Corydora black venezuela kweekpoging.


Bedankt voor je reactie Jootje.
Van dat verversen lees ik idd ook heel veel in verslagen dus gaan we maar doen dan en toch ook maar eens verdiepen in de kweek van Artemia.

Kan niet wachten tot ze hopelijk uitkomen over een dag of 4.
 
Ik gebruik ook geen Esha, wel een stuk catappa-blad...
Heb ook gewoon een beetje zand op de bodem en wat slakjes erin, ik zie nooit schimmel eitjes, neem aan dat de slakken die weghalen, zo ook de kleintjes die niet overleven...
Ik maak het bakje alleen aan de randen wat schoon als ik aan het verversen ben, verder niet...elke dag zo'n 60 a 70 % verversen

Haha, nu krijg ik natuurlijk het hele AF tegen me...

Wel heel veel eitjes trouwens, zeg, dat doen die habrosusjes ze niet na...!
 
Niet zo moeilijk John, artemia :)
Doe ik nu ook.
Even eitjes bestellen bij killivissen en corydoras, kun je een mooie kleine hoeveelheid goed spul krijgen voor niet te veel geld.

Edit: als ik het kan, kan iedereen het ;)
 
Ik heb de laatste jongen geprobeerd met stofvoer groot te brengen, maar dan heb je toch wel echt heel veel meer uitval.
Van de zeker 100 jongen, hebben er maar 20-25 een grote bereikt dat ik ze in een 60 cm bak los kon laten.

En er zit heel veel verschil in de grote van de jongen. 1 heeft al bijna het volwassen formaat, terwijl de meeste nog niet eens herkenbare kleuren hebben.

Als je de mogelijkheid hebt, zou ik zeker een artemiakweek op gaan zetten.
 
Ik ben er van overtuigd dat artemia gewoon het beste is maar heb het al zo druk met van alles :rolleyes:
Is ook allemaal ongepland dus kijk gewoon ff hoe het gaat en zal voor in de toekomst de boel serieuzer aanpakken denk ik.

Er waren toch een aantal eitjes niet bevrucht maar verder ziet het er nog goed uit.
 
Bij aquaplantsonline is artemiagranulaat verkrijgbaar voor de opkweek van jonge visjes. Misschien kan je zoiets proberen en het zelf eventueel nog wat fijner maken.
 
Is misschien wel een idee Fabienne,zal eens kijken bedankt.

Ik heb poeder met artemia besteld.
 
stofvoer werkt hier ook gewoon.
of garnalenkorrels met een hamer fijn slaan.
 
Ja dat kan ook Thomas maar lees toch in een hoop verschillende verslagen dat artemia wel de beste resultaten heeft.

Hoef geen honderden visjes want dan zit ik weer met een volgend probleem maar ga er van uit dat het gros het niet zal halen dus probeer op die manier de schade te bepreken.
 
ok� maar als je geen artemia kan kweken kan je dat als altenatief gebruiken.
 
Zou ik wel kunnen hoor maar heb ik nu geen tijd voor maar wie weet werkt het uit zo'n potje ook wel,kost iets meer geld maar ideaal voor drukke mensen ;)
 
hahaa ja John, zo zullen er wel meer dingen in je leven komen die niet gepland zijn ;)
Kan vast ook wel van die artemia vervanger. Moet er niet aan denken dat je straks 250 visjes moet kwijt zien te raken :eek:
 
Is zo Ineke maar sommige dingen die niet gepland zijn heb je ook geen controle over en is met dit anders natuurlijk ;)

Ik zal ze wel kwijtraken in het geval als de meeste het zullen overleven want de lfs hier zal er heel blij mee zijn bv maar tot ze zo ver zijn om te verhuizen weet ik ff niet waar ik ze moet laten.
 
Dankje Thijs.

Net water ververst maar is geen hele grote klus met zo'n kleine hoeveelheid natuurlijk ;)
 
Is een soort stilte voor de storm denk ik !
 
Een storm van kleine hongerige visjes bedoel je Thijs?! ;)
Wat is er met eigeel mcc?
 
Hoe moet dat? want dat ben ik nog niet tegengekomen.
 
Eitje koken 10 minuten. Het eigeel op een schoteltje helemaal fijn maken. Zo veel voeren als ze op kunnen. Na het voeren altijd 50% verversen. Persoonlijk nog niet gedaan maar schoot me te binnen ;)
 
Oohja na het fijn maken eerst in een kopje met aquarium water nog fijner laten worden en dan met een spuitje doseren ;)
 
Wie weet Thijs ;)

Zal het onthouden mcc,dankje.
 
