Budget 54 Liter starten


S

sjoukie

Guest
Goedendag hobbyisten,

Deze week heb ik goedkoop een juwel monolux van 54 liter op marktplaats kunnen halen. Ik ben een student die een tijdje rustig aan moet doen vanwege een burn-out. Erg vervelend, maar mij leek het leuk om weer de aquariumhobby op te pakken. Nu breng ik veel tijd door bij mijn ouders in Friesland en dat is dan ook de plek waar het bakje komt te staan. Voor de rest hoop ik later steeds vaker naar mijn kamertje en sociale leven te kunnen gaan in de stad van de blauwvingers.

6 jaar geleden heb ik een Rio 180 gehad. Ook goedkoop via marktplaats kunnen halen en veel te enthousiast begonnen zonder enig ervaring. Een kant en klare plantenset gehaald en tijdens het indraaien lekker kunnen wegzwijmelen met de mooie bakken van de mede hobbyisten op dit forum. Telkens wanneer je een mooie bak zag fantaseerde je hoe je eigen bak er uiteindelijk uit zal zien. Erg mooi werd het niet, maar had er ontzettend veel plezier van. Ik had toentertijd veel beginnersfouten gemaakt als het ging om vissenbestand en het karige apparatuur. Veel blauwalg gehad en matige plantengroei. Na een jaar kwamen we erachter dat de pomp op halve kracht werkte. Domme fouten die ik had kunnen voorkomen. Toen op kamers gegaan en de hobby links moeten laten liggen.

Dit keer wil ik het anders doen en me beter voorbereiden. Een ezel stoot zich namelijk niet 2 keer tegen dezelfde steen. Hij staat op dit moment bij mijn ouders in de woonkamer op een relatief donkere plek. De belofte die ik heb gemaakt is dat het een mooi aquarium moet worden, maar ik ga er vanuit dat dit ieders uitgangspunt is:D .