Ja dat is zo, misschien maar niet te lang blijven twijfelen. Wil wel eerst even een nieuwe uitstroom halen, zag dat je sindskort glazen outflows had die je in een gesloten bak kan plaatsen.

Filter media wil ik ook vernieuwen, waarschijnlijk wat siporax erin.
Elke filteropstelling is welkom, benieuwd wat jullie gebruiken..
 
Ook weer een pakketje ontvangen.

Hierheen zit wat siporax en twee upgrade bakjes voor in de e901 om er een e902 van te maken.

Ook een nieuwe ph elektrode zodat ik weer met de controller kan werken.
Met daarbij natuurlijk nog ijkvloeistof en bewaarvloeistof.

Ook gelijk een jmb controller voor de 3e lichtbalk die ik nog heb liggen, wil met drie balken weer gaan werken aangezien er met twee wat spots zijn waar het licht niet komt door het hout.

En als laatste nog wat citroenzuur voor de chihiros doctor om te ontkalken.
20180216_123402.jpg
 
Kun je weer lekker hobbyen Peter;). En je weet dat een hobby geld kost he:deal:
 
Kun je weer lekker hobbyen Peter;). En je weet dat een hobby geld kost he:deal:
Daarom, en vind het zeker ook niet erg John, krijg er wat prachtigs voor terug. Zowel binnen als de community op onder andere dit forum natuurlijk :D
 
Planten?

Ik zou er echt maar een paar doen. Deze hardscape is echt goed gelukt. Als je hier en daar wat plant zou het echt een mooi aquarium worden (persoonlijk :p)

Gelukkig heb je altijd wel goeie ideeën, dus dit fix je ook wel.
Succes man
 
Planten?

Ik zou er echt maar een paar doen. Deze hardscape is echt goed gelukt. Als je hier en daar wat plant zou het echt een mooi aquarium worden (persoonlijk :p)

Gelukkig heb je altijd wel goeie ideeën, dus dit fix je ook wel.
Succes man
Plan is sowieso om niet te veel hoge planten te gebruiken, moet echt af gaan lopen zoals in een nature style triangle aquascape. Wil ook veel focussen op een natuurlijke overloop kwa voorgrond planten.

We gaan zien wat ik ervan kan maken :D
 
Nog zojuist een pakketje ontvangen.
Met erin:
- glazen bellenteller.
- glazen elleboog
- glazen custom lily
- ADA terugslagventiel (gratis ontvangen)
- Borneo Wild Atomizer
- 3 Meter Co2 slang voor druk tot 13 bar.
20180217_123157.jpg


En nu de kast toch helemaal leeg is ook gelijk het kastje een likje verf gegeven.

Was eerst een hout kleur wat er echt niet uit zag. Nu even laten drogen en morgen nog een laatste laagje erover.
20180217_123240.jpg
 
Peter, wat doet jou afzien van de atomizer via de pomp?
Net kleurtje zo dat kastje hoor.
Meer als een vervanging dat als die een keer echt vuil is dat ik hem kan schoonmaken, maar toch nog een goede atomizer heb liggen om er even makkelijk tussen te zetten. Meer als een back-up eigenlijk :D
 
Oh het was pakjes week bij jou leuk :D dit weekend ermee beginnen?
 
Oh het was pakjes week bij jou leuk :D dit weekend ermee beginnen?
Altijd leuk zo'n pakjes week :D Planten komen echt pas later, ga eerst morgen nog even een laagje verf aanbrengen.
Daarna ga ik alle techniek weer installeren als het verf droog is. Wil alles gelijk weer mooi geordend erin hebben staan, alleen al die kabels maken er altijd zo'n rotzooitje van :( Als dat vervolgens allemaal geinstalleerd is kan ik de planten gaan bestellen en de bak dus weer opstarten :D
 

Terug
Bovenaan