Vandaag een berg beschimmelde eitjes uit het bakje gehaald,beetje jammer.
Net ververst en een paar drupjes escha 2000 gebruikt.
 
Zo gaat dat nu eenmaal, maar weet je ook waarom ze beschimmeld zijn?
Onbevrucht,of iets anders.
 
Geen idee,ververs elke dag flink iig.
Zou kunnen dat er een aantal niet bevrucht zijn natuurlijk.
 
tuurlijk lukt je dat......

en afzetmogelijkheden zat voor de jongen hoor, maak je niet druk......

misschien handig om een stromingspompje erbij te doen.....weet niet hoor, wat Bertus zegt om schimmelen zoveel mogelijk tegen te gaan.....

ik heb hier nog ergens een mini filtertje liggen, misschien is dat wat ???

en als het 1x gedaan hebben , zullen ze vast nog heel wat xren gaan doen.....gaaf hoor...

in je andere album dacht dat die andere visjes eitjes aan het afleggen waren.....
 
Jammer John maar er zitten er altijd wel een paar tussen!! Hopelijk gaat het goed met de rest!

Wat betreft de eigeel methode, die gebruiken thai ook veel bij betta`s, je moet alleen niet teveel voeden anders vervuilt je water wel snel. Een andere methode daarmee is dus met een plantenspuit!! Heb wel een link als je dat zou willen!!
Blijf erbij dat Artemia het beste is en niet zoveel troep geeft!!

Ben heel benieuwd!
 
Bedankt voor de reacties.

Ze nu bezig met uitkomen maar wat een vreselijk kleine kwetsbare beestjes zijn het.
Had geen formaat kikkervis verwacht maar dit ook niet,een kopje van net 1 mm met daaraan een flinterdun staartje van ongeveer 2.5 mm lang en 0.5 mm dun.

Ga mezelf wel heel knap vinden als ik dat in leven kan houden...

Ff snel een foto gemaakt maar komen nog betere als het goed is,moet eerst weer wat schimmeleitjes verwijderen.


976167_0_82_p1070839.jpg
 
Wat een frummeltjes :smitten:

Super dat er een aantal zijn uitgekomen. Ik wens je alle succes :thumbs:
 
gefeliciteerd!! leuk joh die kleine ik heb nu een groep van 15 apart zitten om te gaan kweken.
heb je nog iets gedaan voor ze af gingen leggen een grote water wissel of iets dergelijks.

de eerste 3 dagen teren ze op hun dooier en hoef je nog niet te voeren daarna kan je beginnen met voeren, maar dit zul je wel al hebben gevonden in de vele verslagen over het kweken van de corydoras.

eigeel is ook makkelijk, eitje koken zoals ze hier al eerder zeiden, maar dan doe ik eigeel oplossen in aquariumwater, en dan nog een keer door een fijn theezeefje zodat je alleen de kleinste stukjes voert, eigeel vervuilt wel heel erg pas daar mee op.

ik hoop dat je er een aantal groot kunt krijgen, en zo ervaring op kan doen!


en ik las net over een bacterielaagje in het bakje waar de eitjes in uit moeten komen, en de kleintjes de eerste tijd in kunnen blijven. als je 2 bakjes hebt en je daarvan 1 met eitjes en water, hieruit haal je het grootste deel water, je vult de 2e bak met vers aquarium water, doet het laatste beetje water met eitjes/larfjes erbij, maakt je eerste bakje schoon en doet dit de volgende dag weer herhalen, zo komt er geen bacterielaag op de zijkanten en bodem
 
Bedankt voor de reacties.

Ja ik wist het verhaal van de eierdooier Thomas maar dacht zelf dat ze daar voor 2 dagen voer in hadden maar lees van Drachi dat het er 3 zijn.

Bedankt voor de tips Drachi,heb inmiddels stofvoer met artemia en zit er toch aan de denken om morgen een artemia kweek te gaan opzetten.

Zie nog niet heel veel kleintjes maar in theorie zouden er nog rond de 75 eitjes moeten uitkomen.
Ouders hebben bijna een halve dag over het leggen gedaan dus neem aan dat het uitkomen ook in fases zal gaan dan.
 

Terug
Bovenaan