Danielle den Hollander haarGarnalen bakkie!


Dat van veel mannetjes ten opzichte van weinig vrouwtjes daar heb ik ook last van. 5 parel danio's gekocht waarvan 3 mannen en 2 vrouwen... Jammer dat ze daar in de winkel niet even wat kritischer op kijken wat ze meegeven...

Maar je hebt een erg leuk bakje staan en vooral die steen maakt het mooi.
 
Jaaaaaa de eerste zwangere garnaal!!!

Het is dezelfde garnaal, alleen op de tweede foto had ik fel lichtinval.

IMG_20170509_005012.jpg


IMG_20170509_004859.jpg
 
Wat leuk is dat hé!!!! Dat wordt beschuit met muisjes straks ;-)
 
Leuk dat je kleintjes krijgt kan je straks opzoek naar die rode puntjes in je aquarium. :D
 
Ahhh neee de eerste dode garnaal :'(
Hopelijk blijft het hierbij. Ze hebben wel een nieuwe kokosnoot die goed in de smaak valt.

Ps de garnaal was al dood voordat de kokosnoot erin kwam. Hij is dus niet aan een nieuw ding gestorven. Ik heb hem maar weggehaald.

IMG_20170518_005444.jpg


IMG_20170518_005624.jpg
 
Leuke foto s en je moet met nieuwe garnalen altijd rekening houden met wat uitval en daar komt de plotselinge warmte ook nogeens bij dan.
 
Gelukkig geen dode garnalen gevonden, alleen vervellingen. Het lijkt wel of de garnalen roder zijn dan in het begin. Er zit nu een nieuwe nano heater in en ik heb Dennerle nano gran gekocht voor de rasbora's. Hornbach verkoopt dat. Ik wil nog een nieuwe filter aanschaffen, maar welke is beter voor de garnalen en hun baby's? De hoekfilter van Dennerle of zo'n spons filter? Het water is wat troebel en er komt nu alg op de ramen. Ik heb geen planten voeding toegevoegd, misschien is dat het probleem?

IMG_20170520_003626.jpg
 
Ik zou eens kijken voor de Aquaell mini pat filter. Dat is een sponsfilter zonder apart luchtpompje. APO verkoopt de BOB en dat is een goedkopere versie daarvan zeg maar.
 
Luchtpompen hoor je vaak hinderlijk brommen en met de mini pat heb je daar geen last van.
 
25 voor €10:eek:!! Hier kocht ik er overlaatst vijf voor bijna €19.... Waren wel zeer grote en mooi rode garnalen. LFS hier verkoopt ze veel te duur maar waar ik ze normaal koop ligt op een goede 45 minuten rijden... Uitgerekend kom ik dus net nadeliger uit met de benzine haha...:stom: Jouwe zijn trouwens ook zeer mooi op kleur en je bakje ziet er ook mooi uit :)
 
Wat vervelend dat je wat uitval hebt gehad. Gelukkig doen de andere garnalen het wel goed.

Ik heb (op advies van hier) ook gekozen voor het Aquael filter i.p.v. het hoekfilter. Deze bevalt me heel erg goed!
 
Kan je aan die Aquel mini pat op één of andere manier ook een biologisch filtermedium toevoegen zoals bvb siporax? Ik dacht altijd dat de bacteriën zich vooral in het biologisch filtermedium bevinden, meer dan in de sponzen.
Of kan je een garnalenbakje perfect draaiende houden zonder biologisch filtermedium?
 
Ik heb dennerle hoekfilter met garnalen-beschermertje er op en die bevalt me ook prima. Volkomen stil en valt dus mooi weg in de hoek.
 
Het gaat de goede kant op met het water. Geen dode garnaal gezien. Volgens mij een eenmalige incident. Ik heb alleen 2 velletjes gezien. Ik stuit bij deze bak wel op een probleem, ik krijg de planten niet vast in de grind bodem:stom::stom: hoe zetten jullie die planten vast ik ben echt geneigd om alles vast te lijmen :mad: alles staat nu met de wortels vast, maar met de geringste beweging laat de plant weer los.

Ps waarom slaat een zwangere garnaal met haar achterpoten tegen de eieren? Hoe lang duurt de dracht van een garnaal?

IMG_20170522_011533.jpg
 
De dracht duurt meestal rond de 4 weken en is afhankelijk van de temp. Dat slaan met de pootjes is normaal want dan bewapperd ze de eitjes.
Misschien kun je planten vastzetten met behulp van een keramisch filterpijpje of geduld hebben dat ze voldoende wortels hebben aangemaakt;)
 
Erg leuk ingericht bakje!

Ik gebruik als filtertjes ook het liefst de aquael mini pat.

Met de plantjes hangt het van de bodem en de wortels af hoe stevig ze vast blijven zitten.
Anders met wat steentjes of zo rommelen.
 
Volgens mij staat dit vrouwtje op klappen. Een beetje slechte foto.

IMG_20170525_003334.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heb gisteren gelijk de mini pat besteld. Tot die tijd even filter uitgezet voor de zekerheid.
 
Waarom uitgezet want nu gaat een deel van de bacterien dood en die kunnen je water weer vervuilen.
 
Als je de SF aquaflow gebruikt kun je beter deze mee laten draaien en aan de onderkant onder het kapje van de spons een stukje panty doen of deze on het sponscompartiment heen doen. De nieuwe filter moet ook weer indraaien natuurlijk;)
 

Terug
Bovenaan