CO2 loopt niet


M

matthijssie1994

Guest
Ik heb een CO2 set sinds een maar dagen met een magneetventiel van colombo, ik heb dit aangesloten op een timer, om 11 uur gaat de timer aan en hoort de CO2 te gaan lopen, dit is na een uur nog niet het geval, ik moet hem zelf open gaan draaien wil de CO2 gaan stromen,

Ik kan hem niet iedere keer zelfstandig aanzetten omdat ik wisselende diensten heb. Ligt het misschien aan de bekabeling of ligt het misschien aan de drukregelaar? Deze kan ik met een schroevendraaier helemaal open draaien waar de CO2 uitkomt (waar de CO2 slang aankomt) en daarnaast kan ik ook nog op de draaiknop erboven op de CO2 regelen.

Kan iemand mij misschien hiermee helpen?

rryl0k5dgpj2f.jpg
 
Van de drukregelaar moet je gewoon af blijven en niet lopen klooien met een schroevendraaier om de druk te verhogen.
Hij staat vanuit de fabriek gewoon perfect ingesteld.

Wat gebruik je in je bak: ladder, diffuser etc?
Doet je schakelklok/timer het wel?
Heb je alles goed aangesloten en dan mn terugslagventiel?
 
Ik neem aan dat hij het doet zonder magneetventiel?
Kijk of de tijdschakelaar goed staat ingesteld.

Meestal duurt het eventjes voordat de stroming goed loopt, telkens wanneer de ventiel open of gesloten word, ca 5 min wachten alvorens opnieuw draait.

Drukregelaar afblijven.
 
Van de drukregelaar moet je gewoon af blijven en niet lopen klooien met een schroevendraaier om de druk te verhogen.
Hij staat vanuit de fabriek gewoon perfect ingesteld.

Wat gebruik je in je bak: ladder, diffuser etc?
Doet je schakelklok/timer het wel?
Heb je alles goed aangesloten en dan mn terugslagventiel?

heb ik al mee lopen klooien, ik gebruik een ladder alles is naar mijn weten gewoon goed ingesteld, tijdschakelklok doet het gewoon want als ik de drukregelaar wat opendraai dan begint die te lopen dus er klopt iets niet, misscchien de slangaansluiting van de drukregelaar naar de magneetventiel te kort ofzo?
 
Ik zie niet in hoe een slang te kort kan zijn tenzij er spanning op staat of een knik in zit
 
Ik zie niet in hoe een slang te kort kan zijn tenzij er spanning op staat of een knik in zit

dan is het gewoon goed aangesloten en snap ik niet waarom die niet begint te lopen, als ik hem ff 10 minuten uit doe en dan weer erin dan doet die het wel weer dus het lijkt erop dat het met de druk te maken heeft....
 
Probeer eens uit zonder terugslagventiel of zonder het magneetventiel. Ik heb de indruk dat in een van beiden het probleem dan zit.
 
Probeer eens uit zonder terugslagventiel of zonder het magneetventiel. Ik heb de indruk dat in een van beiden het probleem dan zit.

maar is dat niet schadelijk voor die co2 fles dan als ik de terugslagventiel eraf haal?
 
heb ik al mee lopen klooien, ik gebruik een ladder alles is naar mijn weten gewoon goed ingesteld, tijdschakelklok doet het gewoon want als ik de drukregelaar wat opendraai dan begint die te lopen dus er klopt iets niet, misscchien de slangaansluiting van de drukregelaar naar de magneetventiel te kort ofzo?
Dan draai je de drukregelaar toch wat meer open.
Slangen in niet relevant als ik naar je foto kijk. Houd er rekening mee dat de druk opgebouwd moet worden in je slang. Als het magneetventiel open gaat duurt het altijd wel een kwartiertje.
En als ie het na een uur nog niet doet zijn er 2 mogelijkheden:
- je moet 'm iets meer opendraaien. (mm werk)
- je ladder is nog niet goed 'ingedraaid'. Pas als er een kleine filmlaag in je ladder komt gaat de CO2 er makkelijker doorheen.
 
je ladder is nog niet goed 'ingedraaid'. Pas als er een kleine filmlaag in je ladder komt gaat de CO2 er makkelijker doorheen.


