De voorpret is begonnen..


ohja ik had dit plaatje per ongeluk in het krokketentopic gezet..
Dit begint al wel ergens op te lijken

IMG_20200830_220016.jpg


IMG_20200830_215938.jpg
 
En daar was hij weer..

Gaat gelukkig al weer een tijdje erg goed met bakje, heb de laatste bewoners aangeschaft, waarvan er één een dag later al harikiri pleegde door zich vast te zwemmen achter de verwarming, ja daar een nachtje zitten wordt je toch nog kouder van
Bestand is:
3 x Maanvis
1 x Betta
1 Appelslak
3 fantoomzalmpjes
4 Citroen tetra's
4 Otocinclus
4 Kuhli's
6 Japonica's

Aankomend weekend maar weer een beetje stofzuigen en (ca. 30 liter) osmose vervangen en dan komen ook de eerste blijvende planten in de bak
de waterpest kan eruit voor dat ik bosmaaiers aan de vissen moet gaan uitdelen :) en ik heb die in 2 week al 3 keer moeten snoeien
de substraatbodem is in elk geval goedgekeurd

En dan heb ik vandaag een uitstapje naar de peuterspeelzaal gemaakt, even helemaal terug naar de jonge jaren
Want dat met die lampen zat me niet lekker, wat een vreselijke tetter licht ook, bah
In verband met mijn hongerlijdende portemonee moest ik iets simpels en goedkoops bedenken om dat licht wat te dimmen
Nouja in elk geval tot of de Helialux er komt, dan wel een groter aquarium, in mijn hart het liefst met de ouderwetse Dennerle Tropical en Amazone buizen erin
tsja hoe doe je dat, led's dimmen
Ik heb gekleurde plastic tabbladen bij de Action gekocht (voor 69 cent) daar stroken van geknipt en met plakband om het buisje heen geplakt
achterin zit nu een helemaal rode en voor een groene met 2 smalle blauwtjes ernaast
En het resultaat.. kijk zelf maar, nu alleen nog hopen dat de plakband blijft zitten lol...

IMG_20200918_202921.jpg


IMG_20200918_202822.jpg



Jaja de eerste spinazie ook al gespot maar alleen daar midden in de bak, boven in, in het stroompje, in de CO2 en in de verlichting..
die gaat ook even getrimd worden zondag
Is er nog iemand die zei dat alg niet van CO2 houdt ??
lol smile.gif
 
De voorpret krijgt een ander parcours..
Volgend weekend kan ik de (2dehands)) nieuwe aanwinst ophalen
Trofis 1200 is het geworden, spannend wel weer hoor...
 
Jaaaa cool!!! Inclusief inhoud of begin je opnieuw? Veel plezier toegewenst!!

Persé een lege bak, ok het werd niet de rio350 dus, die meneer heeft zich bedacht, no problemo deze heeft de zelfde maten ongeveer en daar ging het om, hoog breed en lang
en kwalitatief is de afwerking ook wel een beetje mooier dan de juwel
De mensen van de trofis hebben eeen walhalla aan bakken (27 !!) en verdelen het huidige bestand, al zit er wel ook een éénzaam wit maantje van ong. 6cm in die perongeluk is meeverhuist
Misschien wil die wel vriendjes worden met mijn 3de wieltje :DD
Ohja was ook nog een mooie ancistrus in die ook wel mocht blijven zitten want ze durven het niet aan die bij hun hoogbejaarde witte borstelkop van 15 jaar in te zetten
 
Zo..

Volgende stap, voor 50 euro een prachtig mooie Eheim onderkast gekocht, bij een meneer in Dieren die het hele zwikje heeft opgedoekt alleen deze stond er nog

Want deze:

IMG_20201012_093851.jpg

Is toch wel veel mooier dan deze :

2020-10-12_09-41-21.png

En es opletten wat een strak stukje witte houtnerf plakplastic gaat opleveren..
Denk dat dat wel goed komt :)
 
Laatst bewerkt:
Ohja dus zaterdag met mn zoon naar dieren, kastje opgehald, past precies in auto allemaal niks aan de hand, ook nog bakje koffie erbij..

Op de terugweg bijna bij Zwolle begint mn zak te kriebelen en kriebelen en kriebelen, ik besteede er eerst niet zoveel aandacht aan want mijn zoon zn autootje is nogal hard afgeveerd, je voelt letterlijk alles..
Na een tijdje begon het toch wel iritant te worden, dus ik voelen wat kriebelt hier toch..

tsja dan doe je een schokkende of beter gezegd een trillende ontdekking..

2020-10-12_10-02-49.png


Loop ik die man z'n telefoon gewoon in de pocket te steken..
En hij maar bellen via buurman zn telefoon, bzzzzzzt bzzzzzzt
 
Ach dat valt nog mee, ik had van de week het plan opgevat broccoli te koken voor de vissen, dus de pan op het vuur gezet en nog geen 10 tellen erna dat te zijn vergeten en vrolijk mijn bed induiken om een middagdutje te doen. Maar teveel onrust dus 10 minuten later weer naar beneden waarbij manlief vraagt of ik geschrokken was dat ik weer beneden ben, dus ik : "nee hoezo?" nou zegt manelief vanwege de broccoli die op het vuur staat. Dus ja chaotisch zijn komt bij meer mensen voor
 
Ohja dus zaterdag met mn zoon naar dieren, kastje opgehald, past precies in auto allemaal niks aan de hand, ook nog bakje koffie erbij..

Op de terugweg bijna bij Zwolle begint mn zak te kriebelen en kriebelen en kriebelen, ik besteede er eerst niet zoveel aandacht aan want mijn zoon zn autootje is nogal hard afgeveerd, je voelt letterlijk alles..
Na een tijdje begon het toch wel iritant te worden, dus ik voelen wat kriebelt hier toch..

tsja dan doe je een schokkende of beter gezegd een trillende ontdekking..

Bekijk bijlage 309715

Loop ik die man z'n telefoon gewoon in de pocket te steken..
En hij maar bellen via buurman zn telefoon, bzzzzzzt bzzzzzzt
want berichten sturen naar de telefoon van die man werkt :DD Hoop voor je dat het niet te ver terug rijden was?
 

Terug
Bovenaan