Cube Reef - World Citizen


Dat ding dat je gemaakt hebt heet een kruishout. Je zet een schrap of schreef en dan mag je niet over de schreef gaan. :D

Kruishout! Thanks... wist ik niet in het Nederlands.
Ik moet er nog een Threaded insert inzetten zodat ik een klem schroef kan maken, maar die komt pas eind van de week binnen.
(overigens maak ik hem dan van hardhout)
 
Dat hoeft toch sowieso niet? De dingen die je laat zien hebben wel met je aquarium te maken, dus zit je on-topic!
 
Lol. Een threaded insert noemen ze in het Nederlands een Rampamoer :D
 
We zijn weer een stapje verder.

De halfverbindingen zijn nu naar mijn wens en alles is klaar. Althans, ergens ga ik nog een extra balkje inmaken.. maar daar moet ik vandaag even een balkje voor halen.

upload_2018-10-14_8-59-23.png


upload_2018-10-14_8-59-32.png


upload_2018-10-14_8-59-43.png



Er komt nogal wat beplating tegenaan (mede voor stevigheid), en dat wil ik allemaal gaan proberen in Hoogglans meubel kwaliteit af te lakken. Dat is me nog nooit gelukt omdat ik weinig geduld heb met schilderen en schuren, maar we gaan het deze keer proberen.

Ik ben nu eerst alle kopse kanten met verdunde houtvuller aan het insmeren. Een drupje water bij je vuller en dan met de vinger goed inwrijven. Hierdoor hoop ik over een jaar niet met indroging te zitten.

Ik doe dit 3x per kopse kant. Dus insmeren, helemaal weg schuren, en dat nog 2 keer.

upload_2018-10-14_9-1-27.png
 
Je bent er maar druk mee, maar het ziet er zo goed uit.
 
Er gaat veel tijd inzitten, maar dat is meer drogen. Ik ben echt slecht in verven... dus ik probeer deze keer een keer echt alle stappen netjes te doorlopen. Gebruik ook expres Acryl verf.

Het is telkens 5 minuten werk en dan weer 6 uur drogen :D
 
Ja jammer genoeg is WC de laatste tijd niet meer aanwezig.
 
Zal druk zijn zeker??
 
Ben wel heel benieuwd hoe het met je bakje staat WC, dus maar even een push bericht en hopen dat je email meldingen aanhebt :D
 
Jammer inderdaad dat we niets meer van WC vernemen.
 

Terug
Bovenaan