Zover ik begrijp komt de co2 helemaal niet bij de ladder en loopt het dus gewoonweg niet.
 
Zover ik begrijp komt de co2 helemaal niet bij de ladder en loopt het dus gewoonweg niet.

Nee de CO2 is na een uur nog niet bij de ladder, ik moet echt de magneet ventiel een stuk open draaien en dan komt er ineens heel veel co2 in de bak terecht en begint de co2 te lopen.
 
Dan draai je de drukregelaar toch wat meer open.
Slangen in niet relevant als ik naar je foto kijk. Houd er rekening mee dat de druk opgebouwd moet worden in je slang. Als het magneetventiel open gaat duurt het altijd wel een kwartiertje.
En als ie het na een uur nog niet doet zijn er 2 mogelijkheden:
- je moet 'm iets meer opendraaien. (mm werk)
- je ladder is nog niet goed 'ingedraaid'. Pas als er een kleine filmlaag in je ladder komt gaat de CO2 er makkelijker doorheen.


Ja dat kan ik doen maar ik heb die magneet ventiel gekocht voor het gemak, ik werk onregelmatig. om 11 uur gaat de stroom op de drukregelaar en dan moet die gewoon gaan lopen, ik werk veel dagen van 8-5 dus dan gaat het moeilijk zeg maar :(
 
ik moet echt de magneet ventiel een stuk open draaien en dan komt er ineens heel veel co2 in de bak terecht en begint de co2 te lopen.
het lijkt me lastig om een magneet ventiel een stuk open draaien... je bedoeld je drukregelaar neem ik aan.

Maar je geeft aan dat als je de drukregelaar iets meer openzet er ineens veel CO2 in de bak terecht komt.
Dus je geeft zelf de oplossing al aan:
je moet iets meer je drukventiel opendraaien. Geen halve slag natuurlijk, maar misschien een paar millimeter En als ie het morgenochtend nog niet doet als je magneetventiel opengaat
dan moet je het nog een paar millimeter opendraaien. En zo blijf je het aanpassen totdat ie het wel doet.
Zal je zien, komt het vanzelf goed.
 
het lijkt me lastig om een magneet ventiel een stuk open draaien... je bedoeld je drukregelaar neem ik aan.

Maar je geeft aan dat als je de drukregelaar iets meer openzet er ineens veel CO2 in de bak terecht komt.
Dus je geeft zelf de oplossing al aan:
je moet iets meer je drukventiel opendraaien. Geen halve slag natuurlijk, maar misschien een paar millimeter En als ie het morgenochtend nog niet doet als je magneetventiel opengaat
dan moet je het nog een paar millimeter opendraaien. En zo blijf je het aanpassen totdat ie het wel doet.
Zal je zien, komt het vanzelf goed.
het lijkt me lastig om een magneet ventiel een stuk open draaien... je bedoeld je drukregelaar neem ik aan.

Maar je geeft aan dat als je de drukregelaar iets meer openzet er ineens veel CO2 in de bak terecht komt.
Dus je geeft zelf de oplossing al aan:
je moet iets meer je drukventiel opendraaien. Geen halve slag natuurlijk, maar misschien een paar millimeter En als ie het morgenochtend nog niet doet als je magneetventiel opengaat
dan moet je het nog een paar millimeter opendraaien. En zo blijf je het aanpassen totdat ie het wel doet.
Zal je zien, komt het vanzelf goed.

Ik bedoelde de drukregelaar idd. en ik snap dat ik hem dan wat meer open moet draaien maar dan komen er ineens een stuk fors meer bellen in mijn bak dan dat ik wil, nu komen er ongeveer 30 bellen p/m en als ik hem een slagje draai is dat misschien wel het dubbele of meer zelfs! dan vergas ik me vissen dalijk.
 
Zit er naast de drukregelaar geen fijnafstelling op dan?
 
