Diamond Aquarium van Felereca


Gister even bezig geweest met de techniek, ging natuurlijk weer niet allemaal zoals gepland. Dacht even leuk de JMB controllers aan te sluiten, en ja hoor hij ging niet aan.

Ik die controller weer open maken om te kijken wat er aan de hand was. Wat blijkt, een kabel zat los. Dus kon ik dat weer eerst gaan solderen. Uiteindelijk dee die het weer dus kon ik hem weer vast schroeven.

Vandaag ook nog een paar dingetjes weer aangesloten om te zien of alles werk, en ja hoor! Hoef alleen nog even de instroom van de filter aan te sluiten.

De chihiros doctor zit een beetje verstopt omdat de kabels zo kort zijn (linksboven)

Hier een plaatje, vind het wel weer mooi zo :D
20180220_195020.jpg
 
Wat een techniek tegenwoordig toch allemaal,netjes gedaan hoor en heel knap!
Ben blij dat ze ook nog gewoon het simpele werk hebben anders had ik een probleem! ;)
 
Ziet er weer piekfijn uit Peter. Ga je niet met je elleboog in die schroef liggen ;)
Gebeurde alleen met m'n knie :D

Ziet er netjes uit Peter en het is te zien dat je wel handig bent.
Handig genoeg hé John :)

Wat een techniek tegenwoordig toch allemaal,netjes gedaan hoor en heel knap!
Ben blij dat ze ook nog gewoon het simpele werk hebben anders had ik een probleem! ;)
Simpele techniek werkt ook net zo goed, het is meer dat ik echt weg ben van al die snufjes. Vind het prachtig :D

Heb je al een plantplan/ plantenlijst?
Ben toevallig momenteel aan het kijken, zoveel keuze op aquarium-planten.com :help:

Ziet er gelikt uit man!!
Thanks! :thumbs:
 
Je hebt de techniek netjes weggewerkt :D hoe bevalt de chihiros doctor?
Bevalt me prima, haast geen aanslag op de ruit in de vorige setup. je moet alleen niet verwachten dat het de algen verwijderd, het dood de algencellen waardoor de groei ervan belemmerd wordt. Stukken goedkoper dan de Twinstar :)
 
Ik heb alleen alg op de ramen na een week tot nu toe. Het nadeel van een chiriros zou zijn dat er dan weer wat in mn tank hangt.. :juggle:
 
Ik heb alleen alg op de ramen na een week tot nu toe. Het nadeel van een chiriros zou zijn dat er dan weer wat in mn tank hangt.. :juggle:
Ja voor sommige is dat een nadeel, ik vind het altijd wel wat hebben om techniek in werking te zien :)
 
Dat heb je heel knap gedaan hoor Peter en waar heb je die mouse gehaald die onder die JBL filter ligt,zou ik ook wel willen.
 
Het planten lijstje is ook bekend.

Microsorum pteropus Trident
Rotala sp. Nanjenshan
Rotala indica/rotundifolia
Rotala H'ra Per stuk
Ammania sp. bonsai
Bolbitis heudelotii
Hemianthus sp. Amano Pearl Grass
Eleocharis acicularis /naaldgras
Hydrocotyle tripartita (sp. Japan)
Lilaeopsis carolinensis
Limnophila sp. Vietnam mini
Cryptocoryne veinghera Pink-In Vitro cup
Cryptocoryne balansae
Cryptocoryne purpurea
Cryptocoryne wendtii brown
Hemianthus callitrichoides
Christmas moss
Eleocharis parvula

Benieuwd wanneer ze binnen komen :D
 
Uitdagend lijstje peter, er zit nogal wat verschillen qua plantbehoeften.
Maar je zal zonder twijfel goed je huiswerk hebben gedaan.:thumbs:
Klopt, aardig wat verschillen. Heb ik wel op gelet ja, maar er wordt ook genoeg schaduw gemaakt voor onder andere de crypto's. Heel uitdagend lijstje inderdaad maar een uitdaging maakt dit wat leuker :D
 
Kom je dat hier ook even allemaal zo netjes aansluiten?

Ik ben benieuwd hoe je alles in je bak gaat verwerken.

Planten besteld spannend! Zullen vrijdag denk ik wel binnen zijn met een heat pack erbij :D
 
Kom je dat hier ook even allemaal zo netjes aansluiten?

Ik ben benieuwd hoe je alles in je bak gaat verwerken.

Planten besteld spannend! Zullen vrijdag denk ik wel binnen zijn met een heat pack erbij :D
Moet eigenlijk nog wat kabel management doen, die kabels vind ik niet mooi erbij hangen :D misschien even wat kabelgootjes nog halen en wat ander spul om het mooi weg te werken.

Heb al een plaatje in m'n hoofd hoe ik het weg wil werken in de bak maar vaak is het daar makkelijker dan in werkelijkheid :p
 
Planten wel al binnen, was alleen laat in de middag. Zou ik ze in de verpakking kunnen laten en dat ik morgen ermee begin or zou dit niet goed zijn?
20180223_145157.jpg
20180223_145820.jpg
 
Waar heb jij deze plantjes besteld Peter? Want het ziet er wel netjes verzorgd uit :thumbs:
Bij Aquarium-Planten.com, kwam ook nog binnen in zo'n mooie tempex doos met 2 heatpacks. is inderdaad erg verzorgd, ook plantjes netjes gelabeld
 

Terug
Bovenaan