Danielle den Hollander haarGarnalen bakkie!


Als je de SF aquaflow gebruikt kun je beter deze mee laten draaien en aan de onderkant onder het kapje van de spons een stukje panty doen of deze on het sponscompartiment heen doen. De nieuwe filter moet ook weer indraaien natuurlijk;)

Ja daar heb je gelijk in! Ik heb een pantykous van mijn moeder gepakt. Ik draag die dingen nooit.
 
Haha, ik gebruik ze ook maar draag ze ook niet hoor:D:D:p. Gelukkig heeft de AH ze wel te koop dus af en toe sta ik daar met panty s in mn handen en voel me dan...................................:stars:. Maar ja dat gebeurt zelden en je moet er iets voor over hebben he;)
 
  • Leuk
Waarderingen: WPT
Ik gebruik van die speciale planten-haakjes (soort haarspeld maar dan voor in je aquarium), dat werkt bij mij goed en ze kosten bijna niks.
 
Die bedoelde ik ook inderdaad, dan komt niks meer los :cool:, hoop dat ze voor jou ook werken Danielle!
 
Ik heb die ook, maar ze zijn net effe iets te lang zoals John al aangaf.
 
Hij is binnen!!! Ze hebben nog een reserve filter erbij gedaan. Hoe lang moet ik de oude filter mee laten draaien?

IMG_20170527_204449.jpg
 
Ik zou hem lekker wat weken laten meedraaien en als spons zou ik niet de allerfijnste nemen want die gaat vrij snel verstopt zitten en dan krijg je ook erg weinig lucht meer uit het filter.
 
Ook bij die iets grovere krijg je volgens mij geen baby erin hoor. Ik heb die indruk niet tenminste. De fijne ging mij te snel verstopt zitten en ook na het licht uitspoelen zat die weer vrij snel "dicht" dus vandaar dat ik de grovere nu gebruik.
 
Ik heb nu de fijne spons erop gezet. Kwam er gisteren inderdaad achter dat het geen reserve spons was. Ik wist niet of die grove kwaad kon voor baby garnalen.
 
Ik gebruik bij de TB gewoon de grovere en daar kunnen gelet op de structuur echt geen garnaaltjes doorheen hoor.
 
Mooi dat die binnen is. Ik heb ook later de grove er op gezet werd gek van de dichtgeslibte spons en er gaat ook weer van alles in zitten dus hij word vanzelf wel weer "fijner" als het ware.
 
Zo heel grof is de andere spons nu ook weer niet dus zoals Mike ook al aangeeft kun je die beter gebruiken want anders zal de fijne snel dichtslibben en dan moet je alsnog de grovere nemen waarbij deze weer moet indraaien.
 
Ik zou wel de waarden en de bewoners even goed in de gaten houden maar als je zuinig voert dan gaat dat vast goedkomen.
 
Ik kijk altijd uit met teveel voeren, zeker in een nano bak. Ik controleer regelmatig de waardes met druppels en doe 1x in de week een waterwissel. Geen dode garnaal meer gezien. Geen idee hoe dat kwam.
 
Ja dat is soms de vraag met garnalen en dat hoort denk ik bij het houden van garnalen.
 
Jaaaaaaaa de eerste baby garnaal gespot!!!:D:D:D. Ja de ruit is vies en heeft bruinalg ik weet het. De vissen en garnalen zijn nog steeds happy! Ik weet niet wat ze in de mini pat hebben gestopt, maar ik heb opeens 6 zwangere garnalen!!! Er komt dus een babyboom aan :D:D:D

IMG_20170604_022007.jpg
 
Ach die algen. Jammer voor het uitzicht. Maar het is juist goed voor baby garnalen.
 
8 zwangere vrouwtjes! Gaat lekker hierzo :D:D:D

Maar ik heb geen baby garnalen meer gezien??? Ze zitten niet in de filters, eten de Rasboras ze op of zijn ze toch te groot voor hun?
 
Een Rasbora heeft een baby garnaal opgegeten!!!:eek::eek::eek: ik zag hem zo in het bekkie verdwijnen. Zullen er nog genoeg overblijven??? Ik heb wel baby's gezien die al rood beginnen te kleuren.
 
Met genoeg schuilplekken moet t kunnen. Maar als vissen doorhebben dat er wat te eten is..... grootste gedeelte zal wel verdwijnen in een vissenmaag :chef:
 

Terug
Bovenaan