booster filter (potfilter op uitstroom met bio materiaal)


dankje, net weer gesnoeid!
 
15454267069354051189794727705538.jpg


154542666432082789230031099835.jpg
 
Ik zit dit oude topic terug te lezen. Wat een mooie steampunkachtige sfeer.

Misschien heb je de filter-uitlaat inmiddels al anders hoor, maar ik zat te denken of deze niet mooier en beter past bij je situatie.

Specifiek aanbevolen voor Betta's en andere vissen die moeite hebben met stroming, terwijl je wel een forse filtercapaciteit wil. Lily pipe spin.

Amazon product ASIN B01K4A80CA

Als het allemaal al lang niet meer van toepassing is dan gewoon negeren :)
 
Ik zit dit oude topic terug te lezen. Wat een mooie steampunkachtige sfeer.

Misschien heb je de filter-uitlaat inmiddels al anders hoor, maar ik zat te denken of deze niet mooier en beter past bij je situatie.

Specifiek aanbevolen voor Betta's en andere vissen die moeite hebben met stroming, terwijl je wel een forse filtercapaciteit wil. Lily pipe spin.

Amazon product ASIN B01K4A80CA

Als het allemaal al lang niet meer van toepassing is dan gewoon negeren :)


die ziet er inderdaad hele goed uit! ik denk dat de stroming...
Ik zit dit oude topic terug te lezen. Wat een mooie steampunkachtige sfeer.

Misschien heb je de filter-uitlaat inmiddels al anders hoor, maar ik zat te denken of deze niet mooier en beter past bij je situatie.

Specifiek aanbevolen voor Betta's en andere vissen die moeite hebben met stroming, terwijl je wel een forse filtercapaciteit wil. Lily pipe spin.

Amazon product ASIN B01K4A80CA

Als het allemaal al lang niet meer van toepassing is dan gewoon negeren :)

Die ziet er echt stukken beter uit, en het lost inderdaad dat lelijke stukje filtermateriaal in de uitlaat op. Ik ben alleen wel heel blij met het oppervlakte water brekende effect van deze "setup". bovenin zit een stukje plastic buis die naar boven gericht stat. Dit geeft een lichte golfslag over zo'n 10 cm in de bak. Ik denk dat het laten ademen van dit kleine bakje regulerend kan werken voor de co2, of dat ook echt zo is weet ik niet. Ook zouden slechte stoffen/gassen zo de bak kunnen verlaten?
 
die ziet er inderdaad hele goed uit! ik denk dat de stroming...


Die ziet er echt stukken beter uit, en het lost inderdaad dat lelijke stukje filtermateriaal in de uitlaat op. Ik ben alleen wel heel blij met het oppervlakte water brekende effect van deze "setup". bovenin zit een stukje plastic buis die naar boven gericht stat. Dit geeft een lichte golfslag over zo'n 10 cm in de bak. Ik denk dat het laten ademen van dit kleine bakje regulerend kan werken voor de co2, of dat ook echt zo is weet ik niet. Ook zouden slechte stoffen/gassen zo de bak kunnen verlaten?

Ik begrijp dat je wat beweging aan de oppervlakte wil hebben. Reguleren is, een ruim begrip, maar ik denk inderdaad wel dat het de uitwisseling van zuurstof en co2 wat beter op peil kan houden.

Ik voeg in elk geval nog even een filmpje bij waar ne kan zien dat je hem ook kan gebruiken inclusief oppervlaktebeweging.

Veel succes en plezier met je aquarium en je mooie betta :)

 
begint wel
Ik begrijp dat je wat beweging aan de oppervlakte wil hebben. Reguleren is, een ruim begrip, maar ik denk inderdaad wel dat het de uitwisseling van zuurstof en co2 wat beter op peil kan houden.

Ik voeg in elk geval nog even een filmpje bij waar ne kan zien dat je hem ook kan gebruiken inclusief oppervlaktebeweging.

Veel succes en plezier met je aquarium en je mooie betta :)


oke dat is wel heel vet idd, ik zit dan alleen nog met het geluid. die van mij is wel heerlijk stil☺ de klok die er boven hangt komt er bovenuit:


bedankt voor je input bdw!veel mooier om te zien. daarnaast zal het stilstaand water rondom een spons voorkomen (algjes) ik denk alleen dat het zo wat minder geluid produceert.
 
  • Leuk
Waarderingen: GCJ
dez3 laatste cleanup heb ik dat sponsje uitgekookt. er zaten lange draaderige algen aan..
 
Update na wat achterstallig, en inmiddels redelijk ingehaald onderhoud. Geen gekke dingen, ik ben erg blij met de overfiltratie.. het zal zeker niet nodig zijn, maar het heeft voor mij als leek wel veel gemakzucht gegeven bij dit kleine bakje.
 

Bijlagen

  • 20210317_234415.jpg
    20210317_234415.jpg
    581.2 KB · Weergaven: 71
  • 20210317_234401.jpg
    20210317_234401.jpg
    595.8 KB · Weergaven: 73

Terug
Bovenaan