Dennerle scaper's tank 50 l Mandykuh


Erg mooie rozen Mandy:thumbs:. O, je bakje staat er natuurlijk ook mooi bij hoor:D;)


Een geheel totaaltje hoe de bak staat was m'n bedoeling ;) de bak staat echt vol in het zicht :D

En die rozen :smitten:I love rozen!
Begint nu gelukkig wat helderder te worden, mooi hoor :thumbs:

Ja klopt, wissels werken ook goed mee :D
Ik vind het licht wel mooi! En de bak ook! Hoelang draait het bakje nu?

Bak draait komende zaterdag 2 weken. Ik vind het wat fel maar kan ook zijn omdat de bak nog niet geheel helder is. Even geduld hebben dus:juggle:
Ja keurig en wat een mooie valentijnsbos! ;)

Elk jaar weer krijg ik een mooie volle bos rozen :smitten:



Dank jullie wel allemaal. Het gaat de goede kant op (hoop ik)
 
Prachtig totaaltje zo (en inderdaad die rozen :smitten:)
Dit is nu al een mooie bak, heel benieuwd hoe het worden gaat na verloop van tijd.
 
Gezocht! Een vingerbijtende slak, garnaal of vis :D

20180219_095824.jpg
20180219_095718.jpg


Is nog geen onderhoud gedaan vandaag, ramen zijn dus nog wat vies. Maar ik doe momenteel enkel de ww en verder probeer ik zo min mogelijk met mijn handen in de bak te komen omdat ik door de kou hier en daar wat open kloven heb en die met een vette crème insmeer. Lijkt me niet zo handig voor het water zo een vet laagje:D
 
Ojee wat ondernemend maar wel geweldige foto's. En je weet hè, wat niet mag is extra spannend hihi

Misschien de panelen van een grote hondenbench om het aqua bouwen grinnik.
 
bakje is wel mooi helder geworden!

Dat klopt. Gelukkig ben ik BIJNA (lees nog 2 weken) af van die dagelijkse ww haha. Dan ben ik eens benieuwd hoe zich dat allemaal gaat ontwikkelen.

Ojee wat ondernemend maar wel geweldige foto's. En je weet hè, wat niet mag is extra spannend hihi

Misschien de panelen van een grote hondenbench om het aqua bouwen grinnik.

Klopt , maar kan eigenlijk ook niet anders haha. Hij ziet me elke dag een ww doen en wilt me helpen. Hij snapt er ook niets van dat er geen vissen of dergelijke in zitten want dan gaat hij zo kijken en zegt hij op :D ik vond deze foto's nu stiekem wel goed gelukt :) normaal holt hij erop af als ik even iets pak in de keuken en nu kwam hij naast me zo lief kijken haha.

Mare iets erom heen bouwen is geen optie :p

Is een schildpad ook goed? weet nog wel iemand met een bijtertje namelijk! :D

Ja misschien werkt een schildpad nog het beste! Eens vragen aan @Little of ik even ene in bruikleen mag. Mare die laten toch wel los he....
 
Nog even haalt die straks de klep eraf en denkt die even aardig te zijn om voor mama de onkruid eruit te halen :D
 
Nog even haalt die straks de klep eraf en denkt die even aardig te zijn om voor mama de onkruid eruit te halen :D

Liever dat dan dat hij denkt het raam is vies, even wat afwasmiddel pakken en een spons :eek: hij zou dan wel op zijn moeder lijken :D want zijn moeder heeft toen ze klein was een halve fles alles reiniger en wat afwasmiddel in de aquarium gedaan die ze toen thuis hadden.:oops:
 
Liever dat dan dat hij denkt het raam is vies, even wat afwasmiddel pakken en een spons :eek: hij zou dan wel op zijn moeder lijken :D want zijn moeder heeft toen ze klein was een halve fles alles reiniger en wat afwasmiddel in de aquarium gedaan die ze toen thuis hadden.:oops:
en bleven de algen weg? :D :D
 
Aangezien de bak vandaag precies 2 weken draait dacht ik, weet je wat we gaan eens het water testen. Ik vind de planten niet goed gaan. Eens kijken wat de uitkomst is... om te janken dus....

Laat ik voorop stellen dat dit absoluut verre van mijn sterkste kant is! Dus elk advies, tip of kritiek waar ik ook iets mee kan is welkom :D

PH -> 6,0
KH -> 2-3
20180221_181647.jpg
dit waren 2 druppels
20180221_181929.jpg

En dit 3 dus jeh hoe geel wil je het hebben :juggle:

gH -> bleef geel
Fe -> 0,1
NO2 ->
NH4/3 -> 0
PO4 -> 0
CU -> 0

MAAR nu dus NO3
20180221_185329.jpg
1ste keer gemeten.

