Dennerle scaper's tank 50 l Mandykuh


Dan na een volgende verversing van 50% nog eens de NO3 meten, zou dan gehalveerd moeten zijn.
Je plantjes hebben dan nu nog een beetje fosfaat nodig.
En uiteraard het liefst CO2 in gas uitvoering ;)
 
Dan na een volgende verversing van 50% nog eens de NO3 meten, zou dan gehalveerd moeten zijn.
Je plantjes hebben dan nu nog een beetje fosfaat nodig.
En uiteraard het liefst CO2 in gas uitvoering ;)

Wissel was vandaag gedaan. Maar ik heb geen verklaring waarom mijn kraanwater zo hoog is.... fosfaat in de zin van ?
 
fosfaat in de zin van ?
"Plantenvoeding kan onderverdeeld worden in twee grote groepen. Enerzijds heb je de macro-elementen waaronder CO2, nitraat (NO3) en fosfaat (PO4). Anderzijds heb je de sporenelementen of micro-elementen die meestal vermengd zijn tot één product. Onder de sporenelementen vind je onder andere ijzer, zink, boor, kobalt, enzovoort.

Veel aquaristen weigeren om nitraat en fosfaat te doseren, maar eigenlijk zijn die stoffen heel belangrijk voor een weelderige plantengroei in je aquarium. Als je naar de plaatselijke plantenwinkel gaat, dan zie je overal compostzakken met daarop de vermelding “NPK”: Nitraat – Fosfaat – Kalium. Die producten voegen ze niet zomaar toe aan de compost, want zonder die stoffen groeien de planten een pak minder goed. Hetzelfde geldt eigenlijk voor je aquariumplantjes".

Bron: Aquascapingblog
 
Gelukkig weet Rubro er wat van want dit gaat inderdaad ook te ver voor mij.
ik hoop dat je er uitkomt Mandy
 
Ik gebruik zelf nu sinds kort deze
https://planted-box.com/product/all-in-one/
Zit ook o.a. fosfaat en nitraat in. Is al beter dan de reguliere voedingen profito/etc.
Succes.

Deze ken ik ook ja maar ik kreeg advies om eerst dit op te maken.

Heel erg bedankt @robru ik ga morgen even contact opnemen met onze watermaatschappij kijken of zij iets eraan kunnen doen.

Ik kwam er al op uit dat een osmose apparaat dit eruit filters maar damn die dingen zijn duur :juggle:
 
Ik kwam er al op uit dat een osmose apparaat dit eruit filters maar damn die dingen zijn duur :juggle:
En helaas heel veel water verspilling, want er is in verhouding echt veel water nodig voor wat druppels osmose te krijgen met zo een apparaat. Hoop dat je snel een oplossing kunt vinden.
 
En helaas heel veel water verspilling, want er is in verhouding echt veel water nodig voor wat druppels osmose te krijgen met zo een apparaat. Hoop dat je snel een oplossing kunt vinden.

Oh echt hmm dan vind ik dat systeem dus al bagger........
 
Voor een paar tientjes heb je dergelijk apparaat .
Er zijn dingen die duurder zijn hoor bv een wagen van 450 pk :D
Met dergelijk toestel haal je 25% osmose en 75 % afvalwater .
Met de waterprijzen in Nederland heb je dus 250l osmose voor enkele euro's
 
Voor een paar tientjes heb je dergelijk apparaat .
Er zijn dingen die duurder zijn hoor bv een wagen van 450 pk :D
Met dergelijk toestel haal je 25% osmose en 75 % afvalwater .
Met de waterprijzen in Nederland heb je dus 250l osmose voor enkele euro's


Daar heb ik niet genoeg aan.
Ik zou dan minimaal 450liter moeten hebben....
 
Met die druppeltesten kun je niet altijd uitgaan van de maatstreep op die Sera buisjes.
Je kunt het beste met een 5 ml spuitje bijvoorbeeld je water afmeten.
Maar misschien doe je dit al hoor ;)
Bakje ziet er top uit!
 
Prachtige bak :juggle: shoot me!

2 vieze smerige wormen zaten erin. Alles zit nu in bakken met die chemische middeltjes!

Straks de bak opnieuw inrichten. Helaas ook veel plantjes kapot die net snots waren dus ook eruit.

Snel groeiers gehaald voor beide bakken en ik wil eendenkroos dus wilt iemand ervan af :D

20180224_163554.jpg
20180224_163605.jpg
 
Ik wil wel nog wat nieuwe voorgrond plantjes die ook laag blijven MAAR ik zou ook graag net verschillende kleuren willen "werken" dus uhm pak 2 verschillende voorgrond plantjes maar de ene licht groen en donker iets donkerder of een grote blad of spriet of???

MAAR WELKE ?!?!?:help:
 
Ik zie , ik zie wat jij niet ziet! En dat is?????

Bekijk bijlage 244670

Alles wazig :D:sorry:
Niet veel :D:sorry:

Ik wil wel nog wat nieuwe voorgrond plantjes die ook laag blijven MAAR ik zou ook graag net verschillende kleuren willen "werken" dus uhm pak 2 verschillende voorgrond plantjes maar de ene licht groen en donker iets donkerder of een grote blad of spriet of???

MAAR WELKE ?!?!?:help:
Misschien een leuke crypto?
 
De bak zoals die er nu bij staat.

Zo is het licht
20180226_214051.jpg


En zo wil ik het licht hebben.
20180226_214047.jpg


En hier wil ik nog iets van plantjes. Welke weet ik nog niet. Zoals ik al zei zou ik verschillende kleuren groen leuk vinden ipv 1 kleur allemaal.

20180226_214511.jpg

PAARS wil ik nog een Cyperus helferi naast of voor de filter.

ORANJE een Bolbitis Heteroclita Difformis en de mosbal dan na GROEN.

Rood en blauw geen idee misschien gewoon een paar dezelfde lage makkelijkere voorgrond plantjes :juggle::help:
 

Terug
Bovenaan