De aquaria van MaestroCygni


1612288159957.png
 
Mooie visjes maar waar bestaat de bodem uit want dat lijkt wel een soort molm en belast dat de bak niet?
 
Mooie visjes maar waar bestaat de bodem uit want dat lijkt wel een soort molm en belast dat de bak niet?
De bodem is turf, het belast de bak zeker wel maar tegelijk is dat met 2 visjes van 3cm wel fijn, dat houdt de bacteriën een beetje in stand. Er draait toch een JBL e702 op :p
 
Er is een nieuw bakje bij. 80cm, want ik wilde weer chocoladegoerami's. Draait nu 2 maandjes dus ik moet zeker nog wachten voor het de natuurlijke rijpe uitstraling krijgt maar tot nu toe ben ik best blij. Visbestand momenteel is 4x Sphaerichthys osphromenoides en 2x Betta rutilans, maar er komt ook zo snel mogelijk een groep Parosphromenus ornaticauda en een koppel Betta mandor/strohi/foerschi bij.
20210908_204842.jpg
20210904_181833.jpg

20210904_184744.jpg
 
Er is niet zoveel veranderd in de 80cm bak. Er zijn wat bladeren uit omdat het toch iets te vol was moor mijn smaak en ik heb een heel klein beetje kool in het filter gestopt voor de kleur. De foto is alsnog met 1s sluitertijd genomen dus dat zegt denk ik ook genoeg over hoe donker het is :p

bak_13_11.jpg



Verder 2 nieuwe bakjes gestart.

Een 60cm scape die net een weekje draait, met wat tot nu toe lijkt op een échte koppel Dario sp. Myanmar
scape.jpg

darioman.jpg
darioman1.jpg
dariovrouw.jpg


En tot nu toe de meest nauwkeurige poging tot biotoop (en eerste clearwater). Een clearwater gebied van ongeveer 2km uit de rio Meta met kardinalen, Nannostomus eques, Apistogramma cacatuoides en als planten alleen Mayaca sp. en Eleocharis acicularis. Moet nog behoorlijk ingroeien en rijpen maar dat is met elke biotoop het geval ben ik bang.
biotoopza.jpg
Kardinalen.jpg



Daarnaast heb ik voor de 80cm 18 Parosphromenus ornaticauda in quarantaine. Of nouja, inmiddels nog maar 12. En daarvan zijn 6 nog voor @Kees2003. Maar ze zijn ziek aangekomen vanuit Ruinemans, hopelijk redden de laatste 12 het nog en kan ik het groepje snel aanvullen.
 
Dario sp. Myanmar hier vind je zelden vrouwtjes
Klopt! Maar door de bouw en het feit dat ze een paar dagen alleen heeft gezeten zonder iets te veranderen denk ik wel écht dat het een vrouwtje is. Plus ze is uitgezocht door iemand die een koppel heeft en dus ook ervaring heeft met vrouwtjes. Mocht het uiteindelijk geen vrouwtje zijn is dat ook geen probleem op zich. Deze was ook de enige uit de 20+ in de winkel die een twijfelgeval was ipv. een duidelijke onderdanige man, dus het was de gok waard.
Mooie foto s Christian.
Bedankt John!
 
Nieuwe bewoners in de 80cm, 18 stuks Boraras urophtalmoides. Stiekem nu al mijn lievelingsvissen in die bak :sorry:
20211207_022420.jpg


Vrijdag ook bij een kweker geweest om albimarginata's op te halen die het weekend bij mij hebben mogen logeren en nu bij @Kees2003 in de bak zitten. Stiekem ben ik een beetje verliefd geworden en staat er nu een nieuwe bak in de planning :help:
20211206_114210.jpg
20211203_143717.jpg
 

Terug
Bovenaan