Buitenfilter keuzestress


Is een luchtpomp ‘nodig’? Want dat ding maakt een herrie van hier tot tokio, ik heb het al kunnen dempen gelukkig
 
Zorg er ook voor dat je wattenstaafjes in huis hebt. Mocht onverhoopt er iets gebeuren met de as van de impeller, schoepen die water rondgooit) heb je voor nood dat ook.
 
Is een luchtpomp ‘nodig’? Want dat ding maakt een herrie van hier tot tokio, ik heb het al kunnen dempen gelukkig
overbodige luxe en bereikt vaak het tegendeel waarvoor ie aan geschaft wordt
zolang de waterkolom goed in beweging is wordt er voldoende zuurtof opgenomen in het water en planten doen natuurlijk ook hun steentje bijdragen
 
Zorg er ook voor dat je wattenstaafjes in huis hebt. Mocht onverhoopt er iets gebeuren met de as van de impeller, schoepen die water rondgooit) heb je voor nood dat ook.
Die hebben we altijd 👍🏼🤣
 
Met een beweging van het oppervlak, nee
Dus met de nieuwe filter zou het overbodig zijn? We hebben ook zo een dingetje dat het water blaast, lijkt op een kleine ventilator kom even niet op de naam
 
overbodige luxe en bereikt vaak het tegendeel waarvoor ie aan geschaft wordt
zolang de waterkolom goed in beweging is wordt er voldoende zuurtof opgenomen in het water en planten doen natuurlijk ook hun steentje bijdragen
Ik heb geen planten, bewust, want mijn vissen halen ze gewoon uit de bodem om ze lekker een andere plaats te geven 😅
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    146.5 KB · Weergaven: 46
Ik heb geen planten, bewust, want mijn vissen halen ze gewoon uit de bodem om ze lekker een andere plaats te geven 😅
Ha vissen als bouwvakkers dus heb ik er ook een paar van dus ook bijna geen planten in die bak IMG_20220527_155346.jpg
Staat gewoon 1 pomp op.
Als je maar zorgt dat je water oppervlakte een beetje in beweging is komt er voldoende gas/zuurstof wissel werking.
 
Ha vissen als bouwvakkers dus heb ik er ook een paar van dus ook bijna geen planten in die bak Bekijk bijlage 344226
Staat gewoon 1 pomp op.
Als je maar zorgt dat je water oppervlakte een beetje in beweging is komt er voldoende gas/zuurstof wissel werking.
Zie ik daar blauwalg op de bodem?

Dan is 1 pomp toch echt te weinig of te krap bemeten.

Ik had ook last van blauwalg. Bleef terugkomen. Nu met dat monster filter erop. Is het compleet verdwenen.
Alles is superschoon. Had dit zelf niet verwacht. Maar het blijkt toch zo te zijn.
 
Ha vissen als bouwvakkers dus heb ik er ook een paar van dus ook bijna geen planten in die bak Bekijk bijlage 344226
Staat gewoon 1 pomp op.
Als je maar zorgt dat je water oppervlakte een beetje in beweging is komt er voldoende gas/zuurstof wissel werking.
Ha vissen als bouwvakkers dus heb ik er ook een paar van dus ook bijna geen planten in die bak Bekijk bijlage 344226
Staat gewoon 1 pomp op.
Als je maar zorgt dat je water oppervlakte een beetje in beweging is komt er voldoende gas/zuurstof wissel werking.
Heb je gras op de bodem?
Die oranje is een papegaaitje toch, hoe groot is die ongeveer en hou oud? We hebben er ook 2 maar zijn nog heel klein 😅
 
Hoe lang laat jij dat zitten Ben?

Want ze zeggen max 24 uur.
Nee hoor, zodra ik een verminderde stroming opmerkte werd het tijd om sponzen én het filterdoek te reinigen, zo eens in de drie, vier weken. Waarbij ik moet zeggen dat met name het filterdoek van Aliexpress beter bleek, ook qua constructie, dan het product van JBL. Én dat ik niet van doen had met erg vervuilende vissen waardoor de frequentie wellicht omhoog zou moeten. Maar hoe dan ook, de reiniging van sponzen én filterdoek deed ik dus altijd tegelijk.
 
En dan nog ff een tip wat betreft de startknop. Ik zou die niet te vaak gebruiken en voor het gebruik sowieso even behandelen met bijvoorbeeld JBL siiconenspray of met zuurvrije vaseline die verkrijgbaar is bij de bouwmarkt.
Nou dat ben ik niet met je eens, als het mag. Je moet, zo is toch mijn ervaring, de startknop juist wél gebruiken. Zo blijft ze soepel werken voor het juiste gebruik. Mijn startknop zat nooit vast. De tip voor de zuurvrije vaseline is een nuttige!
 
Nou dat ben ik niet met je eens, als het mag. Je moet, zo is toch mijn ervaring, de startknop juist wél gebruiken. Zo blijft ze soepel werken voor het juiste gebruik. Mijn startknop zat nooit vast. De tip voor de zuurvrije vaseline is een nuttige!
Daarom zeg ik ook: niet te vaak. Als het niet nodig is hoeft het niet. Vaak pompt de pomp het laatste restje lucht uit het filter.

Trouwens waarom zou het niet mogen. Je hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn, elkaar altijd begrijpen. Maar dat doet niets af aan wederzijds respect.