Zit er naast de drukregelaar geen fijnafstelling op dan?

nee niet dat ik weet? ik kreeg er wel een klein schroevendraaiertje bij om iets af te.stellen denk, zal zo thuis wel even een foto van mijn drukregelaar maken
 
er loopt nou 1 belletje misschien wel per 2 minuten ik snap er niks van, hij staat op dezelfde stand als gisteren en toen kwamen er mis wel 30 bellen per minuut uit...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik herken de problemen helemaal! Een paar weken geleden een co2 systeem besteld en alleen maar problemen gehad. Sochtends gewoon geen co2, fijnstelventiel iets open en hij liep. 2.5 2 en 1 bar geprobeerd. 2 diffusers verder en toen overgestapt op een flipper. Leek even goed te gaan, begon sochtends wel zelf te lopen maar na een uur geen belletjes meer.

Magneetventiel had ik al vervangen , terugslagventiel en geen flexibele slangen.

Problemen bleven , niemand die snapt waarom. Mag het systeem gelukkig retour sturen.

Sinds vandaag heb ik een co2 systeem van azaqua. Hopelijk zijn de problemen eindelijk opgelost.

Ik hoop voor jou dat je de oorzaak kan vinden, mij is het niet gelukt. Ik weet uit ervaring hoe frusterend het is.
 
Bij mij ging die bijvoorbeeld uit met 60 bellen per minuut en de volgende ochtend misschien maar 20 bellen of helemaal niks
 
Ik ging net weg en toen stonden mijn bellen op 30 bellen per minuut ongeveer en ik kom 2 uur later terug en die bellen stromen zo hard niet normaal, al mijn vissen vergast ik probeer er nu een paar te redden ik hoor zo dat het gaat lukken, ik ben erg verdrietig, ik heb het tuincentrum gebeld waar de set vandaan komt want dit klopt gewoon niet. Ik vind dit zo zielig voor de vissen.
 
Goed dat je contact heb opgenomen met het tuincentrum want dat is niet de bedoeling natuurlijk.
Succes met de visjes, ik hoop dat je ze nog kunt redden.
 
Jeetje dat is niet normaal, bij mij werden het nooit neer bellen gelukkig.

Ik zou zo groot mogelijke waterwissel doen en een zuurstofpompje erin hangen, heb je die niet zorgen voor veel oppervlaktestroming!
 
Jeetje dat is niet normaal, bij mij werden het nooit neer bellen gelukkig.

Ik zou zo groot mogelijke waterwissel doen en een zuurstofpompje erin hangen, heb je die niet zorgen voor veel oppervlaktestroming!

Ik heb ze in een emmer gedaan met veel schoon water en een beetje aquarium water, verwarming erin gedaan en een pomp, aquarium is nu leeg, paar vissen zijn dood en ik ben bang dat meerdere het niet gaan overleven, ik baal echt als een stekker. Ik hoop niet dat ze moeilijk gaan doen bij Hornbach, ik wil gewoon een nieuwe set klaar punt.
 
Je had beter een grote waterwissel kunnen doen, nu raak je veel bacteriën kwijt ben ik bang. Als het aquarium nu leeg staat.

Heb je de pomp uit het aquarium in de emmer draaien? Of staat de "oorspronkelijke" pomp nu stil?
 
Je had beter een grote waterwissel kunnen doen, nu raak je veel bacteriën kwijt ben ik bang. Als het aquarium nu leeg staat.

Heb je de pomp uit het aquarium in de emmer draaien? Of staat de "oorspronkelijke" pomp nu stil?

Ik bedoel leeg van vissen, er zit nog wel voldoende water in hoor, alles draait nog in de bak, heb een andere pomp en verwarming in de emmer gedaan!

Ik vermoed ook dat de magneetventiel hier iets te maken mee heeft, daar ga ik ook een nieuwe van proberen te regelen en dan kijken of het wel gaat werken.
 