2de keer gemeten samen met gedistilleerd water.

Stap 1 -> 6 druppels van flesje 1 en dan draaien ermee voor het mengen.
20180221_185329.jpg


Stap 2 -> 6 druppels van flesje 2 en dan draaien ermee voor het mengen.
20180221_185333.jpg


Stap 3 -> afgestreken rode maatregel 3 en 15 sec krachtig schudden met dop erop.
20180221_185440.jpg


Stap 4 -> 6 druppels van flesje 4 erin en draaien ivm mengen en 5 minuten wachten.
20180221_185533.jpg


Goh 3x raden welke kleur bij welk water hoort!

Elke dag ongeveer 50% wissel ivm de Ada soil powder.

En nu ?!?!?
 
Welk merk(en) plantenvoeding geef je en hoeveel?
Hoeveel water zit er in je bak?
Hoeveel NO3 heb je nu gemeten?
 
Is allemaal niks voor mij dat gedoe met die testjes,hoop dat jij er wijs uit gaat komen Mandy want nu heb je wat op je hals gehaald!
Ik gaf een tijd geleden niet voor niets het advies om voor makkelijke planten te gaan... :juggle:;)
 
Kraanwater no3

Oranje/ rood namelijk de middelste.
20180221_192054.jpg
 
Is allemaal niks voor mij dat gedoe met die testjes,hoop dat jij er wijs uit gaat komen Mandy want nu heb je wat op je hals gehaald!
Ik gaf een tijd geleden niet voor niets het advies om voor makkelijke planten te gaan... :juggle:;)

Deze vielen onder makkelijk zonder co2


Cyperus helferi
Cladophora aegagropila/ Mosbal
Microsorum pteropus Trident
Microsorum pteropus Minor
Microsorum pteropus/ javavaren
Micranthenum micranthemoides
Blyxa japonica

En mos :juggle:
 
Wekelijks 5ml Easy life profito en 1mlEasy life Easycarbo
De hoeveelheid Provito van 5 ml per week is goed.
De hoeveelheid Carbo zou ik opvoeren naar 1 ml per dag.
Je mist nu nog Fosfaat PO4 en Nitraat NO3 voor je plantjes. Maar helaas is de laatste nog niet duidelijk qua meting.
 
De hoeveelheid Provito van 5 ml per week is goed.
De hoeveelheid Carbo zou ik opvoeren naar 1 ml per dag.
Je mist nu nog Fosfaat PO4 en Nitraat NO3 voor je plantjes. Maar helaas is de laatste nog niet duidelijk qua meting.

De carbo is ook dagelijks. Sorry vergeten erbij te vermelden :D

Hoe bedoel je niet duidelijk qua meting? De test is gedaan met 10ml water zoals ook staat in de Sera test.
 
Deze vielen onder makkelijk zonder co2


Cyperus helferi
Cladophora aegagropila/ Mosbal
Microsorum pteropus Trident
Microsorum pteropus Minor
Microsorum pteropus/ javavaren
Micranthenum micranthemoides
Blyxa japonica

En mos :juggle:

Klopt maar in principe kunnen ze ook zonder extra vloeibare plantenvoeding,ga je het 1 extra geven zal het ander ook aangevuld moeten worden dus is de kans groot dat je toch ook co2 moet gaan toevoegen.
Misschien heb ik het mis maar is precies de reden dat ik zonder al die middeltjes werk iig.
 
Das best wel hoog. Heb je het waterverversingsschema van de ADA soil goed nageleefd?

Ja.

1ste week ongeveer 70% a 60% procent ivm de beestjes en witte waas.
2de week ongeveer 50% en de laatste 4 dagen om de dag.
Aangezien de witte waas weg is ben ik over gegaan op het huidige systeem.

Week 3 gaat nu beginnen en zou dan om de 3 dagen moeten wisselen.

BELANGRIJK: Water verversen in de opstartfase:
1e week: Iedere dag de helft van het water verversen
2e week: Iedere 2 dagen de helft water verversen
3e week: Iedere 3 dagen de helft water verversen
4e week: Beginnen met afbouwen naar iedere week 10-50% water verversen.

Dit is wat er staat beschreven. Mijn ww zijn vrijwel gelijk maar op advies van Wilco iets meer ivm de witte waas.
 

Terug
Bovenaan