Dat is juist de grootste kracht van dit forum... Gedachten, meningen uitwisselen en zo een grote database vormen.
 
Daarom zeg ik ook: niet te vaak. Als het niet nodig is hoeft het niet. Vaak pompt de pomp het laatste restje lucht uit het filter.

Trouwens waarom zou het niet mogen. Je hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn, elkaar altijd begrijpen. Maar dat doet niets af aan wederzijds respect.

Dat is juist de grootste kracht van dit forum... Gedachten, meningen uitwisselen en zo een grote database vormen.
Kijk, en daar, ben ik het van harte, wél mee eens!! (y)(y)(y)
 
Ha vissen als bouwvakkers dus heb ik er ook een paar van dus ook bijna geen planten in die bak Bekijk bijlage 344226


Heb je gras op de bodem?
Die oranje is een papegaaitje toch, hoe groot is die ongeveer en hou oud? We hebben er ook 2 maar zijn nog heel klein 😅
Nee geen gras maar een algen plaag nou ja plaag zo erg is het ook weer niet
Bak staat nog niet zo lang en is nog niet stabiel plus een paar flinke vervuilers er in
Daarbij heb ik ook gebruikte grint gebruikt wat een tijd buiten in een specie kuip heeft gestaan wel uit gespoeld.
wat de vis betreft is zon 8 a 9 jaar oud dacht ik is een opvang vis ben dus ook niet helemaal zeker.
grote zon 12 cm beestje heeft helaas een tijd veel te klein behuist gezeten dus zal in groei zijn achter gebleven.
maar is een vrolijke dame en zeer nieuwsgierig
dame leeft samen met dit kleine visje ;)
1647719929105.jpg
 
Nee geen gras maar een algen plaag nou ja plaag zo erg is het ook weer niet
Bak staat nog niet zo lang en is nog niet stabiel plus een paar flinke vervuilers er in
Daarbij heb ik ook gebruikte grint gebruikt wat een tijd buiten in een specie kuip heeft gestaan wel uit gespoeld.
wat de vis betreft is zon 8 a 9 jaar oud dacht ik is een opvang vis ben dus ook niet helemaal zeker.
grote zon 12 cm beestje heeft helaas een tijd veel te klein behuist gezeten dus zal in groei zijn achter gebleven.
maar is een vrolijke dame en zeer nieuwsgierig
dame leeft samen met dit kleine visje ;)
Bekijk bijlage 344263

Ik wou al bijna vragen hoe heb je je aquarium gazon gezaaid 😅
Mooie vis!
Ik heb er vandaag een chocolate pleco bijgehaald, en de synodontis (5) eruit gehaald want die gaan tegenwoordig achter de vissen aan als hapje 🤦‍♀️
 
Kreeg net een leuk mailtje dat de bestelling van de filter geannuleerd is wegens verkeerde prijs🙄 heb een nieuwe bestelling gedaan via aquastorexl, deze zou dinsdag aankomen 🤞🤞 20€ meer maar ach 😅
 
Kreeg net een leuk mailtje dat de bestelling van de filter geannuleerd is wegens verkeerde prijs🙄 heb een nieuwe bestelling gedaan via aquastorexl, deze zou dinsdag aankomen 🤞🤞 20€ meer maar ach 😅
Welk heb je nou besteld?
 
Kreeg net een leuk mailtje dat de bestelling van de filter geannuleerd is wegens verkeerde prijs🙄 heb een nieuwe bestelling gedaan via aquastorexl, deze zou dinsdag aankomen 🤞🤞 20€ meer maar ach 😅
Ik betwijfel of dat mag als de verkoper een verkeerde prijs noemt maar goed de andere is al onderweg.
 
Ik betwijfel of dat mag als de verkoper een verkeerde prijs noemt maar goed de andere is al onderweg.

Het was via bol, en stond in de mail dat de verkoper in zijn gelijk is omdat hij het nooit aan die prijs wou verkopen, maar begrijp dat niet want hij stond duidelijk afgeprijsd van 168 (doorstreept) naar 135, maar goed maakt niet uit, heb hem nu voor 154 bij een ander besteld
 
Ik zag trouwens filmpjes op youtube, was even aan het kijken hoe ik het juist moet installeren, dus die doorstroombuis zeg maar van de inlaat moet net boven het wateroppervlak komen zodat er meer doorstroom is? En niet in het water zoals ik eerst dacht 😅
 



Je hebt ruim 30 eu te veel betaalt
 



Je hebt ruim 30 eu te veel betaalt
Ik heb hem van aquastorexl besteld was 154 😅
 
Ja nu 166.

Hornbach is ie wel 135

Die 166 zag ik ook, dat begreep ik ook niet echt onlogisch, want hij staat er ook op voor 154 met een flesje erbij voor de filterstart ofzo weet niet meer wat het juist was, dus zonder dat flesje erbij betaal je duurder 😅
 
Ok, dus de filter komt er zo meteen aan, maar de interne filter zit er nog in, hoe kan ik de externe filter installeren zonder de interne eruit te halen 🙈 ik wil de uitstroom (invoer) van het water aan dezelfde kant als de interne filter zit
 
Ik denk dat die er wel naar past maar dat moet je even bekijken. Deze laat je tijdelijk even zitten die interne?
 

Terug
Bovenaan