Ik bedoel leeg van vissen, er zit nog wel voldoende water in hoor, alles draait nog in de bak, heb een andere pomp en verwarming in de emmer gedaan!

Ik vermoed ook dat de magneetventiel hier iets te maken mee heeft, daar ga ik ook een nieuwe van proberen te regelen en dan kijken of het wel gaat werken.

Toch zou ik adviseren om de vissen in het aquarium te doen, grote waterwissel verlaagt het co2 gehalte. In een emmer zorgt ook weer voor veel stress en dat kunnen ze nu niet gebruiken.

Een magneetventiel regelt de stroom, en niet de hoeveelheid co2. Ik denk dat het probleem zit in de drukregelaar. Of je hebt kort voor vertrek de werkdruk veranderd of aan het fijnregelventiel gezeten, het duurt altijd even voordat die namelijk "aangepast" is. Alhoewel ik bij de flipper wel direct verschil zie als ik aan het fijnregelventiel zit maar ik heb een ander co2 systeem dus ik weet niet hoe jouwn systeem reageert :)
 
Ik bedoel leeg van vissen, er zit nog wel voldoende water in hoor, alles draait nog in de bak, heb een andere pomp en verwarming in de emmer gedaan!

Oke, dan ga ik ze terug doen! bedankt voor de tip! Ik heb even aan de drukregelaar gezeten ja omdat er maar 2 bellen p/m door de flipper ging, ik wilde dit aanpassen tot ongeveer 20 p/m ik heb het ingesteld ben gaan eten en ben meteen weer weg gegaan, dit is dus fout geweest. :(
 
Ben bang van wel ja...
Van fouten leer je, ik hoop dat je niet meer vissen verliest.

Ik weet niet welke vissen je hebt maar sommige zijn wat gevoeliger voor minder zuurstof. :)
 
ik heb de vissen inmiddels terug gedaan in mijn bak.
 
Ben bang van wel ja...
Van fouten leer je, ik hoop dat je niet meer vissen verliest.

Ik weet niet welke vissen je hebt maar sommige zijn wat gevoeliger voor minder zuurstof. :)

Dwerggoerami's
Guppen
Platy
Blauwoogjes
Meervallen
 
Een magneetventiel regelt de stroom,

Ik vermoed dat er ook iets met die magneet ventiel is, het lijkt wel of die de dag erop verstopt als die weer aan gaat, als ik mijn drukregelaar dan wat verder open draai dan begint het ineens wel hard te stromen, of licht het dan echt aan de drukregelaar?
 
Dwerggoerami's
Guppen
Platy
Blauwoogjes
Meervallen

Oke, heb alleen ervaring met de guppen.

Mocht je een luchtpomp hebben, aanzetten voor de nacht sowieso. En anders met het filter het oppervlakte goed in beweging zetten
 
Oke, heb alleen ervaring met de guppen.

Mocht je een luchtpomp hebben, aanzetten voor de nacht sowieso. En anders met het filter het oppervlakte goed in beweging zetten

Yes doe ik!
 
Ik vermoed dat er ook iets met die magneet ventiel is, het lijkt wel of die de dag erop verstopt als die weer aan gaat, als ik mijn drukregelaar dan wat verder open draai dan begint het ineens wel hard te stromen, of licht het dan echt aan de drukregelaar?

Ja ik weet dus niet wat het is. Heb dezelfde problemen ( gehad ) klein draaitje aan het ventiel en hij liep weer als een tierelier. Daarom heb ik nu een ander co2 systeem :)

Zullen morgenochtend kijken of de problemen bij mij zijn opgelost
 
Ja ik weet dus niet wat het is. Heb dezelfde problemen ( gehad ) klein draaitje aan het ventiel en hij liep weer als een tierelier. Daarom heb ik nu een ander co2 systeem :)

Zullen morgenochtend kijken of de problemen bij mij zijn opgelost

Ik ben benieuwd! Wil je het mij even laten weten? Als ik dit setje terug kan brengen (hoop ik) en jouw setje goed werkt dan wil ik die ook gaan proberen!! :)
 

Terug
Bovenaan